Národná diaľničná spoločnosť vo štvrtok vyzbierala ponuky od záujemcov na dodávku a inštaláciu technológií pre tunel Višňové.
- marca 2023 14:43
e.dennikn.sk/minuta/3264143
Bez nich by tunel šoféri nemohli využívať, aj keby bola hrubá stavba hotová.
Predkladanie ponúk v súťaži o technológie preto môže byť kľúčový moment pre dostavbu úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové.
Jeho hrubú stavbu má na starosti Skanska a predbežne sa počíta, že by s prácami mohla byť hotová v septembri budúceho roka. Práce na dodávke a osádzaní techniky sa pritom odhadujú na dva roky. Jedným z kritérií v súťaži o ich dodávku je však aj rýchlosť (s váhou 10 percent pri hodnotení ponúk).
Zatiaľ nie je jasné, kto sa do tendra prihlásil a či sa už obálky aj otvárali. Národná diaľničná spoločnosť zatiaľ len potvrdila, že došlo k predloženiu ponúk, a tvrdí, že všetky informácie bude verejnosti aj médiám sprostredkúvať tak, aby sa neporušili zákonné limity.
Zmluvu však nateraz s najväčšou pravdepodobnosťou uzatvoriť nemôžu, ani keby ponuky otvárali či vyhodnocovali extrémne rýchlo. Stále totiž nie sú vyriešené námietky, ktoré dostal na stôl Úrad pre verejné obstarávanie a ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou smerujú proti podmienkam súťaže.
ÚVO však nevydal predbežné opatrenie, ktoré by bránilo diaľničiarom postupovať v súťaži priebežnými krokmi. „Keď nie je vydané predbežné opatrenie, tak sa môže pokračovať v úkonoch ďalej. Len sa nesmie uzatvoriť zmluva. Proti ďalším úkonom sa môžu podávať samostatné námietky. Tie úkony nie sú nezvratné. Ak sa konštatuje porušenie, zrušia sa,“ vysvetľoval nedávno Miroslav Cák z advokátskej kancelárie AGM.
Inak povedané: diaľničiari ďalším postupom riskujú, že v prípade prísneho rozhodnutia ÚVO o čerstvých námietkach sa proti ich ďalším priebežným rozhodnutiam budú môcť súťažiaci odvolávať. Potom by sa mohlo stať, že budú musieť prípadné priebežné kroky spätne rušiť.