Takže konečne sa niečo začalo. Výrub a klčovanie v prvom úseku ukončené
O tri roky teda by mala byť prvá fáza na území Viedne hotová. Dúfam, že je to tá najťažšia a ostatné pôjde rýchlejšie. Ináč som sa zasmial na tej tabuli. Napíšu nadpis, že zdvojkoľajnenie Viedeň - Bratislava. Koniec v decembri 2018. Trošku zavádzajúce, lebo na stránkach OEBB aj ministerstva dopravy BMVIT píšu, že ukončenie celého projektu 2030.
[album]32645[/album]
[album]32646[/album]
[album]32647[/album]
Compotronix, nebude to tak, že prvou etapou je elektrifikácia, a zdvojkoľajnenie by sa týkalo až ďalších etáp..?
to sedi do 2030, lebo je to rozetapizovane ..
V princípe máš pravdu. Ale niektoré úseky sa zdvojkoľajnia už v prvej etape:
- Wien Erzherzog Karl-Straße - Wien Aspern. Na google maps, keď si pozrieš, je to cca medzi ulicami Stadlauer Straße a Krcalweg. Teda až po koniec Viedne sa potiahne druhá koľaj aj elektrina. Ináč iba tohto úseku sa týkal ten môj príspevok s fotkami. Len prvýkrát s phpBB robím, tak som trochu mal problém s názvom témy a príspevku. Som nevedel, že sa to nedá oddeliť. Som chcel dať názov témy čo je aj teraz a do názvu príspevky tú etapu.
- Marchegg - štátna hranica SR
Spomínam si, že ešte tam bol nejaký úsek, ale neviem nájsť ten dokument. Keď sa mi to podarí, tak doplním ešte.
Ešte raz sa to pokúsim prehľadnejšie popísať.
Našiel som v dokumente posudzovania vplyvu na životné prostredie bmvit.gv.at/verkehr/eisenba … g_zsfg.pdf, že sa ten projekt delí na moduly:
1a - zdvojkoľajnenie viedenského úseku
1b - selektívne zdvojkoľajnenie niektorých úsekov
2 - zdvojkoľajnenie celej trasy
Modul 1a
zdvojkoľajnenie Wien Erzherzog Karl-Straße - Wien Aspern
podľa štúdie sa mal uskutočniť v rokoch 2014-2017. (O rok aj niečo sa to posunulo. Viď fotku v 1. príspevku)
Modul 1b
zdvojkoľajnenie úsekov:
- Siebenbrunn-Leopoldsdorf, Schönfeld-Lassee
- Marchegg-štátna hranica so SR
Modernizácia staníc Raasdorf, Siebenbrunn-Leopoldsdorf, Schönfeld-Lassee, Marchegg(táto stanica ako asi už viete bola minulý rok zmodernizovaná) a zastávky Untersiebenbrunn. Čiastočná modernizácia zastávok Glinzendorf a Breitensee.
Iba technické zabezpečenie priecestí okrem ciest L4, L5(podjazdy) a L11(nadjazd). Čiže mimoúrovňové križovania nebudú v rámci tohto modulu vybudované ešte všade.
Tento úsek sa plánoval 2017-2023. Predpokladám, že začiatok sa presunie na rok 2019.
Modul 2
Dobudovanie 2. koľaje v celej dĺžke a doplnenie chýbajúcich mimoúrovňových križovaní.
Inač tu keby to bolo všetko riešené mimoúrovňovo a dvojkoľajne, tak ako píše Compotronix, a ak by tu boli kvalitné zabezpečovacie systémy, tak od Aspernu po Marchegg, môže byť cca tých 30-35 km v pohode na rýchlosti aj vyše 200, možno aj 250, ako VRT, keďže je to totálna rovina. Samozrejme stanice a zastávky by museli byť adekvátne tomu zabezpečené a celý úsek by musel byť oplotený, ale za úvahu by to stálo. Škoda nevyužiť takú rovinu na vyššie cestovné rýchlosti.
ved aj mal byt projekt TGV vysokorychlostny vlak ktory mal prepojit Vieden aj Bratislavu s Parizom, pokial ma pamat neklame, na tom EU este stale nerobi? akosi to zahadne stichlo.. este take 2-3 roky dozadu boli toho plne noviny a spravy a bolo to prezentovane ako velky medzinarodny vlakovy EU projekt TGV vramci TEN-T, ktory mal pospajat vsetky hlavne mesta EU dailymotion.com/video/x11143 … _lifestyle
Stanley, ten projekt naša Vláda, na čele s Min. dopravy poslala “do kytek”.
