Problém nešťastnej štvorprúdovej cesty cez Grinavu vyústil do petície za jej zúženie. Návštevníci zasadnutí organizovaných Grinavským občianskym výborom si iste pamätajú, že tento problém už má konkrétne riešenie. Aby som zistil, v akom štádiu sa toto riešenie nachádza, požiadal som o čerstvé informácie primátora Olivera Solgu a jeho zástupcu Jozefa Chynoranského.
– Na úvod treba pripomenúť, že ide o štátnu komunikáciu a teda mesto nemôže svojvoľne rozhodovať o jej úprave. Riešenie tohto problému, ktoré mimochodom odznelo aj na zasadnutí GOV, je zaradené na schvaľovanie v rámci zmien a doplnkov územného plánu VÚC na jeseň tohto roku. Plánuje sa vybudovanie obchvatu, ktorý by mal začínať za Svätým Jurom v oblasti bývalého smetiska. Bude obchádzať celý Pezinok a vyústi medzi Pezinkom a Viničným. Kedy to bude, si v súčasnosti nik netrúfa povedať. Na zrealizovanie tohto zámeru treba už len maličkosť – približne 800 miliónov. O túto sumu by sa mal postarať štát.
Úpravy, ktoré schválilo mesto, sa týkajú vybudovania kvalitnejších nástupných ostrovčekov a odvodnenia cesty pri evanjelickom kostole.
Uvažuje sa o budovaní tzv. nultého obchvatu
Už sme viackrát písali, že Mesto Pezinok sa usiluje o vybudovanie cestného obchvatu Pezinka, Vinosadov a Modry, lebo súčasná situácia sa stala neúnosnou. Každý deň v Pezinku dochádza k dopravným zápcham, čo spomaľuje prejazd, spôsobuje nervozitu vodičov a prináša nebezpečenstvo, najmä pre chodcov.
Presnejší termín realizovania tejto stavby zo štátnych prostriedkov nie je ešte známy. Problémom číslo jeden sú peniaze, avšak vláda SR i Bratislavský VÚC tento zámer podporujú.
Ako nás informoval primátor Oliver Solga, vzniká ďalší zaujímavý projekt, ktorý iniciovala vláda SR. Tzv. nultý obchvat rieši prepojenie diaľnic medzi Bratislavou a Sencom a Bratislavou a Malackami. V I. etape sa má vybudovať komunikácia zo Senca, ktorá povedie popri Viničnom, Pezinku, Grinave, Svätom Jure s vyústením na cestu II/502 pri Bezke.
V ľavom smere by sa mala napájať na Vajnory a jestvujúci diaľničný okruh, v pravom cez Malé Karpaty s vyústením na diaľnicu Bratislava - Malacky.
Ohľadom nultého obchvatu bolo už niekoľko rokovaní, kde boli poskytnuté potrebné informácie a spresňovali sa všetky požiadavky na realizáciu tejto investície. Pezinku by navrhované riešenie pomohlo, pretože nultý obchvat má byť napojený na obchvat Pezinka. Financovanie bude zabezpečovať štát s využitím európskych fondov.