R2 Mníchova Lehota - Ruskovce

Informacie zo stranky NDS

[i]Základné identifikačné údaje

Ťah: R2
Dĺžka: 15450 m
Lokalizácia stavby: Bánovce n/B., Trenčín,
Predpokladaný začiatok výstavby: 02/2015
Predpokladané ukončenie výstavby: 10/2018
TŠ: 12/1998,
EIA: 10/2005, Záverečné stanovisko vydané dňa 25.10.2005
DÚR: 02/2010, Územné rozhodnutie 12/2010, právoplatné dňa 25.02.2011

Aktuálny stav stavby: v príprave

Charakteristika úseku

Navrhovaná trasa začína pred obcou Mníchova Lehota, ďalej vedie južným okrajom obce, južne obchádza prírodnú pamiatku Mitická Slatina a medzi Trenčianskym Jastrabím a Trenčianskymi Miticami je vedená v záreze. V úseku obchvatu obce Svinná je alternatívne vedená severným alebo južným obchvatom na základe rozhodnutia obce. Koniec úseku je pred križovatkou s cetou III/05026 medzi obcami Ruskovce a Dežerice. Územie možno charakterizovať ako nížinnú pahorkatinu s výskytom úvalinových dolín bez výraznejších svahových deformácií.

Objekty na úseku

Mosty:

Na úseku je navrhovaných 31 mostných objektov, z toho:

  • 17 mostov na rýchlostnej ceste
  • 4 mosty nad rýchlostnou cestou
  • 10 ostatné
    Križovatky:

Počet križovatiek: 1

Križovatka bude riešená mimoúrovňovo.

Ostatné

Životné prostredie:
Zníženie možných negatívnych vplyvov stavby na životné prostredie bude zapezpečené cestnou kanalizáciou (vrátane odlučovačov ropných látok) a na zníženie hlučnosti budú prijaté protihlukové opatrenia.

Vyvolané investície:
Pri výstavbe tohto úseku bude potrebné zrealizovať prekládky inžinierskych sietí, potokov, ciest a miestnych komunikácií.

[/i]

ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 … =2&prm2=91

Uvedeny usek ma spolu s usekom Ruskovce-Pravotice ako jediny zo zapadnej casti vydane uzemne rozhodnutie. Intenzity z r. 2010 sa pohybuju medzi 11 a 13 tis. voz.

viewtopic.php?f=35&t=18031

ak by sa aj posunula vystavba o rok neskor, ale bolo by to v nasledujucom programovom obdobi, tak by to bola viac nez dobra sprava

No spravy su potesitelne.,…ale…sami dobre vieme ako sa vela veci slubuje obcanom uz dlhe roky .Este za Meciara pani politici vzdy ked chodili na miting na Hornu Nitru, kazdorocne vytlkali polit kapital z buducej R2 TN-PD .Dnes uz tato polit strana nie je v parlamente , a na R2 v TN kraji nepribudlo za 15 rokov ani jeden km…Mam este cerstvo v pamati ako som pisal tu na fore ,ked sa po volbach dostala k moci SDKU a spol …aka bola jej velka priorita budovanie R2 od TN po ZH .Dnes som uz velmi opatrny ,lebo nasa ekonomika je uzko globalne prepojena a to čo Vam s istotou tvrdia media dnes, uz zajtra nemusi byt úpravda..Samozrejme rad vitam dalsiu lastovicku po useku Ruskovce -Pravotice , ze po vyhlaseni a dost dobrej medializacii PETICIE za urychlenie vystavby R2 TN-ZH sa zacina konecne nieco diat . Je mozne ze konecne politici pochopili a citia, ze musia pre svojich volicov konecne zacat aj realne pracovat :bulb:

Ako bolo uz viackrat uvedene, tento usek by mal ist do vystavby po useku Ruskovce-Pravotice. NDS momentalne chysta tender na DSP
uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/201805

na stranke NDS su podklady k tejto časti R2 v ramci tendra na DSP,DP,AD, mapky , uzemne rozhodnutie…atd

Do galerie som dal prehladnu situaciu. V spominanom dokumente su aj detailnejsie mapy.
ndsas.sk/3336-ext_dok/46044c

Inak ako pozeram, tak sa postavi 4 km usek bez vyuzitia, kedze MUK je az na 4-tom km stavby.

