ďakujem aj ja, inak je to dosť veľký problém sem umiestňovať väčšie obrázky.
A Branco, vieš to je tak s tým r. 2006. Všetko, čo je pred ním sa bude ako tak aj plniť, ale čo je po ňom, … voľby a ak tu bude iná vláda, čo i len iná strana vo vláde než teraz, tak to reálne byť nemusí.
Projektov je vždy veľa, len peňazí je málo a na Slovensku je aj malý záujem o veci verejné.
Je to vlastne taky zoznam investicii, ktore zozbiera min. vystavby od ostatných min. (cesty, vodohos. infr. atd..). tieto investicie by mali mat prioritu (ale neznamena to, ze ine sa nemozu realizovat). Nie je to zavazné, skor orientacne.
ÚVO vydal predbežné oznámenia o verejnej súťaži pre viaceré úseky, je tam aj Zvolen-Pstruša a Pstruša-Kriváň. Ide o súťaž na dokumentáciu pre územné rozhodnutie a stavebný zámer:
Usek ZV-Pstrusa vsak v skutocnosti moze byt usekom Zv. Slatina - Pstrusa, kedze ZV chce dalsie varianty a mozno nepusti R2 cez mesto.
Mesto Zvolen z hľadiska rozvoja mesta ako aj z územnoplánovacieho hľadiska vo svojom liste č. 05-17949/2004 zo dňa 6.4.2004 k zámeru, vznieslo pripomienku k navrhovanému napojeniu rýchlostnej cesty R2 priamo na stavbu rekonštrukcie cesty 1/50 Zvolen - Pusty hrad - Neresnica. III. stavba, ktorá bola projektovaná a povolená ako miestna komunikácia v kategórii MS a vo funkčnej triede A2 s riešením mimoúrovňových ale aj úrovňových križovaní a križovatiek, s napojením a obsluhou celého dotknutého územia priamo na rekonštruovanú cestu 1/50, vrátane situovania zastávok pre mestskú hromadnú dopravu, a
teda bez riešenia súbehu v celej trase zastavaným územím mesta Zvolen po km 238.891. Zámer vôbec nehodnotil dopady na životné prostredie vedenia rýchlostnej cesty R2 v úseku Budča - Zvolen, v zastavanom území okresného mesta.
ZS navrhuje
…tento úsek riešiť variantne v samostatnej technickej štúdii zahrňujúcej komplexné riešenie vedenia rýchlostných ciest R2 a R3 cez mesto Zvolen, vrátane nového environmentálneho posúdenia, pričom sa odporúča posunúť začiatok úseku R2 Zvolen – Lovinobaňa do cca km 6,0 – 7,0 modrého variantu s dočasným napojením R2
zo súčasnej cesty I/50.
Na verejnych prerokovaniach zaznelo aj zo strany zastupcu investora ze I. etapa sa z najvacsou pravdepodobnostou zacne pred Zv. Slatinou.
Áno, na linke ÚVO sü viaceré nepresnosti, je tam napr. označený úsek D3 ako R3, podobne je to zrejme Zvolen-Kriváň, resp. Zvolenská Slatina-Kriváň. A tá technická štúdia cez Zvolen bola, myslím, už spracovaná, v poslednom materiáli MDPaT sa hovorí o severnom obchvate Zvolena, možno z odbočkou z R1 Budča-Kováčová.