S budovaním ciest v Senici pomáhajú aj investori

zahorak.sk/modules.php?name= … &sid=30379

Problémom číslo jedna zostáva v Senici doprava

SENICA (mk) - Kardinálnym problémom mesta Senica je podľa slov primátora Ľubomíra Parízka už dlhé roky doprava. Narastajúci počet áut, ktoré mestom prechádzajú, spôsobuje komplikované situácie na cestách a zároveň ohrozuje bezpečnosť obyvateľov. Aj preto si radnica nechala urobiť audit s vypracovaním návrhu na komplexné riešenie dopravy v meste.

Spoločnosti, ktorá bude audit vykonávať, bola ako podklad poskytnutá i analýza vyťaženosti jednotlivých križovatiek. Obsahuje informácie o tom, koľko vozidiel v priemere za 24 hodín prechádza komunikáciami v oboch smeroch a tiež koľko nimi prejde chodcov a cyklistov. Tieto údaje sú zaujímavé aj pre laikov - napríklad po hlavnej ceste od Trnavy denne prejde 6959 vozidiel, z toho 5469 osobných áut. ,Je to veľa, a tento počet bude ďalej narastať," komentuje situáciu senický primátor. ,Riešením by bol kruhový objazd, ktorý máme zapracovaný do územného plánu, s jeho realizáciou sa však ráta až v roku 2020." Treba povedať, že riešenie dopravy v Senici je komplikovanejšie, než sa na prvý pohľad zdá - mestom prechádza cesta I. triedy, ktorá patrí pod správu štátu, i cesta II. triedy, ktorá je zase pod VÚC Trnava. Mestská samospráva na tieto komunikácie nemá prakticky žiaden dosah. Vypracovanie analýzy však Ľ. Parízek považuje za prvý a najdôležitejší krok k riešeniu dopravnej situácie v meste, pričom na celej problematike by mali byť podľa jeho slov zainteresovaní aj investori, ktorí v Senici podnikajú, alebo sa tu len chystajú podnikať. ,Záujemcov, ktorí chcú podnikať na území mesta, sa snažíme zaviazať k výstavbe komunikácií alebo kruhových objazdov, ktoré by odľahčili určité mestské zóny. Tým sa rieši problematika dopravy v meste a zároveň sa šetria prostriedky z mestského rozpočtu," vysvetľuje primátor Senice. Mesto má záujem aj o zvýšenie bezpečnosti chodcov. Predovšetkým v centrálnej zóne sa ráta s umiestnením nových výstražných systémov a spomaľovačov vozidiel, ktoré by mali zamedziť vzniku tragických dopravných nehôd.

Záhorák online, 28.02.2005