Ako som sa už vyjadril, mne sa tento variant veľmi ľubi, ale bude veľmi ťažké nájsť vhodnú trasu. Je to veľmi komplikované kopcovité územie s dosť premenlivou nadmorskou výškou. Za všetky aspoň čísla u dotknutých obcí: Horná Štubňa (627), Sklené (588), Ráztočno (!350!), Handlová (416) - uvidíme ako dopadne štúdia
Veľkou výhodou je to, že medzi Skleným a Handlovou už existuje železničný tunel, čož napovie čosi viac o geologických pomeroch v oblasti.
Pripada mi to velmi logicke spojit dve soubezne R v jednu, ktera se rozdeli…urcite to nebude levna zalezitost, ale podle meho nazoru levnejsi a rychlejsi, nez stavet R2 a R3 vedle sebe. Ziska se tim propojeni Prievidza - Turiec, kde se mi zda proti minulosti docela velky narust kamionove dopravy.
Skoro denne cestujem na trase PD - MT. Intenzita dopravy na tejto trase nie je síce až taká veľká, ale určite by bolo zaujímavé zamyslieť sa nad týmto riešením. Mohli by sa tak odstrániť dve muchy jednou ranou. Totiž nedostatočná intenzita by bola riešená súčtom áut idúcich z MT tak do PD ako aj smerom na ZH, resp. ďalej. Intenzitu takto sčítanej dopravy je celkom dobre vidieť na prvom úseku za MT smerom do Turčianských Teplíc.
Uvidíme, čo bude v budúcnosti, ale je to určite zaujímavé riešenie.
Donovaly nie sú priechodné z hľadiska životného prostredia, rozťali by 2 významné národné parky, kde nie je možný ďalší hospodársky rozvoj ani žiadne väčšie osídlenie a náklady by sa nevrátili a cez PPP sa to bez 2,5 mld. SKK ročne tieňového mýta stavať nedá. Preto je to nepriechodné. Ekonomicky, ekologicky, politicky.
Aj keď sa na Donovaloch riešia kritické úseky, robia sa prídavné jazdné pruhy v hodnote 250 mil. SKK do r. 2010.
No a pojem: preložka I. triedy znamená, že sa postaví v jednom alebo viacerých krátkych úsekoch nová cesta I. triedy ako normálne cestné obchvaty - cesta, ktorá sa odpojí od originálnej, obíde zastavanú/obývanú oblasť a znovu sa napojí na pôvodnú cestu.
Ja si to nemyslim. Chyba tam “normalne” cestne prepojenie, tym normalnym myslim kvalitne a priame. To je nieco podobne ako keby si napisal ze ked nebude RC DS-Gabcikovo a RC NR-KN tak zbytocne stavat DS-NZ
suhlasim s Jurislavom, ci pojde R3 cez Turciansku kotlinu alebo nie, skor ci neskor bude handlovska spojka potrebna tak ci tak, najlepsie ako cesta I. triedy. Sedlo Vysehrad je dnes uz riadne preplnene a nie najvhodnejsie pre kamionovu dopravu
Prešiel už niekto z vás trasu Sklené - Ráztočno autom? Ja asi pred 4 rokmi, chcel som to jednoducho vyskúšať, myslel som si, že tá cesta je normálna spevnená so zvyškami asfaltu. No.. bola zábava Ale prešiel som to bez zastavovania, aj keď asi na dvoch miestach na jednotke.
Podľa mňa by sa spojka mohla riešiť zatiaľ ako cesta 1. triedy s niektorými parametrami R. Cez Kremnicu do Šášovského Podhradia by som RC nestaval, stačila by táto prepojka a napojenie na R2. Veď R2 a R3 sú tu plánované súbežne, v niektorých miestach len 5 km od seba! A to pritom ani jedna nejde v nejakom úplne ľahkom teréne.