Mýtny systém už je zavedený od 1.1 2010. Do teraz sa diskutovalo v téme - zavedenie elektronickeho myta na Slovensku, čo už podľa mňa nie je aktuálne keďže mýto už funguje a je zavedené.
Mýto na cestách 1. triedy sa bude opäť platiť od 1. marca
viewtopic.php?f=35&t=13200
zatial nie je iste, ci funguje
ono to fungovalo , len to malo male nedostatky,konecne spravodlivost prisla aj na cesty 1 triedy
Na spoplatnení ciest I. triedy nie je nič spravodlivé. Je to len obyčajné zdieranie.
tak im ich nechajme zadara … vsak mi budeme za nase ich opravovat a oni nech zarabaju tazke peniaze
A keď sú spoplatnené tak akože sa budú opravovať za cudzie? Celý výnos z mýta ide do NDS, SSC z nich neuvidí ani cent, za koho peniaze sa teda budú tie cesty opravovať? Zisti si naprv fakty a sprav si na to vlastný názor, netlieskaj vodcovi za každú hovadinu čo povie, lebo len trepe 2 na 3 a oblbuje národ. A problém paralelných komunikácii sa dá riešiť úplne inak, viď Rakúsko, a nie že bez mýta sa to nedá riešiť, to sú len účelové klamstvá premiéra, ministra dopravy, GR NDS, GR Skytoll-u a z úzadia im kryjú chrbát riaditeľ VÚD a predsedovia VÚC a ich stranícky starostovia obcí. Perfektne zohratá partia, perfektný marketing a výsledok sú názory občanov zhltnuté aj s navijákom, presne také aké tu prezentuješ aj ty. Cieľ mýta je vyzbierať od ľudí čo najviac peňazí - úplne zlá filozofia. Ak chcem niečo tak brutálne spoplatniť mal by som za to ponúknuť nejakú protihodnotu. Akú protihodnotu ti za mýto ponúka štát? Komfortnejšiu jazdu po cestách s obchvatmi obcí, alebo perfektné služby motoristom v podobe čistých, priestranných a fungujúcich odpočívadiel, odstavné plochy pre kamióny, sprchy pre vodičov, a pod.? Prečo sa 4 roky nezvyšovali ceny diaľničných nálepiek, keď sa otvárali nové úseky?
expwy, ty kritizuješ myšlienku spoplatnenia ciest I. triedy ako takú, alebo len kritizuješ to, ako to funguje u nás a v prípade tebou menovaných návrhov by si bol za?
Spoplatnenie ciest 1. triedy je urcite komplikovanejsi problem ako spoplatnenie D, s ktorym takmer vsetci suhlasia. je ale skutocne na zamyslenie spoplatnovat take cesty prvej triedy, ktore pripominaju tankodrom s priemernou rychlostou 40km. To je ako ked zaplatis za ICcko a supnu Ti vagon z osobaku a zaroven absolvujes x vyluk a zdrzani.
Som proti spoplatneniu ciest I. triedy aj tých paralelných k D a R a zároveň kritizujem celú filozofiu nášho systému - za každú cenu vyzbierať čo najviac bez akejkoľvek protihodnoty. Spoplatnené by podľa mňa mali byť len D a R.
nakolko je na slovensu malo D a R CIEST , bolo to potrebne dat aj na cesty 1 triedy , inac by sme na slovensku nemohlo zaviest myto ,zaviest ide cesko , francuzsko , rakusko na cesty 1 triedy a budu robene na nasom systeme aj rozdelovania usekov
Nakoľko je na SK málo D a R tak sa malo so zavedením tak predraženého systému počkať, kým sa nedobuduje aspoň D1 a R1, dovtedy by úplne stačil nálepkový systém. A nie to všetko siliť a kompenzovať nerentabilitu systému spoplatnením ciest I. triedy. V normálnej krajine by sa toto nemohlo stať.
Cesty I. triedy existujú iba na SK a v CZ, tak prosím definuj o aké cesty sa jedná vo Francúzsku a Rakúsku a najlepšie bude uviesť nejaký zdroj odkiaľ máš také informácie, lebo kto by toto v týchto krajinách navrhol spáchal by politickú samovraždu a mali by tam minimálne revolúciu.
expwy: Cesty I. triedy existujú síce len v SK a CZ, ale predsa v takmer každej krajine sú nejaké štátom udržiavané cesty, napr. v HR sú to državne ceste - štátne cesty. A inak Francúzsko má jeden z najdrahších mýtnych systémov vo svete (myslené v rámci výberov, t.j. spoplatnení).
Ja poznám veľmi dobre členenie ciest v týchto krajinách, qantas sem dal nejakú informáciu o spopletnení ciest v F a A a preto od neho očakávam odpoveď o aké cesty sa vlastne jedná. BTW: V Rakúsku štát spravuje len D a R a všetky ostatné cesty spravujú spolkové krajiny = všetky cesty okrem D a R sú krajské cesty.
ad F: To nevylučuje fakt, že ani tu nie sú celoplošne spoplatnené iné cesty okrem diaľnic. Výnimku tvoria krátke úseky s dlhými tunelmi alebo mostami, ale to ty veľmi dobre vieš.
MÝTO - Cesty zatiaľ z mýta nedostanú ani cent
Oooh, tak konečne kompetentní boli donútení povedať pravdu ako je to s peniazmi z mýta, že na cesty I. triedy nepôjde ani cent…
Dúfam, že po tomto ich dopravcovia roznesú v zuboch, banda jedna nenažratá. Som zvedavý kto po tomto ešte bude obhajovať spoplatnenie ciest I. triedy.
Skutečně, vzhledem k stavu cest I. třídy na Slovensku si ty cesty nezaslouží zpoplatňovat.
Palčák: Neplatiť za cesty I. triedy je nereálne
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=13215
Keďže bol zavedený taký predražený mýtny systém, je teraz jasné snáď každému, že by bolo pre tento systém nerentabilné (teda v praxi nereálne) spoplatniť iba D a R. Ale ľahko sa to Palčákovi hovorí, keď je už systém zavedený.
Mýto vraj kamióny obchádzajú rušičkami. To sa dalo predpokladať, že akékoľvek technické “dokonalé” riešenie má aj technické riešenie ako to obísť..
No, ja by som povedal, že ešte viac kamiónov obchádza mýto oveľa jednoduchšie - po cestách druhej triedy, vrátane tých, kde majú vjazd zakázaný.
Posledné dva týždne som častejšie absolvoval trasu DK - Zázrivá, a na ceste Párnica - Zázrivá - Terchová som pri každej jednej ceste stretol 1-2 kamióny. Väčšinu z nich tvoria Poliaci s drevom, ale vidno aj našich. Na rovnú horu sa šplhajú 10-15km/h, na zvyšku trasy tiež obmedzujú premávku (bežne je za nimi kolóna áut, keďže nie je kde obiehať). Policajtov som na tomto úseku videl za posledné roky asi raz, od zavedenia mýta ešte vôbec.