Optimalizácia trate Prievidza - Jelšovce
Bol zverejnený zámer:
enviroportal.sk/sk/eia/deta … -jelsovce-
Hodnotenie ÚHP:
mfsr.sk/files/archiv/68/Hod … 201111.pdf
Okrem iného sa navrhuje:
-komplexná rekonštrukcia zemného telesa, zvršku a spodku v celom úseku vrátane staníc
-nové TZZ a SZZ
-ohrev výhybiek
-zavedenie GSM-R
-rekonštrukcia mostov a vybudovanie nových mostov na preložkách
-prestavba nástupíšť a vybudovanie mimoúrovňových, bezkolíznych prístupov na ne, v staniciach preferované ostrovné nástupišťa
-rekonštrukcia priecestí, zvýšenie stupňa zabezpečenia na nich, zrušenie niektorých priecestí
-hlasové a vizuálne zariadenia v staniciach aj na zastávkach
-predkladá sa jeden realizačný variant naväzujúci na štúdiu realizovateľnosti + je doplnený o ďalšie technické návrhy
-v úseku Jelšovce - Bystričany sa ráta s rýchlosťou 120 km/h, v úseku Bystričany (mimo) - Prievidza 80 km/h
Preložky trate:
-žkm 51,0 Koniarovce - zvýšenie na 120 km/h
-žkm 63,7 Chrabrany - - zvýšenie na 120 km/h
-žkm 69,45 Topoľčany - zvýšenie na 120 km/h
-žkm 70,7 a 72,3 Krušovce - zvýšenie na 120 km/h, presun zastávky do novej polohy
-žkm 79,75 Žabokreky - zvýšenie na 120 km/h
-žkm 2,6 Partizánske - zvýšenie na 100 km/h
-žkm 5,25 Veľké Uherce - zvýšenie na 120 km/h
-žkm 11,1 a 11,45 Bystričany - zvýšenie na 100 km/h
-žkm 12,75 Bystričany - PD - zvýšenie na 80 km/h
-ŽST Oslany, Bošany a Žabokreky budú po novom len zastávky. Žabokrekská spojka (TN-PD) sa demontuje.
-v staniciach bude vybudované elektronické stavadlo, CRD bude v Prievidzi, v medzistaničných úsekoch bude TZZ typu automatické hradlo a to aj v priľahlých úsekoch Chrenovec-PD, N. Pravno-PD, Chynorany-Rybany, Jelšovce-Zbehy a Jelšovce-Lužianky.
Predpokladané náklady 479 mil. €.