bystrik: ono je to tak, ze pri prvom navhu bola E58 len vieden - bratislava. od roku 1992 kedy to prepracovali sa taha az na ukrajinu a rusko (rostov nad donom) …
resp nasiel som viacero zdrojov a plus minus 50:50 tvrdili co je E58 a co nie je. s tym ze drtiva vacsina zapadnych zdrojov uvadza E58 ako vieden bratislava a zase vychodne (najma ruske) zdroje az po rostov. tak neviem
aj ked E571 je snad jedina B-class trasa ktora sa 100% prelina resp lezi na inej A-class E-ceste. takze fakt neviem
Trasa E571 je naozaj duplicitna k E58. Trasu E58 predlzili len pred asi 2-3 rokmi, len zabudli zrusit E571. Ked si vsimnete na novych znackach na R1 sa udavaju obidve E-cka.
MDPT SR by malo iniciovat zrusenie trasy E571 v europskych instituciach (sa ani necudujem ze si to ta geriatria ani nevsimla )
no hura, tak konecne tu mame rozuzlenie od zainteresovaneho
to by aj vysvetlovalo preco som v temer vsetkych zapadnych studiach nasiel E58 len vieden - bratislava. a temer vsetky studie kde sa spominala predlzena E571 bolo novsieho data konkretne 2003 a novsie ale aj par co sa odvolavali na zmeny na 1992
btw. aspon je vidno aky tam je bordel :-/ inak Eckove trasy ma na starosti UN ak sa nemylim ? ci ee ?
Inak na tomto odkaze vo wikipedii en.wikipedia.org/wiki/European_route je uz nove trasovanie E58. Figuruje tam este aj duplicitna E571, lebo jej zrusenie musi iniciovat SR, co sa do dnes nestalo.
Prebehol som si ten zoznam a zistil som ze tam je najnovsie trasovanie E-ciek, lebo zahrna aj azijske E-cka s tzv. “trailing zero” E00x, E0xx.
Samozrejme ze nie su vsetky D/R zaroven aj E. U nas sa to napr. tyka R6, ktora nie je E, ale da sa predpokladat, ze po vybudovani R49-R6 poziadaju CR a SR o prelozenie existujucej trasy E50 na tuto novu trasu. V inych statoch Europy (hlavne tam kde je velmi husta siet D a R: Nemecko, Francuzsko, Spanielsko, Taliansko) je to celkom bezne ze D/R nie su zaroven europskymi magistralami.
K tej R1/R2 a R7: skor som za to aby R1/R2 bola E58 a az po dostavani R7 by mohla byt R7 zaradena do doplnkovej siete E-ciek. Myslim ze teraz je o tom velmi predcasne hovorit, lebo R7 je zatial len na papieri a nie je to ziadny vyznamny medzinarodny koridor, dokonca ani nie doplnkovy.
Zhodou okolnosti som si to podrobnejsie pozrel az teraz, a dovolim si upozornit zarputilych , ze ide o zeleznicne koridory, pri cestnych su niekde odchylky.
Musím dať pravdu wazarimu, ja som si tému ani nijako viac nevšimol, … až teraz.
Okrem toho, hneď 1. linka od aquilu v jeho 1. príspevku v tejto téme a zároveň jeho poznámka aj dokazujú to, že sú tu nepresnosti. Totiž koridor nejde presne podľa D1, ide cez Krompachy, ak sa nemýlim, na danej mape.
Okrem toho, IV. koridorom je tu železničná trasa cez Štúrovo a nie žiadna “cesta”.
wazari, ak sa smiem spýtať, čo ťa vedie k skúmaniu trás koridorov?
Autori spojenia BA - KE nemaju zlu myslienku. Spojit to najkratsou trasou, lacno, atd.
Zabudaju vsak na to, ze Slovensko nie je len BA a KE. A dalej na to, ze priemysel a ludia ziju hlavne na tahu D1. Kto vidi ako sa stavia u nas vie, ze sa stavaju hlavne kriticke useky, kde je situacia uz neunosna a dalsie zhorsovanie situacie nie je mozne. Ist cez Sverepec, ZA-MT, ci Ziar v silnej premavke je naozaj sila.
A dalsia skutocnost je taka, ze sa primerane stavia aj juzny tah. Samozrejme by sa dalo aj rychlejsie, ale kolko inych veci uz hori roky a este aj budu roky horiet.
Myslim si, ze pomer 60:30:10 na cestnu siet je ok, a odraza realitu stavu.
Preto ma velmi rozculuju ludia z okolia, ktori zacnu hovorit, ze by mali stavat to ci ono, ale pritom su naozaj len laici na tuto temu, tak ako aj ja sa necitim byt odbornikom na tuto temu.
Zaver pre mna je takyto: Vsetko je ok, len to tempo…
Po voľbách v roku 2006 je veľký predpoklad že dojde k zaujímavým zmenám ( je absolutne jedno kto vyhrá voľby ) v koncepcii trasovania a klasifikácii dialnic a rýchlostných ciest. Jediný koridor ktorý zostane nedoktnutý bude samozrejme D1 a dokončená D2.
D1 - Korbeľka, tunel Prešov, 2016 po Michalovce - a ešte niečo
D3 - zmena klasifikácie, od CA by to mala byť RC
D4 - spolu s N0 by sa to malo zmeniť na D0
R1 - po Brezno, v ďalekom výhľade napojenie na D1
R2 - koniec v Lučenci
R3 - zrušenie kremnického variantu ( obnova banskej činnosti - zlato )
R3 - zrušenie donovalského variantu ( ŽP, a realizácia preložky )
R3 - realizácia štureckého variantu do BB + RC turčiansko-handlovská spojka na R2
R4 - malé zmeny trasovanie, zmena hraničného prechodu - južná vetva by mala byť stavaná v parametroch D
R5 - od CA po hranice s PL a CR
R6 - parametre D
R7 - spolu s južnou R2 zmena na D4 ( alebo D5 ? ) a mala by sa stavať v polprofile D pri naplnení kapacity dostavať na plnoprofil - úsek LC-KE plný profil už hneď.
wow tak to su ozaj zaujimave zmeny a takmer so vsetkymi suhlasim (Hlavne ze preco ma byt obchvat BA v parametroch D?)
Len ako sa vyriesi preklasifikovanie uz postavenych casti R6 (privadzac Puchov) a R2(Figa-Tornala.Ozdany) na D? Sirka ostane povodna?
R1 - aby neskoncila “v poli”
R3 - syndrom “syteho vlka a celej ovce”
R4 - lebo M30 na druhej strane ma byt RC s moznostou prebudovania na D
R6 - asi to iste
D3 - lebo S69 nie je D, asi ani nebude, podobne asi na CR strane
R2/R7 - po ukonceni obchvatov okolo RS by bol nezmysel robit druhu suvislu 2 pruhovky na celej trase, popri dnesnej ceste.
…najlogickejsie by bolo keby R1=E58(resp. TT-ZV-KE
1/ z R11,5 a bude R22,5
2/ z R11,5 bude D, co si neviem dot dobre predstavit ako budu menit polomer zakruk uz postavenej 2 pruhovky ak nebude vyhovovat…rozoberu cestu
3/ R11,5 sa len vola R11,5 inac je to tzv. “polovicny profil dialnice v kategorii R11,5 ale predsa postaveny s parametrami prisluchajumi dialnici”