Pobaltske staty - Estonsko, Lotyssko, Litva

Litva (staršie diaľnice - Vilnius-Kaunas a Vilnius-Klajpeda, ale modernizované v poslednom období):

http://www.lra.lt/en.php/about_lra/general_information/101

Lotyšsko (diaľnice v okolí Rigy)

http://www.lad.lv/en/?i=1

Estónsko - stránka zatiaľ nie je v angličtine

http://www.mnt.ee/atp/

Časť diaľnice Via Baltica (Poľsko-Pobaltie-Škandinávia), ktorá je vo výstavbe:
http://www.lad.lv/en/PC/PageImages/Original/338.jpg

Tu pridavam estonsku stranku aj v anglictine

mnt.ee/atp/?keel=en

MH, máš s medzinárodnými diaľnicami predsa len väčšie skúsenosti…

Mal som link na estónčinu, hoci po kliknutí aj na môj link stránka funguje v angličtine :laughing:

Všeobecná stránka o Pobaltí (cesty a diaľnice):
http://www.balticroads.net/en/

Na holandskom fóre som našiel foto z litovských diaľníc, boli stavané za minulého režimu, prešli však rekonštrukciou.

A1:

A2:

A12/E77:

A11:

No Branco, super, vďaka za obrázky. :wink:

Pekne je tam vidiet siroky stredovy pas, ktory sa da vyuzit na rozsirenie … zasa ta blba otazka, el preco sa sakra takto nemohla stavat D1 BA -TT… to by bolo nieco :slight_smile:

mel,

inak toto je pravda. Svojím umiestnením BA, je vlastne D1 jediná významná cesta (kvalitná) až po TT, čiže smerom na celé Slovensko a už vtedy sa s tým mohlo počítať, že to bude treba rozšíriť a vôbec mohli to tak rovno aj postaviť.

Inak na tých obrázkoch (vyššie) mne zase chýbajú zvodidlá v tom strednom (širokom, trávnikovom) deliacom páse. :wink:

Toto je aj pre mna zahadou, moznoze su take normy, ktore to umoznuju, ak je stredovy pas sirsi ako x metrov… nieco podobne som videl aj v Polsku (tusim okolo Katowic) ale myslim, ze to nebola dialnica…

ono je to dvojsecna zbran .. napriklad pri ceste ZV - BB sa s tym pocitalo ale na D1 nie …

Každý štát má iné normy.

Ale predpokladám, že aj ten úsek už bude modernizovaný, lebo na tých ostatných fotkách sú zjavne novo umiestnené zvodidlá. :wink:

Tie zvodidlá? :unamused:

Řekl bych spíš ten široký zelený pás. Podobný je v ČR na R1 Běchovice-Satalice a na D11 Praha-Jirny se šířkou 34m.

siroky stredovy pas sa staval s taktickych dovodov, pretoze v pripade vojnoveho konfliktu mohla dialnica sluzit ako letisko.

je to napr. na D1 kusok za Brnom smerom na Prahu (tam su v strede len betonove zvodidla, ktore sa daju v pripade potreby odstranit). o rovnakej funkcii som cital aj na dialniciach pri bukuresti.

Bystrík,

nechcem spochybňovať tvoje info, … ale mne to nedá … lietadlá snáď pristávajú na ceste a v takom prípade je jedno, že tam je nejaký deliaci stredný pás spravený širším trávnatým pásom. Lietadlu je to jedno. :wink:

Antim,
ja som len objasnoval dovod stavat dialnice so sirokym deliacim pasom, nie na skutocnost, ci je cely vybetovany/vyasfaltovany alebo zatravneny.

Takemu Boeingu nie je az tak jedno, ci bude cela “pristavacia plocha” spevnena alebo bude jej stred zatravneny.

Staci sa iba vybrat smerom na Nove Mesto nad Vahom, tam je taky pekny usek …

Odkial smerom na NMnV presne myslis?

Asi myslí úsek mezi MÚK Horná Streda a MÚK Nové mesto.
Na D1 je (bylo) záložní vojenské letiště u Měřína. Taky je (bylo) i na R46 u Vyškova.

Vzdy zabudnem, kde to presne je, ale toto je ono, pekny dlhy usek, v strede betonove zvodidla, po bokoch siroke travnate pasy.

Tieto 3 male krajiny dlho ovladane Ruskom, teraz ked patria pod EU a pod ochranu NATO, tak sa im zije lepsie. Reformuju svoje hospodarstva, musia, aby pritiahli novych investorov.

Mne sa paci, ze su uprimne - nemaju dost penazi na letectvo, tak ich chrani napriklad Nemecko. Preco sa takto nespojite aj vy Slovaci s Ceskom? Usetrili by ste velmi vela penazi a mohli by ste investovat inde - dialnice, energetika.

Tieto 3 krajiny maju nejake dialnice, nie je ich vela, ale postupne rekonstruuju. Myslim si ale, ze oproti Slovensku a CR su na tom horsie. :wink: