1/ uz orava je pre mnohe kamiony prilis na zapade, pretoze medzi oravou a vysnym komarnikom neexistuje dalsi prechod to sa potvrdilo ked uzavreli t. javorinu. hadam sa kamiony budu este presuvat na zapad, preco by tak robili ?
2/ existuje aj trasa cez CR a ta nie je oproti skalitemu vyrazne predlzenie. ta ma tiez lepsie napojenie na polsku siet (este lepsiu ako skalite) a napriek tomu sa ziadne presuvanie nekona.
neporovantelne. to by R3 mala byt plny profil ako ceska dialnica na brno a dalej. to je este 10rocia nerealne.
ty mozes odmietat co len chces, avsak tie kamiony ti cez sklalite nepojdu pokial nezrusis celu E77.
No to nemá cenu Pre vás dvoch s kaviaristom je prejazd cez Donovaly proste hotová vec, pre nás ostatných je to vec ktorú tam nechceme, to sa skrátka nedohodneme. Je len na tých čo budú rozhodovať o R3, kade sa to potiahne. Ja netvrdím že chcem zavrieť úplne Oravu. Len chcem zavrieť pre NA úsek BB - RK.
Všetko je to o správnom nastavení systému. Budeme mať mýto, to je dobrý prostredok jak obmedzovať a vytvárať výhodnejšie trasy atp.
Bez mučenia priznám že vedenie E77 cez Donovaly je ideálna trasa pri pohlade do mapy, najkratšia, rieši efektivne prechod cez SK územie. To som nikdy nepopieral.
Na druhú stranu, varianty C R3ky sú o mnoho efektívnejšie pre celú vnutoštátnu dopravu, spojuje BB jak so ZA tak s TN (banícka spojka)navyše vytvárajú alternatívu v prípade problému medzi ZV a ZH, kde bude treba časom cetu prebudovať. Variant C rieši zároveň aj E77, kde síce predlžuje súčasnú trasu o pomerne dosť km ale zasa vedie oblasťou kde je možné zaistiť efektívny rozvoj investíc. Turiec je veľké územie s veľkým potenciálom narozdiel od doliny Revúcej, kde je to samé NP a NPR. Nechajme tam dobrú cestu prvej triedy, ale treba ťahať R3 inade… Je to tak ťažké pochopiť?
bavime sa o 2 temach naraz, ktore podla mna netreba spajat. pri R3 nejaka mensia obchadzka nebude znamenat problem, v podstate spojka na PD riesi aj problem ZH-ZV. len si myslim ze toto premavku cez Oravu nebude nijak ovplyvnovat.
O Oravu mi nikdy nešlo… Len som vyjadril názor že mnoho kamionov sa može potencialne presunúť na Skalité. To ukáže realita. Ide hlavne o tých čo nemajú konečnú v Krakove a okolí ale pokračujú hore na Varšavu či Gdańsk. Pre Baltické krajiny sa zasa presadzuje kombinácia poľskej S19, slovenskej R4 a maďarskej M3 a M31…
Bavíme sa stále len o tom či R3 a NA cez Donovaly alebo nie…
Z Viedne do Českého Těšína to máš rozdiel 18 km v prospech Brna, ale na slovenskou trasou ideš pekne po diaľnici za chvíľu až po Žilinu. Po Brno diaľnica nie je. Naviac bude za chvíľu diaľnica BA-Wien.
Cez Skalité poriadna cesta nie je, preto kamióny ťahajú na Č. Těšín. Toto sa ale zmení.
A tje aj pekne vidieť, že kvantum poľských kamiónoc jazdí dez ZA.
Ja by som bol vsetkymi desiatimi za to, aby R3 viedla cez Turiec, keby z BB do TR viedlo jedno sirokanske udolie. Ale nevedie. Za porovnatelne naklady, za ktore sa dostanem z BB do Stubne, mozem byt v Lipt.Osade. Jeden z variantov C bol aj 9 km tunel Cremosne. Pri 9 km tuneli v trase variantu F by tunel vyustoval az niekde pri LO a vobec by nemusel narusat Revucku dolinu. Ved mozno budu dobre skusenosti s Visnovym a potom sa nebudeme bat dlhych tunelov ako cert kriza.
Ja si na rozdiel od devila myslim, ze tunely su sice velmi nakladna zalezitost , ale v dalekej buducnosti sa velka pociatocna investicia niekolkonasobne vrati. V tomto svetle mi niekedy pripada cinnost ochranarov ako farizejstvo. Budu bazirovat na nejakom zanedbatelom zasahu do narodneho parku a pritom sami sposobia o niekolko percent vacsie zamorovanie nejakej lokalnej oblasti tym, ze ponechavaju neunosne status quo.
Kedze si mapman tak sa pozri na mapu , co mas niekde poruke a povedz mi svoju predstavu, kde by sa mali v dalekej buducnosti rychlostne prepojit D1 a R2. Alebo sa ta opytam inak. A zodpovedz si to uprimne hlavne sam pred sebou: Presadzoval by si riesenie cez Turiec, keby bol Turiec cisto hypoteticky v tej istej vzdialenosti od Donovalov ako dnes, ale vychodnym smerom?
Skus sa na to pozriet aj pohladom obyvatela BB kraja, ktory chce cestovat do Tatier.
Dufam, ze ak sa v buducnosti preukaze, ze dokoncene Skalite na seba nenaviaze tranzit z Oravy , ze sa budes verejne kajat . Lebo nenaviaze. Z jednoducheho dovodu. Rozhodne o tom trh. Stale sa najde prepravca , ktory ponukne nizsiu cenu za s-j tranzit ako konkurencia, lebo neposle kamion po dialniciach o 100 km viac cez Skalite, ale cez Donovaly aj s tym rizikom, ze tam zostane v zime trcat 2 dni.
Zaklad je v tom, ze dnes je doprava rozmelnena po pomerne hustej sieti ciest prvej triedy, kvalitnejsie komunikacie v strede SK takmer neexistuju. No po dostavbe D a RC tieto na seba vždy naviažu veľké percento dopravy, to je fakt, kdekoľvek. A príkladov by som sem mohol písať kopu, len vždy sa najde niekto kto povie že je to neporovnatelné.
Čo sa týká obyvateľa BB, tak ten može ísť do Tatier cez v súčasnosti upravované Donovaly alebo cez Čertovicu. Napokon, každý obyvateľ BB musí v zime počítať s tým že napadne veľa snehu a budú problémy… Platí to pre všetky varianty R3 v tejto oblasti.
Dobre, povedzme že si sám niekoľkokrát uznal že nie si proti RC cez Turiec. Já nie som proti nejakému tunelu v regione Donovál. To už sme docela blízko názorovo.
Kde sa rozdeľujeme je hlavne fakt akú dopravu pustiť na túto trasu a akú nie. Prefrujem zákaz nad 12t v tejto oblasti. Pozri si prosím toto: sazp.sk/slovak/sk_hu/prac_ko … on_new.gif - tomu červenému a aj ružovému je treba sa čo najviac vyhnúť. A to z x dovodov, medzi ktoré patrí schvalovanie zámeru EIA, spolufinacovanie z EÚ, vyvolané ochranné opatrenia apod. Všetko to má strašne moc dopadov. Trasa cez Turiec vo variante C v podstate vobec nezasahuje do chránených území. Jediné miesto kde dochádza ku styku sú úseky na D1 popri Malej a Veľkej Fatre, ale tu už je to alibi pre vedenie trasy absolutne nepriestrelne, lebo tu niet inej možnosti.
A opäť pripomínam, Oravu neodmietam ale pozri si tu mapu a predstav si že si v Martine a chceš ísť do Poľska resp. do Varšavy, ktorú cestu si vyberieš? A koľko kamionov od Pešti bude smerovaných do najpriemyselnejšieho a najľudnatejšieho Horného Sliezska? To už nie je tak jednoznačné.
mapman,
a to akoze chces povedat, ze by sme si nedokazali prefinancovat jeden poondiaty 8-9 km tunel o takych 10 rokov zo statneho rozpoctu bez prispenia fondov EU? nemyslis vazne, vsak?
Ked 12 tonovy kamion byrokraticky odsunies z Donovalov, neodsunies ho hned z celeho uzemia Slovenska. Ostane cmudit na nasom uzemi, len bude cmudit o 40 km dlhsie a par kilometrov dalej.
A kedze su Donovaly v strede Slovenska, to nie je obdobny pripad ako VSZ, ked sa oceliarne postavili tak, aby splodiny zanasalo do Madarska. Globalne problemy sa neriesia tak, ze sa presunu susedovi do zahradky.
Co sa tyka horneho sliezska, hlboko sa mylis. Tie kamiony jazdia uz aj dnes cez Cesky Tesin a nie Chyzne, takze k presunom nedojde. A ci sa presunu z Tesina na Skalite bude zavisiet od kvality useku Tesin-Svrcinovec.
V sucasnosti nie sme )) A myslím že ani o desať rokov…
No prave, variant cez Turiec pojme ako tie na SKalité tak aj tie na Oravu, v jednom koridore. A k tomu istému by došlo aj v prípade Donovál, čiže by si tam natiahol ešte viac NA ako teraz. Chyba chyba chyba A asi nechápeš zmysel chránených území, to si niekto nevymyslel len tak pre srandu byrokratov )
A ked spominas Varsavu, minuly tyzden som sa vratil z nej a taka masivna vystavba ako na S7 medzi Varsavou a Radomom zrejme neprebieha nikde inde v Polsku. A stavia sa v parametroch ako u nas D. Na Zakopianke juzne od Krakowa sa tak isto finisuje na 30 km useku od Myszlenic. A stavia sa plny profil a nie poloprofil ako na S69.
Výstavbu v Poľsku poznám dobre, aj ich parametre… Čas všetko ukáže. Teraz tu len plkáme a plkáme čo bude.
Len ma mrzí že sa nepremýšla globálne. V EÚ je treba stále viac brať ohľad na cezhraničné dopady a to sa stále robí málo… To však s témou už toľko nesúvisí, tak späť k nej…
mapman, a logika ostala kde? Myslis,ze variant F by neponal aj ten tranzit, ktory smeruju na Tesin a Skalite? Mali by to sice o 10 km dalej, ale len 10 km! Variant C predlzi trasu z BB na Oravu o 30 km a z BB na Liptov o 40 km. Tak ktora trasa prinesie ake zisky a straty?
Z pohladu Zilincana je lakavych tych 10 km skratenia. Ale R3 nema sluzit iba MT a ZA.
Opakujem, skus si predstavit, ze Turiec lezi vychodne od BB a bol by som zvedavy, ci by si bol takym istym zastancom trasy cez Turiec ako dnes.