nieco z enviroportalu
enviroportal.sk/sk/eia/detai … zamky-caka
[album_photo]19324[/album_photo]
z OPD 2014-2020 to financovane isto nebude, cize pocitam po 2025 sa zacne nieco s tymto usekom
Je mozne, ze tento usek sa nezacne stavat nikdy. R7 ma vyznam max. po NZ, dalej su intenzity zufalo nizke pre stavbu RC a este zufalejsie nizsie IRR, bez zaradenia do akehokolvek TEN-T koridoru.
Tak ona ma vyznam od NZ iba ak by sa napojila na buducu R2 pri LC, jej jednotlive casti medzi NZ a LC (mozno este VK) nemaju velky vyznam co sa intenzit tyka.
Pretrasovať na Komárno alebo Štúrovo
Logické by bolo pretrasovať R7 na Štúrovo, aj keď ani tam to nejako nehorí. Iné by to ale bolo, ak by v Štúrove vznikol most, po ktorom by mohla jazdiť kamiónová doprava, to by mohli intenzity začať rásť. Do Komárna stačia preložky I/64.
Mne to velmi zmysel nedava - preco by sme mali stavat paralelnu cestu k madarskej dialnici? Mimo lokalky tym skoro nikto neusetri a ta sa mi nezda dostatocna.
Severojuzna dialnica cez Sturovo mozno, ale vo vychodo-zapadnej zmysel nevidim.
Načo stavať, a zbytočne, dlhočizný most pri Štúrove. Ak, tak dotiahnuť niekedy R7 až k “Šahám” (Nové Zámky - Čaka - Semerovce/Šahy), k budúcej R3, na ktorú sa pripojí niekde pri Semerovciach (Horných alebo Dolných). Aj to, až keď bude postavená R3, tam je len uzučký Ipeľ, ktorý treba preklenúť pre pripojenie sa k maďarskej M2. Načo 2 prechody do Maďarska vzdialené od seba len 40 km (25 km v “poludníkovej” vzdialenosti).
Co sa tyka trasovania - ak ano R7, skor by sa mi zdalo logickejsie tahat ju juzne od Novych Zamkov (dalej od R1), takze by obsluhovala vacsie uzemie.
Argument o vzdialenosti dialnicnych priechodov sa da pouzit aj naopak, tzn. v prospech Sturova a proti Saham. Sam pises, ze Madarsko vyradilo zo svojej siete M81 a dialnicny priechod v Komarne (ako to vidno aj na plane madarskych dialnic z wikipedie en.wikipedia.org/wiki/Motorways_ … 7_2014.png ), preto Sturovo je vhodny dialnicny priechod, aby susedny dialnicny priechod (Rusovce- Rajka) nebol prilis vzdialeny (144 km).
Naopak, Madarsko uvazuje o rychlostnej ceste Salgotarian - Lucenec ako pokracovanie M21 gazdasag.sk/index.php?option … a-tarsasag . Potom by prave Sahy boli nadbytocne a zostali by 4 dialnicne hranicne priechody s Madarskom vzdialene od seba priblizne rovnako: Rusovce, Sturovo, Salgotarjan a Milhost.
Ale samozrejme, s kazdym hranicnym priechodom musi suhlasim Slovenska republika a nam zatial viac vyhovuju Sahy.
A este doplnim, ze trasa Salgotarjan - Lucenec - Zvolen - Vrutky je starodavna zeleznicna trasa este z roku 1871: de.wikipedia.org/wiki/Bahnstreck … r%C3%BAtky
Na maďarskej verzii stránky*: [hu.wikipedia.org/wiki/M21-es_aut … rsz%C3%A1g](21-es főút (Magyarország) – Wikipédia :
… Elvetett tervek: Déli autópálya ·M21 ·M76 ·M81, čiže Odmietnuté (zrušené) plány. Ani M21 neplánujú.
Takže sa tiež neuvažuje o prepojení Lučenca so Šalgotarjánom (Šalgov-Tarjany), aspoň z maďarskej strany. (*M21 bola len spomínanou možnou alternatívou k M2, ktorá bola uvedená na stránke gazdasag.sk, a to z prednášky odborného asistenta Istvána Loránda Szakáliho z veľkovaradínskej [i]Partiumskej kresťanskej univerzity /i, ktorú mal 27. mája 2010 v Šamoríne.) [Ani na anglickej verzii stránky nefiguruje M21.]
( Ktorá je podstránkou tejto hlavnej: hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz … 1ly%C3%A1i .)
Šahy vyhovujú nielen Slovensku, ale i EÚ, lebo ležia na trase, ktorá je súčasťou siete TEN-T (M2: Budapešť (M0) – Vacov – Rétság – Hont / R3 Šahy - … E77).
M10 ani M11, ktoré by mohli “nadväzovať” ďalej niekde pri Štúrove (ST), nie sú v sieti TEN-T. Len treba dúfať, že im neustúpime (zástupcovia SR), ako, žiaľ, už mnohokrát.
PODSTATA BOLA KDE TRASOVAŤ R7. K “ŠAHÁM”.
Približne rovnaká dĺžka úsekov BA - DS - NZ - SH/BA - DS - NZ - ST, lenže šahanský je lepšie a efektívnejšie zosieťovaný so slovenskou sieťou D/RC, neostane ako chvostík. Pri Dunaji.
Myslím, ze to tu už niekto v skratke písal. Smerové vedenie R7 by malo obchádzať NZ veľkým oblúkom z juhu, tak ako je to na jednej z variant, aj ďalej v smere na Horné Semerovce by malo ísť možno o kúsok južnejšie. Tak by r-ka obslúžili oveľa lepšie okolie Komárna a Štúrova - južnú časť zapadného Slovenska. Privedeni rýchlostnej cesty severne od NZ by bol vzdialenosť medzi R2-R7 asi 35-45km, t.j. dochádzková vzdialenosť k r-ke by sa v tomto priestore pohybovala v rozmedzí 18-25 km (zavisí od umiestnení MUK) a od juhu by bola dostupňost 45-55 km - cca dvojnásobná. V prípade vedenia R7 južne on NZ by sa dostupnosť z oboch strán takmer vyrovnala a došlo by aj k lepšiemu využitiu dopravného koridoru A obsluznosti územia.
Príprava je pozastavená.
Podľa štúdie realizovateľnosti bude postačovať polprofil až po roku 2040.