Zatiaľ sa šušká o 2 menách:
Viktor Stromček (Smer) - súčasný tajomník min.dopravy
Ján Rudolf (SaS) - odborník na eurofondy
Nech tam bude ktokoľvek, hlavne nech sa obklopí odborníkmi a je čo najviac apolitický.
Na začiatok by bola napr.škoda, ak by zastavil PPP D4/R7. Naopak, bolo by vhodné prešetriť najmä rôzne IT tendre, prípadne tendre na stavebné práce s prestrelenými cenami (železnica PU-PB).
Názov témy bude upravený po nástupe ministra, prípadne sa téma spojí s témou o Počiatkovi, ak by ostal ministrom.
No ako som si pred chvilkou precital “Programové priority vlády SR na roky 2016 - 2020” tak jedna zmienka o D a RC je …Rozvoj dopravnej infraštuktúry, osobitne rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7" co mi prislo ako keby som cital HOROSKOP uplne vseobecne vyjadrenie, totalne nic konkretne… Z mojej strany totalne nedostatocne urcena PRIORITA
Hlavne teda, o D1 a D3 ani zmienka. Mozno sa z tejto vlady este nieco dobre vuykluje . Napr., ak Most presadi delenie 60:40 sever:juh, cize 15% na R2 KE-ZV.
Ale, SNS, ako sa dalo cakat, uz splieta nezmysly o narodnom leteckom a vodnom dopravcovi. A ide bojovat proti RegioJetu… Takze velmi sa tesit, ze tato vlada prestane dotovat tunelarske nezmysly, je esteasi predcasne.
Žiadne zásadné zmeny v koncepcii výstavby nečakajte. Podpora RC v regiónoch je požiadavka Siete, ale jedná sa len o prioritizáciu úsekov, ktoré boli plánované už za Figeľa, len sa nedostali do realizácie - pravdepodobne R3 Tvrdošín-Nižná, Sedl.Dubová, R2 Trenčín-Ruskovce (1-2 úseky), R4 Kapušany-Lipníky (o obchvate PO pochybujem), R7 v rámci PPP a možno ešte Soroška.
V prvom rade by ale nový minister dopravy mohol vyrokovať výrazne viac peňazí pre stavbu D/RC/ciest z ERDF. Investície z eurofondov použité na dopravu patria jednoznačne medzi najefektívnejšie a zároveň je v doprave aj najväčší potenciálny zásobník projektov.
Stredná R3 nie je vôbec pripravená do výstavby. Tu by mala byť priorita čo najskôr zrekonštruovať betónku na I/65 a následne postaviť obchvat Kremnických Baní.
Všetko nasvedčuje k tomu, že v najbližších dňoch sa dozvieme aj meno ministra.
tu je dolezite povedat, ze sice mal mozno Hrnciar ambiciu byt ministrom dopravy a tlacit na R3 na Orave, R4 na vychode (regiony, kde sa daju vziat percenta KDH) a R2 v TN kraji + mozno potlacit pripravu usekov R3 cez Turiec, ALE… ak bude niekto zo zvolenych poslancov Siete ministrom (incl. Hrnciar), tak koalicia bude mat 80 poslancov namiesto 81. prva nahradnicka Siete totiz vladu so smerom nepodpori.
Myslim, ze jedno je skoro iste: na stavanie RCciek pusti zilou aj statny rozpocet, resp. bude viac PPPciek. A sucasne PPPcko je nanajvys tak na 50%. Resp., podla mna by sa malo jednoznacne zrusit a nanajvys tak pustit to etapovo. A prva etapa by mala byt stavba R7.
Takze Siet dostala dopravu, to som zvedavy koho tam dosadia…dufam, ze niekto normalny. Sa cudujem, ze si to nenechal Smer, asi preto, ze eurofondy su uz na dopravu rozdane, cize kosticka ohlodana
Škoda, že práve Sieť. Smer aj Most majú predsa aspoň čiastočne odborne spôsobilých ľudí na toto ministerstvo. Ak tam Sieť nedosadí odborníka, môže si totálne vylámať zuby, napriek mnohým dobre rozbehnutým stavbám a tendrom.