Nasledujúce informácie čerpám z NDS bez toho, aby som ich overoval:
Predpokladaný začiatok výstavby: 03/2007
Predpokladané ukončenie výstavby: 03/2010
Štátna expertíza: 1.232.256.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005
Dĺžka: 7200 m
Začiatok predmetnej stavby tvorí cestné prepojenie na začiatku úseku, spájajúce R3 s existujúcou cestou I/59, potom sa trasa odkláňa vľavo, kde križuje cestu a trať ŽSR. Následne je trasa vedená poľnohospodárskymi pozemkami, križuje cesty III. a II. triedy, trať ŽSR, poľné cesty a miestne toky, ktoré sa v rámci stavby upravujú. Navrhovaná trasa bude na konci (za mestom Trstená) napojená na existujúcu cestu I/59 úrovňovou križovatkou. Trasa je navrhnutá na prevažne poľnohospodársky obrábanom území Oravskej kotliny a nachádza sa tu niekoľko väčších a menších zosuvov. Veľká časť výkopového materiálu nie je vhodná do násypov.
Mosty:
Na úseku je projektovaná výstavba 14 mostných objektov, z toho:
-10 mostov na rýchlostnej ceste
1 most nad rýchlostnou cestou
2 mosty na cestnom prepojení
1 most na vetve križovatky
Križovatky:
Počet križovatiek: 3
Dve križovatky sú navrhnuté ako úrovňové a jedna ako mimoúrovňová.
Životné prostredie:
Na úseku bude vybudovaná cestná kanalizácia vrátane odlučovačov ropných látok a úprava melioračných zariadení.
Vyvolané investície:
Výstavba úseku si vyžiada prekládky inžinierskych sietí, potokov, ciest a miestnych komunikácií.
Je tendencia úsek rozostavať aj bez niektorých povolení, je to smiešne, ale tu sú firmy, ktoré by ako štát štátu dávali povolenia a odmietajú, ale sú tu aj iné problémy. V podstate záleží na vláde, lebo ide o ten istý postup ako pri KIA.
kedze pri ostatnych stavbach je problem s vyhlasovanim tendrov, aj kvoli kartelu & EU mi vychadza ze tento usek bude financovat stat, podobne ako pri podzamku. dufam ze budu peniaze.
Na to, že sa to malo začať tento rok, je to AŽ
Ale v podstate s tebou súhlasím. V roku 2007 sa proste nezačne dokopy nič (ešte aj pri tej PB nemám dobrý pocit…)
Tender na tento usek bol vyhlaseny v vestniku 208 (viac www.uvo.gov.sk)
Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
Rýchlostná cesta R3 Trstená - obchvat.
II.1.2)
Druh zákazky a miesto uskutočňovania prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Práce.
Uskutočňovanie prác.
Hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania prác: Katastrálne územie mesta Trstená a Tvrdošín.
NUTS kód: SK031.
II.1.3)
Oznámenie zahŕňa
Verejnú zákazku.
II.1.4)
Informácie o rámcovej dohode
II.1.5)
Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Uskutočnenie stavebných prác (dĺžka trasy 7,2 km), ktorých súčasťou sú zemné práce, vozovky, mostné objekty, oporné múry, kanalizácia, úprava tokov, úprava meliorácií, prekládky inžinierskych sietí všetkých druhov.
MNOŽSTVO ALEBO ROZSAH ZÁKAZKY
II.2.1)
Celkové množstvo alebo rozsah
Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH: 1 754 312 000. Mena: SKK.
TRVANIE ZMLUVY ALEBO LEHOTY USKUTOČNENIA
Trvanie: 42 mesiacov.
Podmienky na otváranie obálok s ponukami
Dátum: 12. 12. 2007. Čas: 11.00 h.
Miesto: Národná diaľničná spoločnosť, a. s., Mlynské nivy 45, Bratislava, 3. poschodie, č. dv. 062.
podla tohto materialu rokovania.sk/appl/material.n … Zdroj.html
sa zacne tento obchvat predsa len stavat az buduci rok . Hlavne, ze fico zaciatkom tohto roka tvrdil, ze robia vsetko preto, aby sa zacalo cim skor .
Po obchvate Hornej Stubne, II. casti useku Zarnovica-SP a I. casti useku D1 Svereepec-Vrtizer je to dalsi usek, ktory sa tento rok nezacal stavať