Kto by mal byť na čele MDPaT?

Kto by mal byť podľa vás na čele Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii?

Odborník na telekomunikačnú technológiu (nepíšem presné odborné názvy) alebo skúsený manažér v ekonomike alebo človek, ktorý má priame skúsenosti s prácou, ktorá súvisí s výstavbou alebo údržbou ciest?

Dávam vám otázku aj do ankety, ale môžte sa samozrejme vyjadriť aj napísaním príspevku.

Ja osobne prezentujem svoj názor hneď teraz:

Ak aj minister nemá žiadne skúsenosti s riadením výstavby diaľnic či ani nepracoval niekde na železnici či na pošte atď., tak by sa mal obklopiť tímom odborníkov z týchto jednotlivých úsekov, podobne ako napr. riaditeľ STV, ktorý síce bol riaditeľom TV, no napriek tomu sa obklopil odborným tímom a STV nebola v strate, čo bol úspech.

Teda spolu by pracovali 3 komisie. Jedna by mala na starosti celú dopravu od rozvoja cestnej siete cez železnice až po autobusovú, leteckú, … dopravu. Druhá komisia by sa venovala telekomunikáciám a tretia pošte. Boli by to 3 zodpovední ľudia, prípadne v tej prvej by mohli byť ešte extra 2 zástupcovia pre cestnú sieť a pre železnice. A títo ľudia by každý deň konzultovali s ministrom všetky ich a jeho návrhy, … :sunglasses:

pekna no v slovenskych podmienkach, kde temer aj upratovacka je politicky nominant, vcelku utopisticka (bohuzial). ale takto by to malo fungovat.

a rybnicek, klobuk dole co dokazal s byrokratickym zahnivajucim kolosom zvanym STV. prepustil 1500 ludi a kvalita isla napriek alebo prave kvoli tomu rapidne hore, nerobi nove dlhy, snazi sa vyriesit stare spory a postupne vyberat kostlivcov zo skrin po predchodcoch

Každý vie ako to má byť (mal by to byť odborník, alebo sa nimi obklopiť), len každý, kto to môže ovplyvniť si pod slovom odborník predstavuje niečo iné.

Hlavne by to mal byť špičkový manažér …

Tým je povedané všetko :slight_smile:

Ministrom by mal byt spickovy manazer so skusenostami bud v telekomunikaciach alebo doprave … napada ma ten bradaty vyhybkar, co pred par rokmi kandidoval na prezidenta … tusim Fogas sa volal … :slight_smile:

ale vazne … jednoznacne manazer so skusenostami v projektovom riadeni … niekto kto dokazal postavit nieco na nohy

Ja viem, že zrejme je to len utópia, aby na takomto poste bol odborník, aspoň z nejakej oblasti dopravy alebo skúsený manažér, pretože to je len na málo rezortoch a tento rezort je predovšetkým o tom, ako tunelovať miliardy a privatizovať a predávať licencie … a tam odborník sedieť nemusí.

Okrem toho, už tu boli také pokusy, ale zase špičkový manažér alebo aj odborník, nemá záujem kvôli smiešnemu platu, keďže v súkromnej firme má cca. 100 000 SKK mesačne čistého s autom a šoférom a nie je mediálne známy, … no to už je o inom.

Ale ďakujem vám všetkým za prejavené názory. :sunglasses:

neviem, ci ste postrehli, ale z hovorcu babky cukrarky sa uz stal jeho poradca :exclamation:

kuk napr. tuto:

http://www.bleskovky.sk/?cid=69147&sid=7

Vôbec, to je dnes taká móda mať hovorcov. Prezident, premiér, ministri, všetci významní ľudia na KÚ, VÚC, Polícia, …

Ja to poviem takto, niektorí sú skutočne kvalifikovaní a môžu aj radiť, ale sú miesta, kde “blbec radí idiotovi”. :sunglasses:

V CR na ministerstve spravodlivosti riadil hovorca 26-rocny P. D. chod celeho ministerstva…

Ja som musel hlasovat 3, druha veta aj ked s prvou a tretou vetou sa nestotoznujem.

  1. je aj prakticky dokazane, ze byt politicky sposobily ja na ministra malo
  2. ministerstvo ma v agende aj posty co mi pripada menej zlozite a viac menej stabilizovane a tazsiu problematiku telekomunikacie, kde je co robit.
    Najotvorenejsia a pod najvacsou kontrolou je doprava, ale to je omnoho sirsie ako vystavba ciest a preto sa mi zda malo byt povodom zo stavebnej firmy, bez ohladu na mozne tlaky.

