Ťah: R2
Dĺžka: 11542 m
Lokalizácia stavby: Bánovce n/B., Prievidza, Partizánske,
Predpokladaný začiatok výstavby: 06/2015
Predpokladané ukončenie výstavby: 04/2019
TŠ: 12/1998,
EIA: 10/2005, Záverečné stanovisko vydané dňa 25.10.2005
DÚR: 09/2010, 30.09.2010
Aktuálny stav stavby: v príprave
Charakteristika úseku
Navrhovaná trasa začína pred križovatkou do obce Brezolupy vľavo od terajšej cesty I/50. Ďalej je trasa vedená severne od obcí Hradište a chráneného ložiskového územia Hradište. Trasa je za obcou Hradište vedená v súbehu s jestvujúcou cestou I/50 v dĺžke cca 0,5 km a južne od obce Dolné Vestenic. V tomto úseku sa nachádza i tunelový objekt “Chomôtka.” Za tunelom pokračuje trasa v záreze cez “Bačinovu horu” a schádza do údolia rieiky Nitrica, ktorú križuje miostným objektom, za ktorým úsek končí. Trasa prechádza prevažne poľnohospodársky využívaným územím.
Objekty na úseku
Tunely:
V rámci výstavby tohto úseku bude vybudovaný dvojrúrový tunel “Chotômka” s dĺžkou 595 m.
Mosty:
Na úseku bude 13 mostných objektov, z toho:
9 mosty na rýchlostnej ceste
4 mosty nad rýchlostnou cestou
Odpočívadla:
jedno veľké jednostranné odpočívadlo Jerichov
Ostatné
Životné prostredie:
Cestná kanalizácia vrátane odlučovačov ropných látok, protihlukové opatrenia.
Vyvolané investície:
Stavba si vyžiada realizáciu prekládky inžinierskych sietí, potokov, ciest a miestnych komunikácií.
[/i] ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 … 2&prm2=126
Intenzity z r. 2010 sa pohybuju okolo 10 tis. voz.
ak sa tento úsek začne stavať 6/2015, tak sa osobne pojdem poďakovať všetkým za to zodpovedným a do konca života majú moj voličský hlas.
Na stránke NDS je začiatok naplánovaný na rok 2017 a nasledujúci úsek po Nováky na rok 2018 a absolutne neverím že tento termín stihnú…ale bodaj by som sa mílil
Uspech bude, ak sa tento rok zacne stavat usek Ruskovce-Pravotice a o 2-3 roky usek Mn.Lehota - Ruskovce.
Vydane UR este nic neznamenaju, na celu zapadnu R2 sa bude spracovavat studia realizovatelnosti a jej trasovanie sa este moze zmenit s vynimkou obchvatu Banoviec.
Co to znamene v praxi, ze sa bude vypracovavat studia realizovatelnosti… ? Nie je to zas nejaky sposob, ako celu vystavbu oddialit…? Doslova na neurcito…? Nemali byt podobne studie uz davno spracovane a vyhotovene…? Mi to pripada, ako keby idem stavat dam, vybavim si stavebne povolenie a potom zacnem spekulovat, ci by nebolo vhodne si radsej kupit byt…!
študia realizovatelnosti:
“Cieľom je poskytnúť celkovú analýzu štúdie realizovateľnosti (Výber trasy a lokalizácia terminálov; Základné technické riešenie projektu a odhad investičných nákladov; Finančná analýza projektu; Ekonomické ukazovatele návratnosti projektu; Analýza nákladov a prínosov (CBA); Makroekonomické dopady) ale aj prehľad rozhodujúcich koncepčných otázok, ktoré je potrebné riešiť v nasledovných štádiách projektu.”
ja to vnimam ako doklad, ktory zaujima hlavne investora, teda EU. Z vlastneho si to mozeme stavat aj bez tejto studie, ale na to samozrejme niesu prachy. Samozrejme mohlo sa to spravit uz davno, ale je otazne že kedy je idealny čas. Cim je študia staršia, tym ma menšiu vypovedaciu hodnotu. Preto zadanie objednavky na tuto studiu vnimam ako signal, že sa niekto v EU bude zaoberat otazkou…zaplatime R2 medzi TN a PD? Oplati sa to stavat, ma to vobec nejaky vyznam. Ak sa nemylim tak preve nedavno EU rozhodla, že zafinancije D3.
