Mapa komplexnej dialnicnej siete

Je mi jasne, ze toto uz nie je vobec aktualne, mozno tak pred 30 rokmi… Ale ja rad teoretizujem, takze som si spravil navrh…

plna velkost: lh4.googleusercontent.com/-z_e- … g_ANDi.png

Prioritou by bola samozrejme D1 a nasledne D3, kedze by sa jednalo o 2 hlavne tepny. R-ky podla potreby…
(Ak by niekto chcel spravit vlastny navrh, mozem mu poskytnut povodny mapovy podklad.)

ps: chcel som to dat do “Diaľnice a RC všeobecne” ale tam nie je mozne pouzit [img] parameter.

ANDi, keby keby. Kazdopadne, pekne fantazie… :slight_smile:
Ja by som ale urcite potiahol R6 aspon po Brezno.

Pekné, pekné - ale z hľadiska silných priemyselných miest ti tam chýba R8 TT-TN-ZA :slight_smile:

Diaľnica by nemala byť čo najkratišia (teda v logike niektorých, spojenie BA-KE) ale mala by obslužiť čo najviac firiem a tovární, s tým súvisiace mestá a počet obyvateľov.
A teda D1 zachovať v terajšej podobe(možno s výnimkou rajeckého variantu)…
D min 26.5/120
R min 24.5/80

D0 - BA
D1 - BA-ZA-PO-KE-UA
D2 - CZ-BA-HU
R1 - BA-NR-ZV-RS-KE
R2 - Šturovo-LV-ZH-MT-DK-PL
R3 - ZA-CA-PL
R4 - ostava
R5 - PU-CZ
R6 - TN-ZH
R7 - BA-DS-NZ-Šturovo

TT-NR R11
ZV-BB R12
CA-CZ R13

viacmenej suhlasim, len by som mozno netahal D1 naokolo blizsie cez Kosice, ale priamo z PO na Vranov a Michalovce. ved Kosicania aj tak nechodia na sever SR podla toho co tu citam. Spojenie KE-PO staci ako R4.

Pravda, v tej polohe sa D1 plánovala už za prvej republiky. Nehovoriac o výhodnosti terénu, bez potreby 1km tunela.

Spojenie BA-KE rychlostnou cestou s normalnymi parametrami “bez 1km tunela” sa da spravit mozno cez Madarsko. Ci?

Ten poklad by si mi mohol poslať ak by sa dalo prosím ťa? A otázka prečo si zvolil trasovanie D1 aké si zvoli? Vieš to nejak odôvodniť? Pretože ak to beriem tak že D1 je významovo a prestížovo najpodstatnejšia diaľnica SR tak trasovanie úseku cez NR-TO-BN je veľmi zaújímavé :smiley:

Dúfam, že to patrí sem. Všimol som si na stránke NDS mapku dialničnej siete. Este pred pár mesiacmi tam bola mapka aj s úsekmi s neukončeným procesom EIA. Teraz je tam mapka kde sú všetky úseky (mimo výstavby a existujúcimi) v príprave. To je všetko v takom štádiu …??? Aj ked niektoré úseky nemajú ani presne trasovanie? Určite nie. Alebo NDS chce navstevnikom stránky ukázať, že výstavba je ďalej a trosku si to prikrášliť ???

Dopredu upozornujem, ze som to nazval ZAKLADNA dialnicna siet, takze tam nie su posledne vymysly ako predlzenie R1 a R8, R9…

[video_youtube]YouTube

Pekné ANDi. Len ma napadla otázka, koľko percent terajších obyvateľov Slovenska sa dožije naplnenia tohto sna?

načo to slepé črevo na Štúrovo?

Ta prerusovana ciara akoze znamena, ze este nie je rozhodnute ci Sahy ci Sturovo… Viem, ze sa momentalne vravi viac menej len o Sahach, ale o tych 20-30 rokov, kym sa to bude realne stavat, moze byt situacia ina. Vid. R4 a trasovanie Giraltovce vs. Hanusovce’ sa tiez pravidelne meni…

o 20-30 rokov moze byt kludne v kurze R8 ci R9

Ale R3 patri do zakladnej siete uz davno, to ze este nema iste trasovanie je druha vec… A komu sa nepaci, nech si spravi vlastne video :mrgreen:

ANDi, video je bezpochyby awesome ! :smiley:

Pekné video… Jednu pripomienku by som mal: R1 potiahnúť až do BA.

Uz som pisal, ze je to zaklad… Ja by som bol radsej, keby sa najskor spravila poriadne D1 a potom vymyslal dalsiu cestu vedla…

Vsak ono sa to aj tak planuje. Vravis ze to je zaklad, ale fakt neviem co tam potom robi R7 polovica ktorej ide uzemim nikoho kde dnes nie je ani cesta prvej triedy

R7 je v planoch uz vyse 15 rokov… Predlzenie R1 po BA sa objavilo cca 5 rokov dozadu…