ak je to v zlej teme nech to moderator presunie, ide hlavne o cestnu siet ale aj d/r. V monitoringu tlace sa nemoze o tom diskutovat…
A tie nove brany na elektronicke znamky nebudu merat aj rychlost?
ANDi toto sa aj ja snažím zistiť, okolo kamier sú ešte dve malé “búdky”, môže tam byť napr. klasická kamera a infrakamera, ale mám obavu (vzhľadom na to že ich pomerne dosť), že môžu byť využité aj na meranie rýchlosti.
Minimalne mozu merat usekovu rychlost
V Dolnom Kubíne vidím aj dve “netradičné” kontroly:
Na križovatke Matúškovej a I/59 je kontrola zákazu otáčania a cúvania. Ten krátky úsek Matúškovej je totiž jednosmerka, a ľudia ktorí tam bývajú resp. navštevujú prevádzky sa odtiaľ vlastne nemajú ako dostať naspäť do mesta, než prejsť krížom cez I/59 a otočiť sa späť na zjazdovú rampu z I/59 smerom na Medzihradskú. Tak by ma zaujímalo ako to bude riešené.
Na križovatke Radlinského a I/70 je zase kontrola prednosti v jazde. Toto je veľmi nešťastná križovatka, kde cez deň je skoro nemožné odbočiť z vedľajších ciest na I/70 smerom doľava, vzhľadom na premávku na I/70 a 15 rokov vypnutý semafor. Tu by ma zaujímala čisto praktická stránka veci, že ako bude “automat” vyhodnocovať či vodič autu na hlavnej dal prednosť alebo nie - to bude zrejme musieť pozostávať z kamier na každej vetve križovatky aby vedel vyhodnotiť či niečo prichádza po hlavnej ceste a má prednosť (a je bližšie ku hrane križovatky než nejaká empiricky určená hranica?)
Usekovu tazko, nebudu tak nahusto a kedze je u nas vyska pokuty odstupnovana podla rychlosti, tak z usekovej ti nedokazu, ci si prekrocil mpr o 20 alebo 50…
Tu je aj pekná google mapa s radarmi
spravy.pravda.sk/domace/clanok/3 … ve-radary/
je niekde vo vesniku datum zrealizovania?