Najvhodnejší systém počítania exitov

Ahojte. Pred par dnami som sa vratil z velkej cesty po Europe a najazdil som tam vela kilometrov aj po dialniciach. A zaujal ma taky detail: kazda krajina inak cislovala svoje exity. Raz podla kilometra, inak podľa poradoveho cisla, inokedy vobec. My v SR mame ako iste viete cidla exitov podla kilometra. Moja otazka zo zvedavosti znie, ze aky system je v tomto smere najpraktickejsi.? Lebo pocitat exity postupne tiez dava zmysel, ale aj na zaklade kilometra ma nieco do seba. Ako to vidite vy?

A nie je to jedno? Dôležité na takýchto systémoch je, aby boli postavené na nejakom logickom vzorci.

A teda poskytujú vodičovi aj nejaké údaje o polohe na diaľnici. A či je to taký systém, alebo onaký, je maximálne nepodstatné

Akoze mas pravdu, v podstate s tebou suhlasim, mna to len zaujimalo, ci tam neni nejaka hlbsia suvislost s pouzivanim jednotlivych pocitacich systemov. Lebo vela som sa toho nedocital, iba som cital taku vec, ze tieto systemy su uplatnovane podla velkosti dialnicnej siete. A ci to teda neni aj tak a neni v tom potom hlbsi system.

No to by ma zaujímalo, kde si sa takú blbosť dočítal XD. Španielsko má jednu z najväčších sietí v Európe a počíta exity podľa kilometra a podobne infraštrukturálne Francúzko zase na svojich diaľniciach počíta exity podľa vzostupného numerického očíslovávania. Takže aký systém, aké súvislosti?

Dobre. Rozumiem. A teraz otazka, ktory system by bol najlepsi pre SR? Nas aktualny, alebo ten druhy, či nejaky uplne iny?

My sa rozumieme? Však ti píšem, že to je jedno. Preboha, a ty čo tu vlastne riešiš? Zmenilo by niečo, keby si schádzal z diaľnice D1 na exite 31 namiesto prečíslovaného exity 218?

No ano,.zmenilo. clovek by si nemusel pamatat trojmiestne cislo, iba mensie dvojmiestne, a to pomoze pri navigácii. Takze teraz hovoris trochu nespravne

podla novej vyhlasky budu u nas exity precislovane podla poradia tak chvilu vydrz a budes si to moct porovnat sam :smiley:

mam cosi najazdene po europskych dialniciach a v zivote som sa neorientoval podla cisla exitu. kto uz sa len dneska orientuje podla tabul ked maju vsetci navigacie. tabule pre mna sluzia len na to aby som si overil ci fakt idem spravne, ci je tam to mesto alebo cesta po ktorej mam ist.

Aha, to som nevedel sendvo, tak predsa len v tých systémoch bude rozdiel, kedy je vhodnejsie ktory pouzit. Ale tak nie kazdy ma navaigaciu a ja si len pozriem ze na ktorom exite mam zist a potom to sledujem

Ešte raz opakujem, lebo zjavne ma nechceš pochopiť, a stále si ideš svoje. JE TO ABSOLÚTNE JEDNO, KTORÝ EXITOVACÍ SYSTÉM KRAJINA POUŽÍVA.

Alebo teda dobre, som ochotný súhlasiť s tebou, ale buď konkrétny. O akom rozdiele hovoríš a čo to pre ten systém znamená. Prosím, rád si prečítam tvoje poučné vyjadrenie.

Tvoj nazor sme už čítali niekoľkokrát. Toto je diskusia (aspoň by mala byť) mňa to zaujalo tiež, osobne sa mi viac páči číslovanie podľa kilometrov

  1. ak konečne spravia D1D4 tak nemusia prečíslovať všeko po UA hranicu …
  2. V aute sú aj pasažieri s otázkami “kedy tam budeme” a ak vieš aký km si a na akom máš odbočiť tak cca vieš kedy tam budeš …

Pajdoom,
To, čo ja píšem, nie je môj názor, ale holý fakt. Ale dobre teda. Keď mám byť aj ja konkrétny, tak ja som za číslovanie podľa poradového čísla exitu.
Ale to, čo píšeš, mi nedáva zmysel.

  1. Čo sa tým zmení? Maximálne tak to, že rovno prečíslujú tú jednu križovatku, ale zvyšok musia prečíslovať aj tak. Takže bod č. 1 je totálny nezmysel.

  2. To isté si vieš zistiť aj bez tohto systému. Na každej poriadnej diaľnici máš pravidelne kilometrovníky, okrem toho, že ak pasažieri vedia, na akom exite odbáčate, tak si vedia určiť, že koľko exitov ešte treba prejsť. Plus na väčšine diaľnic máš napísané, za koľko kilometrov máš nasledujúci exit.

Niekde som videl, že aj pri číslovaní exitov podľa poradia si s tým ťažkú hlavu nerobili, nový exit označili 15A (príklad) a bolo to.

Tak komu by sa chcelo prečíslovávať tie zvyšné :smiley:

Ako vodicovi mi viac vyhovuje znacenie podla kilometrov. Na odbocenie mam navigaciu. Tam mi to je fakt jedno. Kde to jedno nie je, su dopravne upozornenia. Je rozdiel, ked zahlasia, ze dialnica je za exitom 40 uzavreta a ja uvazujem, kde som, aky exit som minul a aky nasleduje. Mam to riesit nemam? Kto vie. A aj ked nahodou viem aky exit bol, o kolko km je ten, ktoreho sa to tyka? Moze byt za 5, moze byt za 50. Ked zahlasia, ze je problem za exitom na 348km, ja som na 220km, tak mam zhruba hodinu na to, aby som vymyslel co s tym.

A snad sa zhodneme na tom, ze najvacsie peklo je znacenie exitov nazvami. Buchuresti North si viete asi predstavit kde je. Ale co taky Wassen?