Zacina sa uzemne konanie na v poradi uz predlzenie platnosti UR tohto useku. Na poslednej, 3. strane verejnej vyhlasky je ajjeho prehladna mapa spolu s nasledujucim usekom Ladomirova-Hunkovce.
Predbezne oznamenie na “Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP), oznámenia o zmene navrhovanej činnosti (Oznámenie 8a), dokumentácie na ponuku (DP), výkon autorského dozoru (AD) a výkon koordinátora dokumentácie (KD) pre stavbu: Rýchlostná cesta R4 Ladomirová - Hunkovce”:
uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/297674
us dali uzsiu sutaz:
uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/302436
podanie ziadosti/ponuk do: 03.08.2015
tak to je celkom prekvapujúci posun prípravy
musia s tou biednou cestou nieco robit, vozidiel zrejme neubudne…momentalne medzi VT a PO I/18 veeelmi slusne naplnena cesta kamionmi kvoli obchadzke
a neviem, ci si niekto pri planovani uvedomil aj to, ze momentalne kvoli subeznej reko 77 i 73 musia nakladne vozy nad 12t zo Starej Lubovne do Svidnika ist cez Vranov…
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=30051 - podrobna mapa useku so zakreslenim jednotlivych mostov, PHS a murov.
Najnižšiu ponuku dalo združenie Alfa 04 a Pragoprojekt a ich ponuka bola aj prijatá. Ďalším účastníkom bol Dopravoprojekt a tretím uchádzačom združenie firiem R-Project Invest, Utiber a Unitef 83 (poslední dvaja Maďarsko). To sú informácie z marca.
Zatiaľ podpis neevidujem.
Zmluva zverejnená.
Dokumentáciu - DSP, Oznámenie o zmene navrhovanej činnosti po vypracovaní DSP, AD, DP, KD - pripravia Alfa 04 a Pragoprojekt.
Predpokladaná doby výstavby je 2 roky.
DSP má byť odovzdaná do 365 dní od účinnosti zmluvy.
Koncept smerového a výškového vedenia - 50 dní,
Projekt geologickej úlohy - 55 dní,
Realizácia terénnych vrtných prác má začať 7 dní od odsúhlasenia Projektu geologickej úlohy,
Návrh záverečnej správy IGP - 315 dní,
Koncept technického riešenia mostov a križovatiek - 120 dní,
Koncept majetkovej hranice, hranice dočasných záberov - 300 dní,
Návrh vytyčovacej siete stavby - 330 dní.
Mame nejaky update?
Dodatok z 10/2017.
MDV SR prišlo s požiadavkou upraviť vybudovaný mostný objekt, ktorý má šírku 11,5 metra a neumožňuje zriadiť priebežné a prídavné pruhy v šírke 3,5 metra pred križovatkou Svidník, sever. Most je nutné rozšíriť. Ale to by už malo byť naprojektované.
Nebolo by vhodne vedla toho postavit dalsi most?
To neviem. Úsek sa predražil zo 40 miliónov na 96 miliónov eur.
Predpokladané intenzity: 5963 vozidiel
A ja som si uz v minulosti hovoril, ze aka dobra cena
Realne je priprava najdalej zo vsetkych usekov, ale ked sa uz nahodou zacne stavat R4 v polprofile, tak tento usek by mal byt predposledny..
V prílohe zverejňujem časti dokumentácie pre stavebné povolenie.
Ortofotomapa úseku, pozdĺžny rez aj neaktuálny harmonogram výstavby. Doba výstavby dva roky.
Podrobnejšia ortofotomapa s trvalými a dočasnými zábermi. Úsek 0,00 až 4,5 km
Podrobnejšia ortofotomapa s trvalými a dočasnými zábermi. Úsek 4,6 až koniec úseku v kilometri 8,2.
Nasleduje potom ešte 0,4 km dlhá preložka cesty 1. triedy.
A na záver to najlepšie. Rozpočet stavby.
Odhadované náklady stavby sú 93,7 mil. eur bez DPH (cenová úroveň rok 2017).
Z toho stavebné náklady sú 39,8 mil. eur bez DPH.
Náklady na vyvolané investície 37 mil. eur bez DPH, čo je skoro rovné stavebným nákladom!!!
Náklady na výkup pozemkov sú 4,4 mil. eur
V prílohe aj zdôvodnenie navýšenia nákladov. Každý stavebný objekt je zdôvodnený.
A aj rozpísané náklady na realizáciu stavebných objektov.
V poslednom príspevku sú nasledovné prílohy:
Rekapitulácia nákladov na stavebné objekty
Rekapitulácia nákladov na vyvolané investície.
Podrobnejší rozpis nákladov na vyvolané investície.
Ako som už spomínal, stavebné náklady na realizáciu tohto úplne jednoduchého projektu sú 39,8 mil eur bez DPH.
Vychádza to teda na menej než 5 mil. eur/km. Cenová úroveň rok 2017.
Avšak vyvolanými investíciami značne narastajú náklady na realizáciu stavby.
Najdrahšou zo všetkých vyvolaných investícií je výmena koberca na ceste 1. triedy za 24 mil. eur!
Čiže len táto požiadavka zvyšuje náklady takmer o 3 mil. eur/km.
Strategická B/C (t.j. pri súčasných intenzitách) je 0,4.
Ak by sa z projektu vyhodili takmer všetky vyvolané investície, projekt by bol určite spoločensky návratný a financovateľný z eurofondov.
To samozrejme nie je možné, no iba vyhodenie výmeny koberca by zvýšilo strategickú B/C na cca 0,52.
Ďalšia optimalizácia projektu by mohla viesť k jeho spoločenskej návratnosti.
Križovatka Svidník, sever v navrhovanej podobe je na tamojšie intenzity zbytočná. Kľudne by tam mohol byť semafór s tým, že v budúcnosti by sa to prerobilo. Tak isto by mohli byť škrtnuté mosty ciest III. triedy ponad R4 a dočasne riešené úrovňovým križovaním s odbočovacími pruhmi a pod.
MÚK a mimoúrovňové križovania sú v tomto projekte luxus.
Podľa mňa v osekanej forme by tento projekt mohol byť rezervným projektom na čerpanie eurofondov v období 2021-2027.
To nevedia výmenu koberca osobitne mimo tohto projektu vyfinancovať cez modernizáciu ciest I. triedy skrz SSC? Aby im to zbytočne nekrivilo čísla?