Predpokladaná výška stavebných nákladov na úsek v dĺžke 6,1 kilometra je viac ako 1,4 mld. Sk [24.11.2004 17:13]
BRATISLAVA 24. novembra (SITA) - Preložka cesty R2 Ožďany by sa mala začať stavať v decembri tohto roka. Agentúru SITA o tom informoval vedúci odboru investičnej prípravy Slovenskej správy ciest (SSC) Banská Bystrica Viliam Piták. “SSC predpokladá úsek spojazdniť v septembri 2006, pričom finálne ukončenie prác očakáva do konca spomínaného roka,” uviedol. Zároveň informoval, že vo štvrtok položia minister dopravy Pavol Prokopovič, minister výstavby László Gyurovszký a podpredseda vlády Pál Csáky základný kameň stavby.
Obstarávateľom stavby je SSC, ktorá v súčasnosti podľa Pitáka rokuje o možnostiach získať zdroje na spolufinancovanie z fondov Európskej únie. “Objem stavebných nákladov by mal podľa zmluvy so zhotoviteľom, ktorým je stavebná firma Strabag, a.s., Bratislava, dosiahnuť vyše 1,4 mld. Sk,” upresnil Piták. Dodal, že projektovú dokumentáciu na preložku v celkovej dĺžke 6,1 kilometra, ktorá bude súčasťou rýchlostnej komunikácie R2 z Drietomy do Košíc, vypracovala spoločnosť Geoconsult Bratislava.
Stavba podľa Pitáka zahŕňa šesť mostných objektov v celkovej dĺžke 914 metrov, dve podzemné steny, jeden zárubný a jeden oporný múr, ako aj preložky kanálov a inžinierskych sietí. Po dokončení bude podľa neho šírka vozovky 11,5 metra, cesta bude teda dvojpruhová. “SSC ale do budúcna uvažuje o jej rozšírení na štvorprúdovú komunikáciu a jej následnom spoplatnení s obmedzeným prístupom,” podčiarkol Piták. Dodal, že pozdĺžny sklon na úrovni 4,5 % si vyžaduje dostavbu tretieho pruhu na úseku troch kilometrov.
Rýchlostná cesta R2 je súčasťou cestnej siete medzinárodného cestného ťahu E 571 Česká republika – Slovensko – Ukrajina. Cestný ťah je zaradený do európskej cestnej siete tvoriacej na území Slovenska dopravnú tepnu v smere západ – východ v spojení Česká republika – Kúty – Bratislava - Nitra – Žiar nad Hronom – Lučenec – Košice – Ukrajina.
Súčasný stav cesty I/50 nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. Výstavbou toho úseku R2 bude zabezpečené odklonenie a vylúčenie tranzitnej dopravy z intravilánu obce Ožďany, rieši nevyhovujúce smerové a výškové vedenie súčasnej cesty za obcou Ožďany. Začiatok navrhovanej trasy je pred obcou Ožďany, prechádza južne od nej a koniec je vedený dočasným napojením na jestvujúcu cestu za obcou Ožďany pred areálom Poľnohospodárského podniku. Súčasťou stavby je 6 mostov.
Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané v roku 2000, dokumentácia pre stavebné povolenie vypracovaná 10/2002.
V súčasnosti sa zabezpečujú podklady pre majetkovoprávne vysporiadanie stavby.
Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodlieha posúdeniu podľa zákona č. 127/94 Z.z.. Odklonenie dopravy mimo obec predstavuje zásadné zlepšenie pre obyvateľov Oždian.
Dĺžka úseku: 6,091 km, kategória R 22,5/80,100 v polovičnom profile
prace vidno takmer na celom useku … v smere od RS aj od Lucenca, na strani cca v strede obce je vidno uz zarezy ako aj prve piliere (teda jeden som videl) … bolo uz pritmie, takze som nefotil … ale nabuduce nafotim
Na Ožďanoch sa stavia a správy, že by sa mala stavba zastaviť, zatiaľ nie je v platnosti. Štát si plní svoje “povinnosti”, aj keď už tu bolo pohrozenie zo strany tých, ktorí stavajú.
Nuz je to tak, na R2 od ZV-KE nie je priorita, ale je priorita aspon zlepsovat kriticke dopravne miesta, je tu snaha stavat aj dlhsie useky, aj ked len na 1/2 profil. A postupne sa bude takto stale stavat viac a viac, predsa len je to tranzit na trase BA-KE pre tych, co nemaju dovod ist severnej trase.
Stavia sa tu hlavne s podporou EU, ale samozrejme aj s podporou statneho rozpoctu a statu. Nie su tu takmer ziadne problemy, pretoze tu sa stavaju len tie najnutnejsie useky a tento patri k nim.
Je nevyhnutné všetky nebezpečné cestné úseky na Slovensku prestavať, viac označiť a preventívne na nich aj dohliadať. Tam, kde je vysoká premávka, tak tam treba stavať aj viacpruhové cesty I. triedy, kde nemusí byť nutne 130 km/h.
Inak bude výsledkom pravidelne vážna dopravná nehoda.
to je pekne napisane, ale to sa tyka na Slovensku viac ako 100 cestnych usekov. Opravit to takym stylom ako ty pises - vies aj sam kolko by to stalo.
SR musi najprv spojit svoju krajinu dialnicou D1. A dokoncit R1. A potom aj medzinarodny koridor D3 aj na 1/2 profil. A R4 juznu vetvu na 1/2 profil. Toto je vase dialnicne minimum.
Potom sa moze dat prednost pred dialnicnou vystavbou modernizacia nebezpecnych cestnych usekov na celom Slovensku. Medzi take vsak patri aj dialnicny usek D1 BA-TT.
Jednoducho dopravne nehody sa deju na tomto svete. Najcastejsie v dosledku pochybenia ludi, teda ludsky faktor je na vine a to priamo aj nepriamo. Priamo tak, ze je na vine konkretny sofer a nepriamo tak, ze je na vine este niekto konkretny pri stavebnom procese, ale chyba sa prejavi az ovela neskor. Vyspely svet sa charakterizuje tym, ze cesty a dialnice su plne a nie poloprazdne ako aj u vas pred 10-30 rokami. Vas stat ma obrovsky investicny dlh co sa tyka celej dopravnej infrastruktury a neda sa dosiahnut zlepsenie za 10 rokov, pretoze aj pocas tych 10 rokoch je stupajuca tendencia prepravy ludi a tovaru na celom svete. Dalo by sa dosiahnut zlepsenie za 20 rokov, ale jednoducho na Slovensku sa to neda. Kazdy jeden rok, kedy sa nestavia a nerozvija doprava je stratou min. 2 rokov v horizonte 20 rokov.
Ozdany a Figa su dva najhorsie useky (mimo Sorosky samozrejme, kde sa rata s tunelom) na R2 cast ZV-KE. A obe sa stavaju, respektive su tesne pred vystavbou. Pre mna, co chodim 5 rokov touto trasou pravidelne je radost pozerat, ako tento usek napreduje … Tento rok chodim do KE menej casto, preto su tie rozdiely este viditelnejsie …
Je to usek, pre ktory mne osobne padne velky kamen zo srdca, ked bude sprevadzkovany, pretoze som tam tiez zazil svoje… a videl veci nevidane…
V tomto skutocne musim MDPT a NDS pochvalit, ze sa stavia, aj ked mohlo sa i skor… aj SMK, ktora presadila pomer 60:30:10 (D1:R1:R2)