Prepojenie R2 a R3

  1. septembra bola vyhlásená verejná súťaž:
    Vypracovanie technickej štúdie na prepojenie rýchlostných ciest R2 a R3 Ráztočno - Horná Štubňa v dĺžke cca 12 km. :arrow_right:
    http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=metoda06&retazec=08455&aalebo=a

No, možno to bude ďalší tunel - Ráztočno?

edit admin: pridal som link na mapku od mapmana

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=2564

Ako som sa už vyjadril, mne sa tento variant veľmi ľubi, ale bude veľmi ťažké nájsť vhodnú trasu. Je to veľmi komplikované kopcovité územie s dosť premenlivou nadmorskou výškou. Za všetky aspoň čísla u dotknutých obcí: Horná Štubňa (627), Sklené (588), Ráztočno (!350!), Handlová (416) - uvidíme ako dopadne štúdia :wink:

Veľkou výhodou je to, že medzi Skleným a Handlovou už existuje železničný tunel, čož napovie čosi viac o geologických pomeroch v oblasti.

Pripada mi to velmi logicke spojit dve soubezne R v jednu, ktera se rozdeli…urcite to nebude levna zalezitost, ale podle meho nazoru levnejsi a rychlejsi, nez stavet R2 a R3 vedle sebe. Ziska se tim propojeni Prievidza - Turiec, kde se mi zda proti minulosti docela velky narust kamionove dopravy.

Skoro denne cestujem na trase PD - MT. Intenzita dopravy na tejto trase nie je síce až taká veľká, ale určite by bolo zaujímavé zamyslieť sa nad týmto riešením. Mohli by sa tak odstrániť dve muchy jednou ranou. Totiž nedostatočná intenzita by bola riešená súčtom áut idúcich z MT tak do PD ako aj smerom na ZH, resp. ďalej. Intenzitu takto sčítanej dopravy je celkom dobre vidieť na prvom úseku za MT smerom do Turčianských Teplíc.

Uvidíme, čo bude v budúcnosti, ale je to určite zaujímavé riešenie. :smiley:

V každom prípade sa prepojenie uskutoční pri Zvolene. :bulb:

TO znamena, ze R3 pojde priamo na Zvolen a nie Ziar?

Nie je to na 100%, ale na 66,66% je istota, že R3 pôjde cez BB a tým pádom pôjde len cez Zvolen.

No konečne jedna dobrá správa pre BB. :slight_smile:

Až na to že to chcú už 20 rokov všetci okrem BB, tá chce dialnicu cez Donovaly :slight_smile:

No vzhľadom na to, že Donovaly nie sú zdá sa vôbec priechodne, tak aj toto je lepší variant ako ZH…

Donovaly nie sú priechodné pre dialnicu ale kľudne sa tam dá spraviť preložka cesty I triedy.

A to znamená???

Tinko, čo nerozumieš na tom, čo ti napísal Johhan :question: :unamused:

Donovaly nie sú priechodné z hľadiska životného prostredia, rozťali by 2 významné národné parky, kde nie je možný ďalší hospodársky rozvoj ani žiadne väčšie osídlenie a náklady by sa nevrátili a cez PPP sa to bez 2,5 mld. SKK ročne tieňového mýta stavať nedá. Preto je to nepriechodné. Ekonomicky, ekologicky, politicky.

Aj keď sa na Donovaloch riešia kritické úseky, robia sa prídavné jazdné pruhy v hodnote 250 mil. SKK do r. 2010.

No a pojem: preložka I. triedy znamená, že sa postaví v jednom alebo viacerých krátkych úsekoch nová cesta I. triedy ako normálne cestné obchvaty - cesta, ktorá sa odpojí od originálnej, obíde zastavanú/obývanú oblasť a znovu sa napojí na pôvodnú cestu.

Toto sa mysli ako “handlovska spojka”? Podla mna by to stacilo stavat ako novu cestu I. triedy, RC je zbytocna.

táto spojka má význam iba ked R3 pojde v trase TR - BB

Ja si to nemyslim. Chyba tam “normalne” cestne prepojenie, tym normalnym myslim kvalitne a priame. To je nieco podobne ako keby si napisal ze ked nebude RC DS-Gabcikovo a RC NR-KN tak zbytocne stavat DS-NZ :bulb:

suhlasim s Jurislavom, ci pojde R3 cez Turciansku kotlinu alebo nie, skor ci neskor bude handlovska spojka potrebna tak ci tak, najlepsie ako cesta I. triedy. Sedlo Vysehrad je dnes uz riadne preplnene a nie najvhodnejsie pre kamionovu dopravu

Prešiel už niekto z vás trasu Sklené - Ráztočno autom? Ja asi pred 4 rokmi, chcel som to jednoducho vyskúšať, myslel som si, že tá cesta je normálna spevnená so zvyškami asfaltu. No.. bola zábava :laughing: Ale prešiel som to bez zastavovania, aj keď asi na dvoch miestach na jednotke.
Podľa mňa by sa spojka mohla riešiť zatiaľ ako cesta 1. triedy s niektorými parametrami R. Cez Kremnicu do Šášovského Podhradia by som RC nestaval, stačila by táto prepojka a napojenie na R2. Veď R2 a R3 sú tu plánované súbežne, v niektorých miestach len 5 km od seba! A to pritom ani jedna nejde v nejakom úplne ľahkom teréne.

Myslis tu cestu 14. triedy? :laughing: Nejakych 8 rokov dozadu som tadial isiel na bicykli okolo jednej v noci :smiley: . Odvtedy uz radsej prechadzam cez Vysehrad :slight_smile:

Suhlas, tu netreba extra parametre R, aj ked toto prepojenie 2 silnych regionov ma velky potencial