Obavam sa, ze to je realita zo studie realizovatelnosti. Tak snad aspon opravia I/50, teraz uz nebudu mat vyhovorku, ze lebo tu raz bude R2. Nebude. Rovnako je teraz povinnostou spravit rekonstrukciu medzi Novakmi-PD aspon na 110 km/h.
Riešením je zabudnúť na budovanie RC od nuly, ale prebudovávať jednotky na 2+2 a jedno či budú mať označenie RC alebo nie… bude postačovať rýchlosť 110km/h.
(K tým Novákom-PD: zaujimavé, že tu nejde cestu označiť/preklasifikovať na RC ako kedysi úsek KE-Šaca, ktorý nemá ani MÚK. Tu si tak elegantne mohli politici strihnúť pásku na “novej” RC a bolo by to ešte v tomto volebnom období )
Mne by stacilo aj 90, ak tam bude 2+1, 2+2. Aj tak tam vacsina pojde 105. Rychlost nie je najvacsi faktor pohodlnej jazdy, tym je skor moznost pohodlneho a bezpecneho predbiehania pomalsich vozidiel, co 2+1 a 2+2 elegantne umoznuje.
plne suhlasim. bohuzial tych pomalych vozidiel je na cestach strasne vela v sucasnosti a to je ten problem. bezne na tejto ceste stretavam traktory, tatrovky ci dokonca kolonu niekolkych autobusov SAD PD, ktora ide 60, aby vodic mohol usetrit a ukradnut trochu nafty. a pri hustejsej premavke nie je problem ist za takymto pomalym vozidlom od banoviec az za hradiste.
Kedze tento usek sa nebude stavat nikdy (rok 2035 je u mna synonymum pre nikdy), tak je pre stat psou povinnostou prestavat I/50 v tomto useku, tak aby zodpovedala 21.storociu. Ziadat obchvaty Hradista, Dolnych a Hornych Vestenic je asi rovnaka utopia ako R2, ale rozsirenie bude nevyhnutnost. Uz len kvoli tomu, ak od D1 az po Pravotice bude (snad) do 10 rokov (nemam ziadne iluzie ze useky od D1 sa rozostavaju podla planov NDS) aspon polprofil R2, tak prechod na “staru” I/50 bude ako prechod do rovojovej krajiny.
Tondiego vyborny postreh , uz som to chcel tu aj napisat obchvaty dlhych dedin a v stupania prerobit na 2+1 Niekde na krizovatkach pripajacie a odbocovacie pruhy a niekde urobit krajnicu v nebezpecnych miestach…a netreba ani RC…
Ukazme celemu svetu, ze to vieme robit inak, slovensky ! Nech idu peniaze na bahamske zurky a my vezmime krompace a lopaty a vyhrnme si rukavy ! Kazdy pred svojim domom 10 m usek svojpomocne…
Nejedná sa o žiadnu chybu. Termíny na stránke NDS sú iba orientačné. Dnes už je viac než pravdepodobné, že sa Horná Nitra (od Pravotíc ďalej) do roku 2020 rýchlostnej cesty nedočká. Rovnaká situácia nastala aj v regiónoch Gemer a Novohrad, kde sa taktiež po vypracovaní novej štúdie realizovateľnosti posunuli termíny výstavby na rok 2035 (resp. do vypracovania novej štúdie realizovateľnosti). Po veľkej nevôli, nespokojnosti a rozhorčení jednotlivých samospráv sa NDS rozhodla aspoň na oko ukľudniť situáciu tým, že termíny zmení na pôvodné a bude ich opäť v tichosti posúvať radšej po jednotlivých rokoch, tak ako tomu bolo doteraz Takýmto štýlom sa snažia zavrieť (aspoň na nejaký čas) občanom ústa a tváriť sa, že je všetko v poriadku a stavať sa bude. Jediné čo ale v súčasnosti môžu starostovia jednotlivých obcí robiť je apelovať na predstaviteľov vlády, aby dodržali pôvodné termíny výstavby. To ale pôjde ťažko, pretože na tieto úseky v OPII 2014 - 2020 nie sú vyčlenené peniaze. A s vládou nepohne nič, ani 16500 podpisov nahnevaných občanov z Hornej Nitry a XY tisíc ďalších podpisov (obyvatelia Gemera odpustia, nepoznám presné číslo) z druhej petície z oblasti Gemera a Novohradu..