R3 Dolný Kubín - Oravský Podzámok

Charakteristika úseku

Rýchlostná cesta R3 a cesta I/59 od km 0,000 po mimoúrovňovú križovatku v km 0,940 sú vedené v súbehu. Od tejto križovatky sa rýchlostná cesta R3 odkláňa od cesty I/59 a v km 3,226 sa napája na pripravovaný úsek rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota. Vzhľadom k členitému reliéfu s miestami na malom úseku pomerne veľkou vertikálnou členitosťou je technické riešenie jednotlivých úsekov trasy náročné.

Dĺžka: 3226 m

EIA: 27.12.2005
DÚR: 10.07.2006

Financovanie
Štátna expertíza: 1.903.833.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005

Mosty:

Na úseku budú vybudované 4 mostné objekty, z toho:

  • 2 mosty na rýchlostnej ceste
  • 2 na vetvách križovatiek

Križovatky:

Počet križovatiek: 1
Mimoúrovňová križovatka.

Termíny výstavby:

podľa EIA: 2008-2010
podľa NDS: 2014-2016

Neviete kedy sa ma ta vystavba zacat?pls

z EIA rok 2005

Územné vedenie trasy

Trasa je vedené v súbehu so súčasnou cestou I/59, ktorá bude po vybudovaní rýchlostnej komunikácie R3 (ďalej len „R3“) tvoriť súbežnú komunikáciu v úseku Dolný Kubín, časť Kňažia -Oravský Podzámok, časť Široká. Odklon trasy od terajšej I/59 je v km cca 0,900 -1,500, kde sa trasa R3 z dôvodu zabezpečenia plynulého oblúku odkláňa od terajšej I/59. Súbežná komunikácia zostáva v polohe súčasnej cesty I/59 s tým, že cca v km 0,750 -1,100 staničenia R3 a v km 2,000 -2,200 staničenia R3 bude preložená do novej polohy v súbehu s navrhovanou R3.

Základné technické parametre

Posudzovaná cesta R3 je v celom hodnotenom úseku Dolný Kubín -Oravský Podzámok navrhnutá podľa STN 73 61 01 ako rýchlostná dvojpruhová komunikácia kategórie RC 11,5/80.
Základné údaje
Kategória cesty R 11 ,5/80
Dĺžka trasy 3,35450 km
Križovatky úrovňové 0
Križovatky mimoúrovňové
km 1,04122 ; 1,54014 ; 2,65827 3
Mostné objekty 2
Podchod pre peších 1

Výškové vedenie

Návrh výškového vedenia trasy R3 v hodnotenom úseku je s minimálnym pozdĺžnym sklonom 0,38 % a max. pozdĺžnym sklonom 4,27 %. Výškové zakružovacie oblúky sú o polomeroch R = 4 000 m - 10 000 m.

Križovatky
V rámci stavby R3 v úseku Dolný Kubín -časť Kňažia, Oravský Podzámok - časť Široká km 0,000 - 3,35450 sú navrhnuté dve križovatky, ktoré tvoria prepojenie ciest R3 a terajšej I/59.
Križovatka v km 0,000 - časť Kňažia a v km 1,041 (staničenie R3) zabezpečuje dopravné napojenie časti Kňažia na navrhovanú R3 v smere do a z Oravského Podzámku. Navrhované dopravné riešenie je podmienené jestvujúcimi prírodnými danosťami a priestorovými možnosťami v riešenom území. Navrhovaná križovatka v km 1,041 zabezpečí aj dopravné napojenie Oravských ferozliatinových závodov na R 3 a cestu I/59.
Napojenie obce Medzibrodie nad Oravou na cestu I/59 v rámci výstavby R3 v križovatke v km 1,041 (požadované obcou Medzibrodie nad Oravou) nebolo akceptované z dôvodu malej intenzity dopravy a nedostatočnej ekonomickej efektívnosti tohto napojenia. Prípadná realizácia je možná iba v rámci rekonštrukcie cesty III/059217.

Prekládka cesty I/59 súbežnej komunikácie

Súčasná cesta I/59 bude v hodnotenom úseku R3 tvoriť súbežnú obslužnú komunikáciu R3. Jej trasa zostáva z väčšej časti v súčasnej polohe. Preložka cesty I/59 do novej polohy je navrhovaná v dvoch úsekoch (staničenie v km komunikácie R3):

  • km 0,750 -1,1 00 -dĺžka 350 m
  • km 2,000 -2,200 –dĺžka 200 m.
    Preložka bude realizovaná ako cesta I. triedy kategórie C 9,50/60.

Mostné objekty

V trase R3 sú navrhnuté tri mostné objekty, a to:
• Most na mimoúrovňovej križovatke R3 nad cestou I/59 v km 1,041 - jednoporový most na R3, premosťujúci križovatku z cesty I/59 -kategórie C 9,5/60. Nosná konštrukcia mosta bude z tyčových prefabrikátov uložených krajných oporách. Dĺžka premostenia je15 m.
• Most nad prístupovou cestou na skládku TKO v km 1,540 - jednoporový mostný objekt na R3, premosťujúci prístupovú cestu na TKO šírky 6,0 m. Nosná konštrukcia mosta bude z tyčových prefabrikátov uložených na krajných oporách. Dĺžka premostenia je 12 m.
• Most nad prístupovou cestou k vodojemu OFZ v km 2,658 - jednoporový most na R3 premosťujúci prístupovú cestu k vodojemu, šírka komunikácie 6,0 m. Nosná konštrukcia bude z tyčových prefabrikátov uložených na krajných oporách. Dĺžka premostenia je 12m

enviroportal.sk/sk/eia/detai … y-podzamok

Myslim, ze trasovanie uz bolo mierne upravene a usek ciastocne skrateny po najdlhsiu zakrutu pred Knazou, kde bude MUK s I/59, z dovodu zmeny trasy obchvatu DK. Nikde som nenasiel, ci nove trasovanie pojde priblizne na urovni sucasnej I/59 v znacne obmedzenych podmienkach, alebo vystupa jednoduchsim terenom s posunom trasy na zapad a vybezok kopca prejde zarezom.
Kazdopadne pokial nova trasa obchvatu DK nema UR, nemoze ist do vystavby ani tento, velmi potrebny usek.
ndsas.sk/useky-oravsky-podza … 44364s310c

Áno ak sa dobre pamätám úsek mal končiť v tej ostrej zákrute kde je obmedzenie na 40km/h za dažďa, po súčasnej I/59 to vychádza nejakých 2,4 km. Viď google.sk/maps/dir/49.25110 … ,13z?hl=en

Trasovanie si nespomínam, ale zdalo sa mi že malo ísť premostením ponad spodný okraj skládky a nie úplne kopírovať I/59?

openstreetmap.org/#map=14/49.2397/19.3357

Na enviroportali sa objavil ZNC “Oravský Podzámok - Dolný Kubín, juh”, v skutocnosti ma ist o Dolny Kubin - Sever : enviroportal.sk/sk/eia/detai … -kubin-juh

*dlzka useku 1.921 m
*kategoria R24,5/100 (80)
*1 most o dlzke 242,35 m (cez byv. skladku)

MUK Dolny Kubin, sever ma byt sucastou obchvatu Dk; rata sa vsak s tunelovym obchvatom.

Odporucaju poloprofil. I ked to nieje definitivne. DK sever- DK juh v tuneloch asi tiez podla intenzit, ktore tam uviedli do 2040. 2020- 7965, 2030- 9110, 2040- 10253 aut za 24 hodin podla studie AMberg 2015. Predpokladany rast intenzit mi pride velmi skromny. Az podhodnoteny.

inak v tomto pripade je dost velka skoda, ze neprehodili MUK k tomuto mini useku, kedze je to ozaj kratky usek a vlastne by velmi pomohol, kedze v temer celom useku je dost uzka a k tomu ako bonus plna ciara, cize keby urobili toto predlzenie po MUK dolny kubin sever, tak by sa zase trosku zlepsila situacia a nemuselo by to by ani tak drahe kludne by to zvladla aj sama NDSka .. aj ked tym cenam za necele 2 km bez MUK a len s kratkym mostom dost nechapem ..

