R4 Rakovčík - Radoma

stav prípravy: Proces prípravy a vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie (DUR) a dokumentácie stavebného zámeru (DSZ)

youtube.com/watch?v=5b556-6Q9vc

Príprava podania žiadosti o vydanie ÚR

Odhadované intenzity v roku 2025 sú 3500 vozidiel za 24 hodín.

Vizualizácia:
youtu.be/5b556-6Q9vc

Animácia a vizualizácia z tohto úseku je daná za vzor pre Zhotoviteľov súčasných štúdii realizovateľnosti pre NDS. Minimálne v prípade Bidovce - hranica je taká požiadavka od NDS.

Vizualizácia v prílohe.

DUR dodaná, pripravujú sa podklady na vydanie územného rozhodnutia (úspešne už dva roky*).
Projekt je pozastavený.

[size=85]*pardon, neodpustil som si uštipačný komentár.[/size]

to je inak sialene ako dlho im trva vobec len priprava podkladov .. a toto neni o corone, ale o neschopnosti

Na R4 sa zvysoka … už dobrých osem rokov.

takze reci o ppp su uspávankou?

myslim ze ppp nechcu v principe kvoli dlhom

Reči o PPP vedú len preto, aby minister nemusel stáť potichu pred kamerami. Maďari hotovo, Poliaci stavba, my nemáme ani územko a príprava zastavená.

Už niekoľko príspevkov od Jarina je o pozastavených projektoch. Ministerstvo asi pripravuje totálny prúser pre ďalšieho ministra.
Asi sa očakáva, že voľby vyhrá Mazurek, alebo iná ruská koalícia, takže sabotujú prípravu projektov.

Načo projektovať, keď nie je zabezpečené financovanie daného úseku? .. potom na milión krát sa robí EIA, UR atď… v prvom rade by mali prijať jasné stanovisko, čo chceme postaviť za aké obdobie a z čoho… a podľa toho pripravovať projektové dokumentácie…R4 má podľa môjho názoru význam riešiť komplexne…napr. ako PPP… a nie ako rozfrckané úseky

ono je to dost smiesne neako si nastavovat priority co do vystavby lebo ked dame LEN zakladnu os o ktorej sa bavime tak nam ostavaju doslova smiesne KM co do vystavby
D3=22km +/11km 1/2profil/
R4=55km
D1= 13,5+ vychod 74,5km a aj to by som vypustil 44km co tvori Dargov+ usek MI hranica UA cize ostava maximlane potrebnych 30km ale ze na uplnej rovine.

Je hanebne dat sutazit useky kratsie ako 15km…/ak sa nebavime o obchvatoch miest/… ked vieme ze sutaz trva dlhsie ako samotna vystavba..

Taku D3 by mali sutazit naraz a mat raz a navzdy pokoj, a R4 mozno max fazovat na 3 useky… vsetko ostatne su premrhane zdroje, cas a ludske zivoty

Ak VO trvá dlhšie ako výstavba, tak niekto si nerobí svoju prácu tak ako má…

Tendrovať D3 a R4 naraz nemá absolútny zmysel. Projekty sú na rôznej úrovni prípravenosti. Ak by mal pripravený projekt čakať na nepripravený, tak vlastne tiež mrháš časom a ľudskými životmi :wink:

Lenže pripravovať všetko a dokopy nič naozaj nemá význam…
V NDS veľmi dobre vedia, čo sa bude realizovať najbližších 5 rokov a z toho dôvodu nemá význam pripravovať niečo, čo nebude ani o 10. Radšej poriadne riešiť to, čo sa realizovať naozaj bude.

takže sa ide podla harmonogramu a jediny usek do 5 rokov je Lipniky-Kapušany 3,5kilometrové “frcko” :smiley:

mimochodom na R4ke (nejestvujúcej este asi dalsich 15 rokov?) minuly tyzden dalsí smrťák :confused:

a 3 prevrátené kamiony za týžden…ta cesta je jeden adrenalín, samý kamion za kamionom, nedavno rekonstruovane useky sa opatovne rozpadavaju a kvoli vojne na UA pocet kamionov stupol o štvrtinu

a neurychlia to a neurychlia, ostuda.. rovno dat na PPP a hned vyhlasovat sutaze jeden usek za druhym tu uz nic ine nepomoze a okamzite!!! nie ze cakat do 2030 max chore a nepripustne!!! zo dna na den sliapnut na plynovy pedal a R4 Via Carpathia ma a musi mat absolutnu prednost spolu s D3 bez debat ,musi dojst maximalnemu moznemu urchyleniu pripravy stavieb usekov!!! prijat navyse take pozmenujuce navrhy a novely zakonov ktore k tomu maximalne dopomozu.. MD by sa mal cinit a mali by zacat masove blokady obcanov miest a dedin na SV slovenska na usekoch ciest aby ho kopli do vrtule a konecne sa prebral ten spiaci muzik ,vid Srbsko Polsko na mile nas predbehuju a vedia ako spravne upravit zakony tak aby maximalne mozne urychlili vystavby dialnic a RC a aj zeleznic.. najnovsie mi jeden znamy zelezniciar povedal ze v Srbsku uz maju a aj buduju dalej trate vsade s ETCS 2.generacie a trate na 200km/h a to nie su ani v eu! na hanbu aki sme maximalne neschopni a zaostali!!! kedysi zaostaly balkan sa nam uz smeje a ukazuje chrbat vramci dopravy a infrastruktury

Aj keď to “dáš na PPP”, tak sa do roka ani len tender nezadá a následne do ďalšieho nevyhodnotí. Aj keď to dáš na PPP, tak najprv štát musí vyriešiť pozemky. Takže ani s PPP sa žiadne tvoje okamžite konať nebude. Jediný dôvod, pre ktorý sa to na PPP ťahá je fakt, že nedávame dosť peňazí na výstavbu. Ale za to, že je niečo PPP neznamená, že môžeš porušiť všetky tie zákony. Je to súkromno-verejné a je to závislé od bánk a tie proti nejakému nelegálnemu obchádzaniu zákonov dávať úvery členskej krajine EU dávať nebudú, na to zabudni. Takže aj s PPP sa nezačne pred 2025 a nepostaví sa tiež hneď. Takže sme tak či tak na 2030 a ďalej. Tam sa pozri ako dlho sa rieši pokračovanie obchvatu Prešova.