NDS vypísala výberové konanie na vypracovanie technickej štúdie a zámeru EIA stavby R2 Včeláre - Šaca
Začiatok zmluvy je 30.11. a termín vypracovania do 28.februára budúceho roku.
NDS vypísala výberové konanie na vypracovanie technickej štúdie a zámeru EIA stavby R2 Včeláre - Šaca
Začiatok zmluvy je 30.11. a termín vypracovania do 28.februára budúceho roku.
Ale, ale…Co tak zrazu na R2 ? Zeby cementarne tlacili na rychlostku smerom do KE? Je to dost mozne. Turna nestiha pokryt dopyt a s tym je spojena mozno aj problematika cesty z cementarni do Sace a nasledne do KE.
to je pociatocna faza pripravy co uz mala byt davno na vsetkych D/R hotova. UR je ta faza kde sa to uz ako-tak mysli vazne.
Beriem, ale aj tak je este kvantum usekov, kt. nemali ani technicku studiu ani EIA.
Vcelare su sice mohutny podnik .. povedzme ze skoro monopol a maju odbery vsade od sorosky na vychod ale najvacsie dodavky sa robia po zeleznici … takze dialnicu im az tak netreba ale mozno ano …
Včeláre? to je dedina, nie podnik, myslýš asi cementáreň Turňa, dnešné Východoslovenské stavebné hmoty,a.s.
samotna cementaren je medzi Turnou a Vcelarmi… je predpoklad, ze MUK bude blizko podniku
nakres useku Jablonov-Moldava prevzaty z uzemneho planu KSK:
joj ok … kazdy vie co som cel tym povedat …
oznamenie o predlozeni zameru EIA Rýchlostná cesta R2 Včeláre - Šaca
varianty R2 Moldava-Kosice:
dialnice.info/album_page.php?pic_id=5926
kludne sa moze vyuzit obchvat Moldavy ako sucast R2, staci MUK… bude to jednoduchsie = skor hotove
Pomalý pokrok, ale predsa!!!
no bohuzial s vystavbou sa pocita az v rokoch 2016-2019: ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 … 2&prm2=131
nechcem vas sklamat, ale tento a podobne useky vsade na Sk budu v pripade zavedeni myta do 3,5 t na D/RC malo vyuzite az zbytocne.
No podľa mňa to bude presne naopak. Už teraz je po zavedení mýta pre všetky kamióny cesta KE-BA juhom o polovicu lacnejšia než cesta severom (a lacnejšia juhom je aj cesta PO-BA). Keď sa zavedie mýto aj do 3.5 t, to bude len ďalší dôvod, aby všetky autá volili R1+R2, ktorá je v porovnaní s D1 o 60 km kratšia.
Naviac, keď sa potiahne R1 po Zvolen a porieši tá križovatka vo Zvolene (na čom sa už robí, čiže v 2011 to všetko bude), na južnom spojení už nebude prekážkou žiadne väčšie mesto. Takže, sa na R1+R2 presunú aj autá z Maďarska. A po zavedení kilometrového mýta v Maďarsku to isté spravia aj náklaďáky. Takže nevidím veľký dôvod na tvoj “vizionársky” pesimizmus.
Myslim v roku 2019 bude premavka dost vysoka na to, aby sa R-ka zaplnila. Trochu sa obavam, co sa tu do vtedy bude diat, siroke a rovne cesty byvaju nebezpecne…
sme sa nepochopili, pri myte ide skor o to ze ci si ludia zvolia D/RC alebo staru cestu. myslim ze po dokonceni D rozdiel uz nebude 60 km ale 30-40. kto si zaplati myto na 400 km ten si ho kludne zaplati aj na 440 km a naopak. teda keby som ja mal ist nieco vybavit do KE z moldavy alebo roznavy tak by som urcite nesiel po spoplatnenej dialnici ale po I/50. a keby som mal ist na zapad tak by som si zaplatil take useky ktore mi prinasaju signifikantnu usporu casu, cize obchvaty, sorosku, R-ku popri hrone a NR-BA. az vtedy to by som mal menej ako polovicne naklady na myte + nejaka uspora phm. taketo useky by priniesli vyhodu len ak by isla intenzita rapidne hore ako pise i15 a nestacilo ze na R-ku odidu nakladiaky. to je ale tiez otazne.
Je to usek tesne pred velkym mestom, takze intenzity urcite pekne porastu. Vacsina sice zostane na starej ceste, ale staci, ked sa na R2 presunu kamiony, pretekari a dialkovi vodici. To plati aj pre ostatne podobne useky.
Tu sa ukazuje, ze z hladiska vynosu z myta je vyhodne stavat R-ky ciastocne prebudovanim existujucej cesty 1.triedy
tym by som si tiez nebol isty…niekto zacne peticiu s odovodnenim ze ked nie je alternativa tak nech R-ku nespoplatnia, to je dost pravdepodobne aj inde…namontuje sa do toho nejaky politik, vlada sa zlakne a je to. kym ludia platia znamky za par € tak to nie je az taky problem.
s tou intenzitou suhlasim tak od moldavy…pred nou doteraz az tak intenzita nerastla a osobne neverim ze ak za 5 rokov niekde pribudne 1-2.000 aut tak o dalsich 5 rokov pribudne 5.000.