  • predpokladaná cena stavby variantu V3: 26 894 000,- €
  • predpokladaná cena stavby variantu V4 kombinovaný: 28 594 000,- €

len by ten kruhac mohli urobit aj spriebeznmi vetvami, ktore by zabezpecili ze najazd na tuto cast R3 ako aj zjazd z R3 by isiel mimo samotneho kruhaca, a na vela rokov je to poriesene ..

to kedy by sa urobil tunelovy obchvat DK by uz bolo v pohode aj do 2040 ..

[album]34525[/album]

Ja by som zakázal stavať v blízkosti poľskej hranice polprofil aspoň do vzdialenosti 50 km od hranice a ak áno zrušil by som jeho označenie dopravnou značkou rýchlostná cesta. Nie prvýkrát sa na oravskej R3 (minulý rok 2x, tento rok tiež) stala nehoda, keď si poľskí vodiči polprofil zamenili za plný a potom sa ako trupici vyhovárali. Kto nezažil poľských vodičov na ceste mimo normálnu diaľnicu ťažko vie o čom píšem. Na Orave a áno aj Kysuciach (podľa niektorých na fóre medzi Čadcou a Brodnom ešte 20 rokov nič stavať netreba) ide doslova o život.

nasaorava.sme.sk/c/8141951/polia … nicou.html

Ked spravime my poloprofil ts-dk. Spravia aj poliaci rabka-chyzne polo. Potom si nato zvyknu uz v polsce.
Je to tak aquila v podstate bude stacit dokoncit len dk sever-ts. Cez kubin az po D1 v Likavke je v podstate plynula doprava az na nejaku 50 okolo dk juh. Do 2019 by to mohlo na orave fungovat bez problemov keby tie miniuseky dali do stavby naraz.

Absolútny súhlas, no vysvetli to niektorým tunajším hejterom akýchkoľvek kysuckých a oravských infraštruktúrnych projektov… :laughing:

No hej a nema tam byt rovno znizena MPR ? :smiley:

skoda ze polske kamiony jazdia po celej europe. takze zakazme 1/2profil v celej europe. :laughing:

OT: Myslím, že tu sú väčším problémom než kamionisti vodiči osobných áut z PL, tiahnuci v piatok večer z Viedne domov a v nedeľu späť, podobne ako slováci dochádzajúci do BA. Ale v prvom rade myslím, že “neznalosť neospravedlňuje” a už len tá súvislá čiara a značka A21 musí dostatočne upozorniť, že nie som na plnoprofilovej diaľnici.

Myslím, že mám západnú Európu scestovanú celkom slušne a tých polprofilov (okrem niektorých tunelov) by som zrátal na jednej ruke. A ak si si nevšimol dal som tam aj iný návrh. Ale šak šme še pobavili.

vsimol som si a je to OK. tiez som pisal ze poloprofil by som nepovazoval za RC. je to tak aby sa dalo vykazavat viac postavenych RC.

Nechápem ako bude úsek napojený na I/59. Mohli ho ešte potiaknuť 250m a napojiť cez rampu 1+1 (plnánovanej MÚK) na OK.

to je prave problem, ze pocitaju, ze pojde najprv tunel vratane tej MUK .. pritom opacne to ma viac logiku .. teda ze teraz urobia aj MUK a nie naopak..

Nesledujem R3, bol som v tom, že prednosť má pokračovanie od Tvrdošínu.

  1. ak už niekedy tam budeme budovať tunelový usek tak už nebudeme mať na tento 1 921 m úsek, čo stojí toľko čo MÚK?
  2. sme schopní až tak nesúvislo budovať RC?
  3. to necháme dočasne tak krkolomne zchádzať dopravu naI/69?
  4. aj keby sme nikdy tunelový ochvat DK nerobili tak tento 2 km úsek by mal prínos… aj politické body