Robí sa na ňom od Paríža po Viedeň. Za Viedňou to v najaktuálnejšom variante míňa Bratislavu a je to smerované na Budapešť, s obídením BA, aj Slovenska celkovo. Ale reálne sa pracuje len po Viedeň. Tá má na to už urobenú stanicu Hautbahnhof, aj úsek na západ, k St. Pöltenu. Od Viedne na východ zatiaľ nič.
Kratky clanok o tomto projekte aj na vlaky.net. tiez od compotronixa
vlaky.net/zeleznice/spravy/6029- … ratislava/
Na enviroportali sa objavil zamer zdvojkolajenia tejto trate na Rakuskej strane: enviroportal.sk/sk/eia/detai … -statna-hr .
Rakúšania získali peniaze z CEF-u na projekt: Upgrading and electrification from Wien Stadlau / Ganserndorf to the Slovakian Border near Marchegg - bottleneck removal (€65.8 million)
Okrem toho Trimodal Port of Linz - Rail connection and port enhancement (€24.6 million) a Central European Ultra Charging(indicative amount €8.3 million). Žiadali 148,8 miliónov eur, dostali 98,6 milióna eur a dofinancovanie na všetky tri projekty je 394,4 miliónov eur.
No ak dostali na to peniaze z CEF tak to asi ozaj posuria. Povodne to mali rozfazovane az do 2030. Aj ked je skoda ze tam je plan len na Vmax 160 kmh, pricom je to priamka ako nikde. Tam by dali bez problemov aj 230 a keby sa pridala tretia kolaj od DNV po hlavnu, tak to je iny koridor a BA - W mozne do 35 min
Zdravím, jak to vypadá s elektrizací Devínská Nová Ves - Marchegg. Připravuje se něco? Bude se trať i rekonstruovat, nebo dojde pouze k elektrizaci, aby mohly jezdit railjety do Bratislavy horem.
Náhodou niekto prístup k celému článku?
Správne si myslím, že sa jedná o trať cez Marchegg?
Áno, s najväčšou pravdepodobnosťou sa to týka tejto trate.
[url]Zmena na dôležitej dopravnej tepne. Rýchliky medzi Viedňou a] nech sa páči
Dik. A hodno pripomenut, ze rakusaci hlavne planuju dat na to priame ICcka Vieden - Kosice, co bude super. Nie to sucasne motanie sa hodinu po Blave
Komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – št. hranica (Marchegg)
uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyh … 674fcba259
Stavba A „ŽSR, Devínska Nová Ves – Marchegg, elektrifikácie trate“
Stavba B „Komplexná rekonštrukcia mostného objektu v žkm 37,910 trate št. hr. (Marchegg) – Devínska Nová Ves, TÚ 2805, DÚ 02, št. hr. OBB Devínska Nová Ves“
Návrh trasy rekonštruovanej trate je vyhotovený podľa zásad noriem a predpisov ŽSR a tak, aby vyhovovali pre rýchlosť 120 km/h. Technické parametre železničného zvršku musia spĺňať v celom úseku požiadavky na najvyššiu traťovú rýchlosť 120 km/h. Stavba bude riešiť komplexnú rekonštrukciu koľaje č. 1, od mosta nad riekou Morava (mimo) v žkm 37,910 po vchodovú výhybku v ŽST Devínska Nová Ves (číslo 55). V uvedenej výhybke sa vymenia len dlhé spoločné podvaly za nové drevené.
Trvanie v dňoch: 300
Celková odhadovaná hodnota 12 820 972,09 EUR bez DPH
tu je fakt obrovska, ale obrovska skoda, ze nerozmyslali. lebo kedze povodny most sa musi kompletne odstavit aby sa zrekonstruoval, tak pri rozmyslani a vypocitani NPV, by im vyslo lepsie postavit rovno novu druhy most, ten napojit a potom zrekonstruovat povodny most .. ale naco by sme si veci zjednodusili, ked ich mozeme urobit aj komplikovane, ze ano ?
Skôr by som postavil vedľa nový dvojkoľajný most a starý nechal pre cyklistov. Takto by rakúska dvestovka mohla pokračovať až po oblúk pred Dev. n. Ves. Ale to by bolo moc jednoduché, aj keď máličko drahšie.
A možno v relácii konečného zdvojkoľajnenia ani nie.