Edit:
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=15015

Useky nemusia zacinat a koncit v MUK. Existuju aj docasne napojenia, pripadne sa stavia viac usekov naraz :wink:

myslim ze ten usek D1-Mnichova lehota ma byt s vyuzitim I/50, takze MUK na zaciatku ani nemusi byt

To nemusia, ale mali by byt v mieste docasneho napojenia v rozumnom bode. Tento usek konci za dedinou (vedla dediny) a pre docasne napojenie je potrebne spravit pokracovanie v trase useku a az potom napojit na I/50. Stacilo aby bol usek o 1 km dlhsi a docasne napojenie by bolo rozumnejsie. Mozno ale mapa skresluje.

Ak sa tento usek bude stavat spolu s predchadzajucim, tak to bude asi zazrak :wink:

tender na pripravu vyhlaseny uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/209038

Kedze sa do sutaze o vypracovanie DSP prihlasil max. 1 uchadzac, sutaz bola zrusena
uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/225024

Pred rokom sa vsetky projektove kancelarie bili do krvi o vsetky zakazky. Co sa odvtedy udialo, ze zrazu nie je zaujem?

kartel a zdvihanie cien ..

Inac tento usek by bolo fajn zacat v tejto 5 rocnici…Nadvazoval by hned na Ruskovce -Pravotice kt budu hotove dufam do 3,5 roka… :wink:

tak to by sa muselo zacat stavat do dvoch rokov.. a ze zasluzily diskutujuci… :slight_smile: :smiley: :wink:

Hofy asi si to zle pochopil…je rok 2013 . Na stranke je plan zaciatok - 2015 …ano stale koniec 5 rocnice…Ako som napisal bolo by fajn , je to moje prianie lebo byvam v tomto kraji…Keby zmluvu podpisali december 2015 stale by to bolo super Základne údaje
Dĺžka úseku: 15 470 m

Lokalizácia:
kraj: Trenčiansky
okres: Trenčín, Bánovce nad Bebravou
obec: Mníchova Lehota, Trenčianske Mitice, Trenčianske Jastrabie, Svinná, Dežerice – Vlčkovo, Ruskovce
Financovanie:
Plánovaný začiatok výstavby: 2015
Plánované ukončenie výstavby: 2018 :wink:

V EU nemame 5-rocnice, ale 7-rocnice s moznym natiahnutim o 3 roky navyse :wink:

Vhodne by bolo, keby sa tento usek zacal stavat ihned po skonceni obchvatu Banoviec. Vzhladom na jeho dlzku nech vystavba trva kludne aj 3 roky, ovela podstatnejsie je imho postavit zaroven aj usek R2 D1-Mnichova Lehota.

ja si praveze myslim, ze tam ani netreba uz tak pushovat R2, staci urobit reko I/50 a na krizovatke pri turnej urobit podobnu jednoduchu MUK ako sa planuje na I/66 ..

Medzi D1 a II/507 su uz intenzity aj na stvorpruh, avsak idealne by bolo, keby urobili pokial mozno co najuspornejsi projekt namiesto budovania uplne novej R2 povedla sucasnej I/50. Detto usek Mn.Lehota-Ruskovce - mozno by bolo ovela rozumnejsie stavat ho az od konca betonky I/50, ktoru postaci zrekonstruovat, toto riesenie by mohlo usetrit mnozstvo nakladov, pricom by postacovalo na dlhe roky. Prave na tieto otazky by mala dat odpoved studia realizovatelnosti.

Samozrejme s tymto ja suhlasim, ale studia realizovatelnosti je mozno aj o stavebnom biznyse .Inak postavit R2 z Chocholnej az Po Pravotice v plnom profile by bolo rozumne co sa tyka buducnosti…Niekto tu spominal ceny za polprofil a cenu za plny profil ,Viete to porovnat ??Samozrejme mozno sa budem opakovat, ked sa niekede urobi v europe kvalitna cesta D/RC- usek sa zacne viac vyuzivat aj napriek spoplatneniu a mozno par desiatok km navyse cestujuci si aj tak vyberie prave tuto pohodlnu trasu…