Nezodpovedne riešená dopravná situácia ohrozuje vodičov

http://drahovsky.blog.sme.sk/c/19868/Chaoticke-dopravne-znacenie-aj-zDolnozemskej.html
Fotografie sú na pôvodnej stránke.

Chaotické dopravné značenie aj z Dolnozemskej

Ďalší skvost dopravného značenia v Bratislave, je v smere z Dolnozemskej cesty na Prístavný most a most Apollo.

Toto riešenie dopravnej situácie, nie je nebezpečné tak ako v opačnom smere. Myslím si, že pôvodne bol celkom dobrý zámer, ale realizované je priam diletantsky. Chaos v dopravnom značení je poriadny, tak ako sa na Slovensko patrí.

Dopravná značka D52a informuje o 3 pruhoch, z čoho pravý pruh je vyhradený pre BUS. Tu je všetko tak ako má byť. Fotil som to na rozhraní kde končí pripájaní pruh z predchádzajúcej križovatky a začína BUS Pruh.

Aj tu je všetko v poriadku Značka D37a informuje, že na Háje vľavo a na Žilinu rovno.

Tu už vidieť, že stredná prerušovaná čiara sa rozdvojuje a vzniká tam nový pruh. Hodila by sa zvislá dopravná značka, ktorá by informovala kam za zaradiť. Z predchádzajúcich značiek je zrejme, že ľavý pruh bude odbočovací, Stredný bude rovno, pravý pruh je pre BUS. Aspoň si to neznalý vodič myslí.

Čo sa deje v skutočnosti? Úplne v pravo, čo na fotke nevidno, ide autobus. Vedľa neho nákladné auto a vpredu osobné autá v troch pruhoch, pričom ľavý odbočovací pruh je prázdny. Niekto zatrúbil ale všetko išlo ďalej, len osobné autá sa chaoticky preraďovali z pruhu do pruhu. Prečo sa tak deje to pochopíte z nasledujúcej fotky.

Koľko pruhov je na tejto ceste? Netrúfam si spočítať, skúste, možno sa Vám sa to podarí. V zmysle zvislého značenia D53 (jazdné pruhy pred križovatkou) by ste mali napočítať iba dva. Ľavý pruh odbočovací a pravý pruh rovno so zákazom jazdy traktorov. Zdá sa Vám, že vodorovné značenie hovorí o viacerých pruhoch? Aj mne.

Kúsok za dvomi pruhmi je značka D53 (jazdné pruhy pred križovatkou), Ktorá informuje že odrazu sú 3 pruhy z čoho pravý je vyhradený pre MHD. Táto a predchádzajúca značka sú dôvodom zmätkovania vodičov. Najprv sa vodiči preraďujú do pravého pruhu a pri ďalšej značky zasa naspäť lebo v pravom pruhu majú jazdu zakázanú.

Odbočovací pruh už je mimo a odbočil pod nadjazd vľavo. Rovno pokračujú dva pruhy. Pravý z nich bol doteraz vyhradený pre BUS. To znamená že z dvoj prúdovej Dolnozemskej cesty sa auta musia vtesnať do jedného pruhu.

Tu už sa pripojil ľavý pripájaní pruh z pod nadjazdu. Ľavý a stredný pruh smer centrum bude spojazdnení s mostom Apollo. Pravý pruh a odbočenie zo stredného pruhu je smer Žilina, Brno, Viedeň, Komárno.

Ďalšia značka hovorí že na do Auparku, Viedeň, Brno, treba isť doľava. Stavím sa že veľa vodičov s cieľom cesty Aupark atd. odbočia na most Apollo. Podľa mňa, je táto značka zabudnutá a mala by sa presunúť až za odbočkou smerom na Prístavný most.

Rovno sa pôjde na most Apollo (od 5.9.2005). Vpravo sa ide na Prístavný most.

Dopravné značky pozabudli na tretiu cestu, ktorá nasleduje ihneď za odbočkou na Prístavný most. Odhadujem, Že dosť neznalých vodičov idúcich v smere Brno, Viedeň, Aupark, vybehne na Prístavný most.

Doľava je neoznačená odbočka na smer Aupark, Brno, Viedeň.

Domáci vodiči smerové návestia nepotrebujú, všetko poznajú naspamäť, nezmyslene dopravne značky ignorujú. Možno časom budú ignorovať všetky značky, lebo nie je jednoznačné, ktorú značku ignorovať a ktorou sa riadiť.

Projektant by sa mal na smerové návestia pozerať očami cudzinca, ktorý touto cestou ide prvý raz a zo zvislého dopravného značenia by malo byť zrejmé, ako idú jazdné pruhy aj keď nasneží a vodorovné značenie nevidno.

Autor článku: Jozef Drahovský