Minister je uradnicka a manazerska funkcia s velkou zodpovednostou a malym platom. Mal by mat par odbornikov -“namestnikov” na jednotlive temy a ti by mali mat timy zlozene aj zo zastupcov verejnosti a/alebo stavebnych firiem resp. obrazne nejakych pilotov, vypravcov (toto nie je pokus o vtip :smiley: ) cize ludi z praxe v danej oblasti.

Su pripady, ked topmanageri maju aj podiel na zisku spolocnosti…

Na Slovensku je vacsinou najlepsi minister ten, co nic nerobi - nic nepokazi, len su rezorty ako napr. DPaT, kde by bolo najlepsie urobit vsetko.
Vo verbalnej rovine je uz Slovensko motoristicky raj.

P.S. Takto to budem robit ja, ked tam budem :open_mouth: :laughing: :laughing: :laughing:

jednoznacne spickovy manager z 300.000 tisicovym platom, aby mu zaplatili tu nechcenu “popularitu” mozno az potom by ho to netahalo do stavebnej spolocnosti

ked sa pozrete na platy ministrov samozrejme “oficialne” tak to je uplne jasne ze tam moze ist len uplny magor ktory sa nevie inde uplatnit iba cez politiku, a potom dostane do ruky miliardy a nevie co zo sebou

Tak, zase, nemusel by ten plat byť 300 000, stačilo by aj 100 000 SKK mesačne čistého s autom a šoférom a výhodami ako telefonovanie zadarmo a podobne. Samozrejme, prípadne aj byt zdarma, ak by to bol človek, ktorý nie je z BA. Toto všetko by mali zahŕňať výhody.

Pretože, politika, to je služba verejnosti, nie každý manažér má záujem o riadenie ministerstva či iného úradu, pretože často musia ísť odborné znalosti “nabok” a “prichádza” politika. Musel by ten manažér byť predsedom nejakej politickej strany, ktorá by bola vo vláde a mohol by si skutočne robiť všetko, čo by chcel a nikto by ho de facto nemohol odvolať.

A na záver, aj ľudia pod “manažérom-ministrom” by mali mať slušné platové ohodnotenie, aspoň 50 000 SKK čistého mesačne s minimálnymi výhodami. :sunglasses:

Na tomto mieste by mal byť jednoznačne manažér-ekonóm alebo právnik, proste niekto, kto vie viesť pod sebou tím ľudí a vie, čo je to zodpovednosť a vplyv.

Takýto človek zatiaľ na tomto poste zrejme nebol.

Ľudia ako “Diaľničiar” či “Rybníček” tam mali sedieť … :slight_smile:

Diaľničiar túto ponuku aj viackrát dostal, ale nemal záujem z dvoch dôvodov a jedným z nich bola politika a druhým plat. :sunglasses:

Ano, o tom viem a dôvody boli 3. Tým tretím dôvodom bola “oddanosť firme”. :laughing:

Tak keďže som kto som, tak možnosť č. 2, ale s tým, že by mal byť takýto človek skúsený na to, že si prizná, že nevie o všetkom, t.j. telekomunikácie či aj cestná/železničná/letecká/… doprava a pošta, že tam nemá prehľad a obklopil by sa poradným tímom - najlepšie manažérmi z daných oblastí, z vyššej sféry riadenia, aby mali prehľad aj oni.

A mal by byť aj politicky spôsobilý, t.j. môže byť nezávislý (prípad súčasného min. zdravotníctva, kt. nebol v strane ANO), ale mal by mať plnú podporu strany, kt. ho nominovala, aby “vydržal” aspoň tie 4 roky. :wink:

MDPT je rezort, ktorý disponuje s veľkou sumou peňazí, spolupracuje s EÚ, je významným zamestnávateľom a prideľuje aj rôzne licencie. Je to “zaujímavý rezort” všade vo svete. :wink:

Ja som hlasoval za moznost c.2, kludne tam moze byt aj manazer zo stavebnej firmy.

Totiz je velmi dolezite, aby tento clovek mal prehlad ohladom riadenia ludi a v ekonomike. Nic viac. Takyto clovek si potom spravi poriadok aj na ministerstve a takyto clovek je ochotny spravit aj vyznamne reformy.

Je uplne jedno, ci to bude niekto zo zeleznic, z posty (pripad SR), stavebnej firmy, … IT pracovnik.

Len by mal byt takyto clovek aj politicky kryty, mal by byt podporovany nejakou vladnou stranou - moze byt aj nezavisly. Na Slovensku je tym spravnym prikladom minister zdravotnictva. :wink:

Yes, IT pracovnik!!
Viem o jednom …
:sunglasses: :laughing:

Avsak mas aj odvahu a chut byt politikom?

A to podstatne - podporuje ta nejaka strana, … ? :wink:

:open_mouth:

:cry: