Okrem už uvedenej linky na poľské fórum: skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=240
link na GDDKIA (poľská obdoba našej SSC): http://www.gddkia.gov.pl
tiež prikladám dobrú informačnú stránku o poľských diaľniciach: http://www.autostrady.pl.
Okrem už uvedenej linky na poľské fórum: skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=240
link na GDDKIA (poľská obdoba našej SSC): http://www.gddkia.gov.pl
tiež prikladám dobrú informačnú stránku o poľských diaľniciach: http://www.autostrady.pl.
Johann umiestnil do fotogalérie najnovšiu mapu poľských diaľníc a RK (rozvoj do r. 2013):
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=190
Poliaci majú veľmi smelý plán budovania A a S, ale pochybujem, že zvládnu túto sieť postaviť do roku 2013.
Uvidíme. Na A2 sa má tento rok otvárať min. 100 km, bude predĺžená až do Lodže, do Varšavy by mala ísť v 2008. Na A4 sa tento rok dokončí posledný menší úsek medzi Wroclawom a Krakowom, v najbližšom čase by sa mala začať výstavba od Krakowa na Tarnow a Rzeszow.
Poliaci stavajú v posledných rokoch slušne, koncesné sú A2 a A4, koncesná bude pravdepodobne aj pripravovaná A1. Na ostatné úseky (S1, S69, S7…) využívajú maximálne prostrriedky z EU (EIB, Kohézny fond,..)
Na poľskú A1 bol poskytnutý úver od EIB:
Výstavba prvého úseku 89,5 km diaľnice A1 z Gdansku no Nowej Marzy sa začala, resp. prebiehajú prípravné práce. Úsek postaví Skanska a hodnota kontraktu je 506,9 mln. euro. Úsek majú odovzdať do prevádzky v novembri 2008.
http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=106&Itemid=112
plus je tam pekne vidno ze len tento rok zakontrahovali poliaci skoro 10 km na S-69 …
plus je tam pekne vidno ze len tento rok zakontrahovali poliaci skoro 10 km na S-69 …
No a zvlast potesujuce je, ze buduju aj vyse 12 kilometrovy usek na S-7.
Podla mna je S-7 velmi dolezita aj preto, ze fakticky napaja slovensky vychod na poslsku (a casom aj na nemecku) dialnicnu siet. O nemeckej hovorim preto, ze cesta z vychodu do Berlina (a tym aj celej severozapadnej europy) bude po dokonceni polskej A-4 najlepsia a najkratsia jednoznacne cez Krakow.
Zaujimalo by ma, ci sa uvazuje o zlepseni cesneho spojenia z vychodnej strany Tatier na S-7. Lepsi pristup z S-7 na Poprad by okrem lepsieho napojenia slovenskeho vychodu na polske dialnice znamenal aj lepsi pristup pre polskych turistov do Tatier, Raja a napojenie na nasu D1.
DrX
S7 sa napaja na nasu R3, ale problem je ze ide len po rabku a po fiasku s D3 pochybujem ze to poliaci potiahnu dalej.
kym po bielsko biala uz je RC na polskej strane a S-69 je vlastne prepojenie SK hranice s PL a hned by bolo na napojenie po 4prudovej ceste …
S-7 sa možno dobuduje až po dobudovaní S-19 Reszow - smerom na Prešov
Prvé fotky zo zemných prác na novom úseku A1 sú tu:
Zmluvu na výstavbu a koncesiu celej diaľnice A1 v období do roku 2040 má konzorcium GTC, zložené firiem NDI, Skanska, Intertoll i Laing Roads.
Zaujimalo by ma, ci sa uvazuje o zlepseni cesneho spojenia z vychodnej strany Tatier na S-7. Lepsi pristup z S-7 na Poprad by okrem lepsieho napojenia slovenskeho vychodu na polske dialnice znamenal aj lepsi pristup pre polskych turistov do Tatier, Raja a napojenie na nasu D1.
DrX
Podľa toho, čo kto myslí východnou stranou Tatier.
Pokiaľ ide o cestu cez Ždiar, tak tu je zámerom “odstrániť” všetky kamióny a presmerovať ich na RK R3, neskôr aj na RK R4.
Začala sa výstavba 7,7 km úseku A-6 Podjuchy-
-Kijewo. Ide o predĺženie obchvatu Štetína smerom na Gdaňsk. Je to rekonštrukcia starej diaľnice, ktorá už nespĺňa moderné parametre.
http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=106&Itemid=112
Otvorený bol úsek RC Skoczow-Cieszyn
http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=view&id=186&Itemid=111
Na novootvorenom úseku pri hraniciach s ČR je rýchlosť obmedzená na 110 km/h. Úsek má tri estakády, osem mimoúrovňových prejazdov. Fotografie z úseku pred otvorením su tu:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=5682731#post5682731
Zaujimalo by ma, ci sa uvazuje o zlepseni cesneho spojenia z vychodnej strany Tatier na S-7. Lepsi pristup z S-7 na Poprad by okrem lepsieho napojenia slovenskeho vychodu na polske dialnice znamenal aj lepsi pristup pre polskych turistov do Tatier, Raja a napojenie na nasu D1.
DrX
Logická a dobrá pripomienka. Na S7 sa zo slovenskej strany uvažuje o prístupu zo západu (Orava). Východné napojenie na S7 by mohlo byť námetom k ďalšej diskusii o trasovaní diaľníc a RC… Napojenie pri Ždiari by som zatiaľ nevidel ako reálne..Z Nového Targu, resp. S7 by mohlo byť odbočenie na Starú Ľubovňu, ďalšou možnosťou je vyjednať nový koridor s Poľskom SL-Piwniczna-Nowy Sacz.
len jedna technicka pripomienka pre cestujucich z vychodu na trasu S7. Neviem, ci viete, ale nie je potrebne ist cez Tatransku Javorinu a Lysu Polanu. V Padspadoch treba odbocit doprava , je tam paralelny hranicny prechod Jurgow, ktory skrati trasu o cca 15-30 minut . Nie je to oznacene ziadnymi dopravnymi znackami.
Dovody preco o tomto prechode vie malo ludi?
V poslednej dobe uz nie su ziadne prekazky, prechod funguje dokonca NONSTOP (neviem od kedy)
Takto to dopadne vzdy, ked o niecom rozhoduju dementi.
Takto to dopadne vzdy, ked o niecom rozhoduju dementi.
kaviarista,
ale vy ste volici - ako ste si zvolili, tak ste sa mali. Teraz nejde o komunistov, ale o 15 rocny vyvoj.
HZDS - …
… teraz sa to zlepsuje, ale nie vdaka SDKU a spolupraci tychto stran, ale zlepsi sa to az nebude HZDS viest Meciar.
SDKU - kazdy vie, akym sposobom ste privatizovali a privatizujete. Tam ide o to, ze vas vasa vlada okrada (do EU sa da aj inak prist). SPP - predany pod cenu a este naviac ste prerobili 7 mld. SKK na tom ze vasa SKK bola prilis pohybliva, … toto sa ale bezne da poistit, ak sa robi obchod vacsi ako 100 mld. SKK. … Slovnaft - to tiez nebolo rozumne co sa skladovacich kapacit tyka a firmy Benzinol. … ST - predane pod cenu, naviac este stat musel investovat potom po privatizavi. … SE - predane pod cenu a za nevyhodnych podmienok pre stat teda pre obyvatelov nakoniec. … korupcia na najvyssich miestach.
Na Slovensku sa ceni dochodkova reforma. Avsak bude vas stat velmi vela penazi, … na spustenie bolo a bude treba viac ako 100 mld. SKK.
Na Slovensku sa ceni rovna dan.
…
Uz som mimo temu.
Nepatri to sice sem, ale asi to este stale nie je zrejme.
Meciar=Hzds
Bez neho to bude strana s menej ako 5%..a casom aj s nim.
ja by som len chcel upozornuit aby sme nezachadzali moc do politiky (aj ked by som sa len rozohnil, lebo s vami len suhlasim a dufam ze devil ma pravdu
)