Vzhľadom na nedostatok času chcem túto tému dať skôr aj keď v nej nie sú hneď v 1. príspevku žiadne konkrétne údaje. Nechcem blokovať diskusiu a kľudne sa realizujte aj Vy, kľudne sem píšte, čo by sa malo alebo nemalo meniť, alebo nepíšte aj nič, ale oblasť tu je a nie je správne, aby bola takto “blokovaná”.
Ja možno neskôr sem dám aj konkrétne informácie, keď bude záujem o niečo konkrétne.
Komplexné informácie z regiónu nájdete v tomto príspevku v tejto téme:
Nie som priamo z tohto kraja, ale pri prejazde Gelnicou od Veľkého Folkmaru by bolo dobré pokračovať v oprave ciest 533 a 546 na SNV. Prechádzal som tadiaľ pred niekoľkými rokmi, možno je už úsek Gelnica-SNV opravený.
A potom si dovolím povedať, že až toto bude stáť, tak potom SR sa môže zodpovedne aj prihlásiť o nejaké tie MS v hokeji alebo o OH (zimné) v Tatrách (Vysoké, Nízke).
Ako je vidieť, tak v tejto oblasti ja sám žiadne ďalšie komplexné informácie neprinášam a to ani v mesiaci apríl, ktorý som sám označil za mesiac, v ktorom prinesiem do každej oblasti komplexné informácie. Nechcem to ospravedlňovať, ale cestná sieť v SR je veľmi veľká (na jedného človeka) a nedá sa všetko stíhať naraz.
Ako menšie ospravedlnenie prinášam aspoň mapu cestnej siete v tejto oblasti a zdrojom tejto mapy je SSC:
Umiestnenie mimo trás hlavných diaľničných a železničných ťahov Gelnicu prakticky diskvalifikuje spomedzi potenciálnych cieľov pre veľké priemyselné investície. Miestni radní pred dvoma rokmi usúdili, že ekonomické povznesenie údolia rieky Hnilec možno hľadať v cestovnom ruchu.
Najväčší zamestnávateľ v Gelnici je tamojšia nemocnica.
V januári-februári sem umiestnim komplexné informácie k regiónu, čo bude síce 1 rok od založenia tejto témy, ale skôr som sa k nej nedostal a ako vidím, keďže ani vy, tak informácie doplním ja. Už sa na tom pracuje.
Tento región sa vyznačuje napríklad tým, že tu nie je žiadna cesta I. triedy a v časti okresu Gelnica je prakticky len niekoľko ciest II. triedy. Regiónu chýba napojenie na diaľnicu D1, ktorá je plánovaná okolo Levoče, ale keďže tu súvislá diaľnica od Bratislavy stále nestojí, tak sa tu zatiaľ ani nestavia žiadny cestný privádzač ako je tomu napríklad v napojení Kežmarka na Poprad, kde sa stavebné práce v tomto roku rozbehnú.
Cestná sieť.
II/546 a II/547 (prepojenie SN a GL)
dôraz na ostatné cesty II. triedy
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
Spišská Nová Ves
Spišské Vlachy
Krompachy
Celkovo sú to všetko mestá a cez žiadne nejde cesta I. triedy a už to hovorí o tom, že rozvoj tu jednoducho ani žiadny byť nemôže. Chýba nadradená cestná infraštrktúra (diaľnice, rýchlostné cesty) a aj kvalitná cestná infraštruktúra (cesty I. triedy). A malo by byť teda samozrejmé udržiavať aspoň cesty II. a III. triedy v perfektnom stave.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Železnice sú tou časťou infraštruktúry, na ktorú sa v tomto regióne nezabudlo. Cez Spišskú Novú Ves prechádza medzinárodný železničný koridor, ktorý sa postupne za finančnej pomoci EÚ modernizuje na vyššie prepravné rýchlosti. Železničná trať prechádza aj mestom Gelnica.
Letecká doprava.
Región sa nachádza v blízkosti dvoch letísk. Medzinárodné je v Košiciach a nadregionálne je v Poprade. Popradské je bližšie, košické je dôležitejšie, chýba však lepšie prepojenie s týmito regiónmi.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Nemám informácie o stave vodovodných a kanalizačných sietí ani o stave ČOV.
Spišské Podhradie - Nové dopravné značenia a zvýšená kontrola na ich dodržiavanie je dnes realitou na Galovej ulici v Spišskom Podhradí. Z oboch strán ulice pribudli značky obmedzujúce vjazd motorových vozidiel, ako aj autobusov nad 3,5 tony. Rovnako je obmedzená aj rýchlosť na 40 km/h.
V okrese Spišská Nová Ves a Gelnica sa robili opravy na ceste 2. triedy Novoveská Huta Spišská Nová Ves, Odorín Spišská Nová Ves, či prieťah obcou Helcmanovce.
obchvat SNV ( projekt ) je uz na papieri , chybaju vsak peniaze , obchvat SNV by mal byt spojeny s dialnicnym privadzacom Spisska Nova Ves - Levoca a usek D1 Janovce - Jablonov
mam ale musim ho zoskenovat , v 80. rokoch min. storocia mal byt severny obchvat az po cestu za smizanami , ale smizancania ho nechceli a ked ho o par rokov chceli , zase neboli peniaze cize postaveny je len na 1/3 , mozno 1/4 . ten novy obchvat ma spajat dialnicny privadzac SNV - LE ( D1 janovce - jablonov ) a dalej s cestou na Roznavu .
chcu ho stavat preto , lebo v SNV chce firma Dorchester group … postavit velke oddychove centrum v ktorom by pracovalo 5000 zamestnancov . vystavba by sa mala zacat asi v roku 2009 - 2010 , no ukoncenie stavby +/- 2020 . cize je to na dlhe obdobie
Bude skvele, ak sa podari postavit ten projekt, SNV sa stane jednym z najdolezitejsich centier CR na slovensku. Inac ked je to taka velka investicia, na budovani obchvatu by sa mohol podielat aj ten investor