A spoplatnené na Slovensku sú aj tzv. 1/2 profily, napríklad v regiónoch, kde ani nie je plnoprofilová diaľnica/rýchlostná cesta a je tu málo ciest I. triedy, teda úseky na R2.
A ani nemôžeme povedať, že by SR ročne otvárala aspoň 50 km diaľnic/rýchlostných ciest. Ani každý druhý rok to nie je. Tento rok to bude cca. 35 km, z toho ale aj 1/2 profil na 12 km a teda len diaľnice.
Nebudem sa chvastať, ale ja, pretože on vychádzal z nejakých tvrdení krátko pred odovzdávaním úseku do prevádzky a ja z reality. Úseky na R2 medzi ZV a KE sú spoplatnené a postavené na 1/2 profil. Obchvat Čadce, na D3 je na 1/2 profil a nie je spoplatnený. Spravodlivosť by som radšej nehľadal, logiku už vôbec nie. Aj keď sa oponuje tým, že na D3 nie je vhodná paralelná cesta pre poľnohospodárske stroje, bicykle atď., čo však napríklad nie je ani na jednom úseku medzi TT a NR na R1 a predsa je celá R1 spoplatnená.
Niektore kratke obchvaty by mohli byt preklasifikovane na cesty 1.triedy, ale napriklad R2, alebo R3 budu aj suvislejsie na polovicny profil. Ako budu po zavedeni myta spoplatnene? Bude platit vsade rovnaka sadzba?
Ale ako to bude na dlhych usekoch v poloprofile, napr Trstena-Dolny Kubin, alebo Ozdany-Tornala? Tie by podla mna spoplatnene byt mali, ale sadzba by mala byt nizsia, ako na standardnej dialnici…