R2 Zvolenská Slatina - Kriváň

branco tu pastol zaujimavy clanok o tomto useku RK

dialnice.info/viewtopic.php?t=977

a tu su potom ortofotomapy s variantnymi rieseniami

Zvolenska Slatina - Pstrusa
dialnice.info/album_page.php?pic_id=189

Pstrusa - Detva
dialnice.info/album_page.php?pic_id=188

Detva - Krivan
dialnice.info/album_page.php?pic_id=186
dialnice.info/album_page.php?pic_id=187

Dík, aquilla, skúšal som nahadzovať obrázky, ale stále sa mi to vracalo: veľkosť obrázku je príliš veľká.

Inak, uvedené úseky sú v Programe verejných prác od roku 2006, neviem, či sa ten program bude realizovať…

aquila,

ďakujem aj ja, inak je to dosť veľký problém sem umiestňovať väčšie obrázky.

A Branco, vieš to je tak s tým r. 2006. Všetko, čo je pred ním sa bude ako tak aj plniť, ale čo je po ňom, … voľby a ak tu bude iná vláda, čo i len iná strana vo vláde než teraz, tak to reálne byť nemusí.

Projektov je vždy veľa, len peňazí je málo a na Slovensku je aj malý záujem o veci verejné. :laughing:

ono je tam obmedzenie na velkost obrazku 1024 pixelov v kazdej strane.

ak su obrazky vacsie system to nepovoli ulozit, je to kvoli tomu aby to neroztahovalo plochu zbytocne.

na upravu obrazkov odporucam programik www.irfanview.com je zdarma a je tam “resize” funkcia :slight_smile: dajte width 1024 a zaciarknite “preserve aspect ratio”

Inak tento úsek R2 sa bude dlho stavať, pretože už teraz je “blokovaný” a podmieňovaný dostavbami iných úsekov na iných diaľniciach. :laughing:

Citácia z Monitoringu tlače:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1073

NDS zároveň vyhlásila verejné súťaže, a to na vypracovanie a dodanie technickej štúdie a zámeru pre rýchlostnú cestu R2 Zvolen - obchvat

Nie som si istý, ale myslím, že podobná štúdia už existuje. Obchvat by mal ísť estakádou popri Môťovej.

Trochu starší článok, ale vysvetľuje situáciu, prečo sa muselo pristúpiť k novej štúdii: dialnice.info/viewtopic.php?t=1860

Na budúci rok už snáď nová štúdia bude prerokovaná s mestom, aj keď pripomienky každého sa nedajú vždy zapracovať, musí sa nájsť kompromis…

Tento usek sa deli podla NDS, a.s. na 2 useky a postaveny by mal byt cely usek v r. 2012. :wink:

Ako je to vlastne s realizáciou programu verejných prác? Idú voľby a zrejme to ostane na budúcu vládu. Ak máte niekto podrobnejšie info, vď. vopred.

Program verejnych prac - to je co :question:

To je toto:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=785, aha vlastne Rezortný rozvojový program verejných prác na roky 2006 - 2008. Ešte že si to spresnil :stuck_out_tongue:

Je to vlastne taky zoznam investicii, ktore zozbiera min. vystavby od ostatných min. (cesty, vodohos. infr. atd..). tieto investicie by mali mat prioritu (ale neznamena to, ze ine sa nemozu realizovat). Nie je to zavazné, skor orientacne.

EIA schválené?

Ministerstvo ŽP zaslalo záverečné stanovisko k RK Zvolen-Lovinobaňa na MÚ Zvolen:

http://www.zvolen.sk/main.php?id=98&program=oznamy&firmy_slovenska_flag=0&id_info_m0=4163

A tu je kompletné stanovisko MŽP:
http://www.detva.biz/pri2006/2006-0371-r2.pdf

ÚVO vydal predbežné oznámenia o verejnej súťaži pre viaceré úseky, je tam aj Zvolen-Pstruša a Pstruša-Kriváň. Ide o súťaž na dokumentáciu pre územné rozhodnutie a stavebný zámer:

http://www.uvo.gov.sk/vestnik/zaznam.php?retazec=05375&rok=06

Reálne by sa snáď výstavba aspoň jedného úseku mohla začať v roku 2008.

Usek ZV-Pstrusa vsak v skutocnosti moze byt usekom Zv. Slatina - Pstrusa, kedze ZV chce dalsie varianty a mozno nepusti R2 cez mesto.

Mesto Zvolen z hľadiska rozvoja mesta ako aj z územnoplánovacieho hľadiska vo svojom liste č. 05-17949/2004 zo dňa 6.4.2004 k zámeru, vznieslo pripomienku k navrhovanému napojeniu rýchlostnej cesty R2 priamo na stavbu rekonštrukcie cesty 1/50 Zvolen - Pusty hrad - Neresnica. III. stavba, ktorá bola projektovaná a povolená ako miestna komunikácia v kategórii MS a vo funkčnej triede A2 s riešením mimoúrovňových ale aj úrovňových križovaní a križovatiek, s napojením a obsluhou celého dotknutého územia priamo na rekonštruovanú cestu 1/50, vrátane situovania zastávok pre mestskú hromadnú dopravu, a
teda bez riešenia súbehu v celej trase zastavaným územím mesta Zvolen po km 238.891. Zámer vôbec nehodnotil dopady na životné prostredie vedenia rýchlostnej cesty R2 v úseku Budča - Zvolen, v zastavanom území okresného mesta.

ZS navrhuje

…tento úsek riešiť variantne v samostatnej technickej štúdii zahrňujúcej komplexné riešenie vedenia rýchlostných ciest R2 a R3 cez mesto Zvolen, vrátane nového environmentálneho posúdenia, pričom sa odporúča posunúť začiatok úseku R2 Zvolen – Lovinobaňa do cca km 6,0 – 7,0 modrého variantu s dočasným napojením R2
zo súčasnej cesty I/50.

Na verejnych prerokovaniach zaznelo aj zo strany zastupcu investora ze I. etapa sa z najvacsou pravdepodobnostou zacne pred Zv. Slatinou.

Áno, na linke ÚVO sü viaceré nepresnosti, je tam napr. označený úsek D3 ako R3, podobne je to zrejme Zvolen-Kriváň, resp. Zvolenská Slatina-Kriváň. A tá technická štúdia cez Zvolen bola, myslím, už spracovaná, v poslednom materiáli MDPaT sa hovorí o severnom obchvate Zvolena, možno z odbočkou z R1 Budča-Kováčová.

Stavebné náklady (v Sk) bez DPH v CÚ 2005 a ukončenie príprav:

R2 Pstruša – Kriváň …2 366 520 000 … 2009
R2 Kriváň – Lovinobaňa … 1 524 896 000 … 2010