Rýchlostná cesta R4 je súčasťou cestnej siete medzinárodného cestného ťahu E 371 Poľsko – Slovensko – Maďarsko. Z hľadiska hospodárskej a spoločenskej dôležitosti je zaradená do vybranej cestnej siete a tvorí súčasť medzinárodného cestného ťahu spájajúceho sever - juh, čím vytvára prepojenie baltických krajín s krajinami balkánskymi. Prepojenie sever – juh prechádza sídelnými útvarmi štátna hranica Poľsko – Vyšný Komárnik – Svidník – Giraltovce – Prešov – Košice – Milhosť – štátna hranica Maďarsko. R4 je súčasťou doplnkového multimodálneho koridoru TINA.
Súčasný stav cesty nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. Preložkou jestvujúcej cesty I/73 bude zabezpečené odklonenie a vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu mesta Svidník. Začiatok navrhovanej trasy je pred mestom Svidník, prechádza východne od mesta a koniec je vedený dočasným napojením na jestvujúcu cestu pred motorestom Alpinka.
Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané 25.10.1999, právoplatnosť 25.10.1999,platnosť predĺžená do 25.11.2005. V súčasnosti sa vypracováva dokumentácia pre stavebné povolenie.
Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodlieha zákonu č. 127/94 Z.z., posúdenie vplyvov na ŽP nebolo realizované.
Dĺžka úseku: 4,900 km, kategória: R 22,5/80,100 v polovičnom profile.
Plánovaná realizácia stavby:
rok začatia výstavby: 02/2005
rok dania stavby do užívania: 10/2009
Svidník mať obchvat bude, ale to bude jediná významná stavba na severnej vetve R4.
Súčasný minister (?) dal vypracovať aj štúdiu napojenia Stropkova, ale to je v budúcnosti podľa mňa úplne nepriechodné. Nebude to mať žiadnu oporu z odborných kruhov a ani dostatočnú politickú podporu.
Tu si skôr myslím, že Stropkov by mal byť napojený na R4 za pomoci cesty I. triedy a práve Stropkov by mohol mať ešte naviac aj obchvat.
Otázkou ešte je, kedy by sa malo skutočne začať stavať a vyzerá to na r. 2005/06, obchvat okolo Svidníka.
A este chcem doplnit, ze su tu nejaky snahy, aby R4 prechadzala mestom Stropkov, toto nema ziadne odborne dovody. A ja by som bol osobne proti.
Inak na severnej vetve staci skutocne postavit “len” obchvat Svidnika. Tam v ramci intenzit dopravy nie je treba teraz stavat RK, to uz skor R3 a v ramci hospodarstva tam treba priemyselny park.
Ano vystavba by sa mala zacat v r. 2006/07 najneskor a bude to na dlhsie obdobie jediny stavany usek na severnej vetve R4, kde ani nie je potrebne stavat rychlejsim tempom.
Pretoze ide o politicky problem a trasovanie Svidnik vs. Stropkov, … bola spravena trasa ale mierne inak, aj ked to vobec nie je podstatne, nemusi sa stavat dlhsi privadzac k Stropkovu a zaroven tu nie su narocne prirodne podmienky ale realitu vidi kazdy hned velmi cierno pre fakt povodu ministra dopravy a historickych sporov danych 2 miest. Okrem toho, nebola spravena myslim do r. 2004 projektova dokumentacia a potom zase neboli realne vyclenene peniaze.
Ja si myslím, že obchvat Svidníka je o polovicu kratší, ako úsek Ladomírová-Hunkovce, preto dostal prioritu a úlohu tu hrá aj pôvod ministra dopravy. Ale, Mečiar finišoval s Trenčínom, Schuster zas vybavil, že v Medzeve sú výborne opravené všetky cesty, Dzurinda zase loboval za rodný Spiš (Mengusovce-Jánovce), atď..
Okrem toho Svidník nepatrí medzi najbohatšie regióny a dobrá infraštruktúra je tam potrebná. A o väčších protestoch zo strany miestnych /trasovanie, ochranári/ zatiaľ nebolo počuť.
Nie je viac potrebny a ani rovnako potrebny, Svidnik+Stropkov su centra tohoto regionu kadial R4 bude smerovat a je zamer stavat len 1 usek, tak preto tento. Treba byt skromny.
Výstavba cestného obchvatu Svidníka je technicky pripravená. Predpokladaný celkový náklad na výstavbu cesty dlhej 4573 metrov s jednou mimoúrovňovou križovatkou a deviatimi mostami je vyše jedna miliarda 79 miliónov Sk.
Na stranke NDS je pri datume zacatia tohto useku pismeno X ak som spravne pochopil, tak tento rok sa nezacne stavat. A predpokladam, ze pri planovanych rozpoctoch NDS sa najblizsie aspon 4 roky ani nezacne.
myslim, ze to neni ani prva ani posledna stavba, ktora sa nebude realizovat. moj osobny tip je, ze podobne dopadne aj trstena, na ktoru by uz aj peniaze boli ..
Svidnik zacne na budúci rok a pôjde z penazí EU - nejako ich prehovorili, aby dali peniaze aj na stavbu, u ktorej sa neposudzovalo životné prostredie - vtedy este nebolo povinné.
Peniaze v štátnom rozpočte sa nenašli…kedže sú teraz iné priority - Vážny je odinakial…
podla mna bude urcite docerpany, ved vsetky velke projekty uz bezia alebo sa akurat zacina stavat
akurat tam bol nejaky problem s EU, ak sa pri nejakom projekte usetrilo (nizsia cena v ramci verejneho obstaravania napr.) - ale mozno sa to uz vyriesilo