Prievidza a doprava v tejto oblasti

Takže uvediem niektoré investície, ktoré sa už aj začali realizovať a ktoré sa zrealizujú do r. 2010-2014.

Ohľadom cestnej infraštruktúry:

Do r. 2006 sa majú opraviť tieto úseky (nie úplne celé samozrejme a poradie je len približné):

  1. Prievidza-Handlová-N. Lehota
  2. Prievidza-Nitrianske Pravno-Kľačno-Fačkov
  3. Prievidza-Bojnice-Šutovce-Nitrianske Rudno-Liešťany-Valaská Belá
  4. Prievidza-Koš-Nováky
  5. Nováky-Zemianske Kostoľany-Oslany
  6. Nováky-Dolné Vestenice-Bánovce nad Bebravou
  7. Hradište-Navojovce
  8. Šutovce-Kanianka-Lazany-Poruba
  9. Nitrianske Pravno-Rudno

Toto sú hlavné úseky jednotlivých ciest, ktoré by sa mali do r. 2006 postupne opraviť/udržiavať pokiaľ možno v čo najlepšom stave. Okrem toho sa presné km budú stanovovať, až sa posúdi ich celková kvalita. V takomto prípade je aj možnosť, že sa niektoré úseky opravovať nebudú a niektoré sa budú opravovať viac.

Dôraz teda bude kladený najmä na výmenu povrchu vozovky, mal by sa nahradiť AB krytom, na niektorých, predovšetkým, hlavných ťahoch sa budú robiť aj súvislejšie opravy v dĺžke viac ako 2 km s tým, že v niektorých úsekoch len v jednom smere. Okrem toho, na niektorých miestach sa bude situácia riešiť len dočasným vyfrézovaním povrchu vozovky a nový koberec sa položí až v budúcnosti, keď sa vyčlenia ďalšie finančné prostriedky.

K cestnej infraštruktúre ďalej patria aj cestné obchvaty:

Prievidza - doprava v PD je dlhodobo riešená za výstavby mimoúrovňovej križovatky (MÚK), ktorá však ešte stále nie je dokončená, malo by sa tak stať ešte v r. 2005. Po otvorení MÚK však s najväčšou pravdepodobnosťou bude nevyhnutné začať realizovať aj cestný obchvat, zatiaľ sa však robia len prípravné štúdie a projekty.

Nováky - prípravné štúdie
Handlová - posúdenie zaťazenia dopravy
Bojnice - vyhodnocovanie štúdií a príprava projektov
Nitrianske Pravno - prípravné fázy pre projekty ako aj plán možného financovania

Železničná infraštruktúra:

Malo by sa investovať najmä v mestách PD, Nováky a Handlová.

Iná infraštruktúra:

V rámci modernizácie vodárenstva a kanalizácie ako aj ochrana ŽP sú pripravené projekty v hodnote viac ako 4 mld. Sk, ktoré sa už aj začali čiastočne realizovať.

V rámci RK R2 sa tu vyjadrovať nebudem (ak by bol záujem ohľadom cestných obchvatov, tak ano), pretože RK je celoštátneho významu, nielen regionálneho a zasahuje do viacerých oblastí, nielen do oblasti PD.

Financovanie: štátny rozpočet, samospráva, EÚ

Celkovo v tejto oblasti sa má najlepšie mesto Bojnice a večný súper PD. :sunglasses:

Dy,

praveze nas (aspon mna teda urcite) zaujimaju obchvaty, ktore by mali byt do buducna sucastou R2 … cize ak su nejake infosky, sem s nimi :slight_smile:

diky kamo :slight_smile:

Myslím, že na obchvate Handlovej sa už niečo pripravuje: verejné obstarávanie od SSC, inak cesta Nováky-Oslany je zážitok, ale v tom negatívnom zmysle, tú by som bral ako jednu z priorít.

Dy, obchvat Novák bude len smerom na Trenčín, alebo aj na Partizánske? Ak máš info, napíš, pls.

Tak teda predsa len tu budem informovať aj o obchvatoch na trase RK R2 v úseku od TN cez PD po ZH, pretože už aj SS je veľa na túto tému a aj tu je dosť reakcií, snažil som sa si nájsť dostatok informácií.

Tak predovšetkým treba zdôrazniť, že je chybou, že sa vôbec neplánuje výstavba RK R2 ani na 1/2 profil, odhadom do r. 2020 v danom úseku TN-ZH.

Vo všeobecnosti je tu teda viacero obcí, ktorými prechádza tento hlavný, dôležitý cestný ťah, ktoré potom nielenže znepríjemňujú život obyvateľom daných obcí, ale zároveň spôsobujú výrazné dopravné problémy na tomto cestnom ťahu.

Obce ako Svinná, BN, D. Vestenice, Nováky, PD, Handlová, N. Lehota, Lovčica-Trubín a ZH by potrebovali obchvat.

Ako reálnou variantou sa črtajú vyhlásenia a prísľuby, že predsa len sa na tejto ceste preinvestuje približne do toho r. 2020 cca. 5 mld. SKK, možno s prispením EÚ či samosprávy aj 10-15 mld. SKK, ale tých 15 mld. SKK ja osobne vidím ako nereálnych (aj keď môj pohľad nič neznamená).

Treba si uvedomiť politiku výstavby obchvatov. V tomto sú jednotlivé vlády dosť zodpovedné a pristupujú veľmi opatrne k tomu najdôležitejšiemu kroku, ktorým je nepochybne začiatok výstavby nejakého obchvatu, ten sa už dostavia, nech príde akákoľvek ďalšia vláda. V rámci prísľubov a sľubov sú však vlády tiež opatrné, ale osobne si myslím, že sa na tomto cestnom ťahu viaceré obchvaty realizovať začnú, min. 2-3 do konca r. 2010 a následne ešte zrejme aj väčšie obchvaty ako obchvat ZH (ten možno aj do r. 2010) či PD alebo Handlovej (aj tu je istá šanca, že by sa začalo do r. 2010).

V rámci PD si treba uvedomiť, že je skutočne otázne, či v r. 2006 sa prisľúbi aj obchvat, a ak ano, tak je reálne ho dostavať do r. 2010-12.

Toľko plány. V rámci časových harmonogramov, tak jedine do r. 2010 a do r. 2015. V rámci finančných harmonogramov, štátny rozpočet, samospráva, EÚ, pričom sám štát investuje sumu cca. 5 mld. SKK.

Okrem toho sa plánujú aj čiastočné opravy daného cestného ťahu, rozšírenia úsekov, takže v r. 2020 už bude tento hlavný ťah dosť dobre riešený a môže sa začať s postupnou výstavbou RK R2, ak bude dostatok finančných prostriedkov a neuprednostní sa RK R3 či R4.

Aby som nezabudol, tak TN VÚC uvažuje nad tým, že by sa mala začať ako 1. časť RK R2, trasa TN-BN, na ktorej by sa aj osobne interesoval.

Jamy na cestách. Konkrétne fotografie aj komentáre k cestám v PD. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3056

Prievidzské cesty sú v havarijnom stave. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3227

Handlova by mala patrit sem, takze tu su info o planovanom obchvate Handlovej. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3149

Tak doprava sa posúdila … je to jasné, treba obchvat.

Teraz už len ten termín a peniaze - alebo naopak? :laughing:

Zrušili platenie za cestu I/50 medzi Novákmi a Prievidzou pre autá nad 3,5t. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=3433

Niečo sa deje aj na I/64 - obchvat Nitrianskeho Pravna:
Zámer SSC bol na začiatku roku na pripomienkovaní.

http://new.nitrianskepravno.sk/index.php?action=sql&id=372

Aj to je známe, tam je sľúbená nejaká suma peňazí, pretože ak sa nemýlim, tak tam smeruje nejaký investor ako dodávateľ pre KIA a požadoval zlepšenie cestnej dopravy.

Zdravím všetkych.

Neviem presne, čo sa deje na úseku cesty od hranice krajov po začiatok obce Kľačno, ale začalo sa tam s výrubom stromov okolo cesty. Vyzerá to akoby ju plánovali rozširovať. Neviete niekto, či sa už tak rýchlo začal realizovať zámer, spomínaný tu: http://prievidza.sk/new/?str=spravodajstvo&lang=sk&rok=2006&mesiac=sprava35

Tá spoločnosť, ktorá bude subdodávateľom Kie sa volá Il Jin a mala by vyrábať disky na kolesá. Pre tieto účely rekonštruuje jednu z bývalých hál Tatranábytku Pravenec.

Mohlo by to súvisieť s rozširovaním cesty, ale na 100% to neviem, pozriem sa na to. :laughing:

Handlová - perspektíva veľkého obchvatu - R2. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=4050

V akom stave je cesta, ktorá spája Prievidzu a mesto Bojnice :question: V akom stave sú cesty v okolí Bojníc :question:

V rámci tejto oblasti sa chce TN VÚC zameriavať viac na opravy cesty II. triedy II/574 a chce zlepšiť údržbu ciest III. triedy v zimnom období.

Mesto Bojnice vyčlenilo na rok 2007 v rozpočte 5,9 mil. SKK na opravy a novú výstavbu miestnych komunikácií a chodníkov, vrátane projektovej dokumentácie.

Prešiel som si túto sekciu a nikde sa nepíše, že cestný podjazd v blízkosti historického centra Prievidze aj s novovybudovaným kruhovým objazdom už bol sprevádzkovaný. Prechádzal som ním asi tri týždne dozadu (vlastne úplne neplánovane, keďže som kvôli zmenenej organizácii dopravy trošku poblúdil) Vyzerá to parádne :wink:

On bol sprevadzkovany uz niekedy koncom 2005, diskutovalo sa o tom tusim v inej teme.
Inak, takymto podjazdom by sa mohli riesit aj viac ciest vo velkych mestach :slight_smile: