V súčasnosti je Žilinskou univerzitou spracovávaná štúdia: “Prepravno-tarifný systém integrovaného dopravného systému Prešovského samosprávneho kraja a štúdia realizovateľnosti tarifno-informačného zabezpečenia integrovaného dopravného systému”
rovnako sa spracováva Plán udržateľnej mobility Prešovského samosprávneho kraja:
Plán udržateľnej mobility
ČASŤ 1: Plán udržateľnej mobility Trenčianskeho samosprávneho kraja
ČASŤ 2: Plán udržateľnej mobility Trnavského samosprávneho kraja
ČASŤ 3: Plán udržateľnej mobility Košického samosprávneho kraja
ČASŤ 4: Plán udržateľnej mobility pre mesto Nitra ČASŤ 5: Plán udržateľnej mobility Prešovského samosprávneho kraja
Integrovaná doprava má spojiť Prešov a Košice na budúci rok
Spustená bude zatiaľ iba prvá fáza integrovanej dopravy.
Pre cestujúcich v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji to znamená, že budú mať jednotné cestovné lístky, čo sa týka zliav.
Podľa Majerského je zavedenie celého integrovaného systému reálne do konca budúceho roka.
„Počas roku 2019 by sme chceli mať všetky fázy spustené. Či sa nám to podarí, nezáleží iba na nás. Samozrejme, je tam veľa zložiek – dopravné podniky Prešov a Košice, železnice a obidve SAD. Sme však na najlepšej ceste, aby to vyšlo,“ povedal Majerský.
decembra 2018: “Zmodernizované autobusy, ktoré nahradia zastaralé typy vo vozovom parku spoločnosti, poslúžia aj k zavedeniu integrovaného dopravného systému (IDS). Samospráva by chcela spustiť jeho prvú fázu už vo februári budúceho roka.” (február 2019)
„Prvá fáza znamená jednotné cestovné lístky, čo sa týka zliav pre Košický samosprávny kraj a Prešovský samosprávny kraj. Cestujúci už nemusí špekulovať, či nastúpi do autobusu košickej sadky alebo prešovskej sadky. Budú mu poskytnuté tie isté zľavy. Ďalšia fáza bude nasledovať v komunikácii s Dopravným podnikom mesta Prešov, Dopravným podnikom mesta Košice a Železničnou spoločnosťou Slovenskej republiky,“ vysvetlil Majerský.
Od februára vstupuje do platnosti jednotný tarifný systém pre PSK a KSK
viewtopic.php?f=35&t=23971
Predsedovia Košického, Prešovského a Banskobystrického samosprávneho kraja sa v stredu, 30. januára stretli v Košiciach na zasadnutí SK3. Okrem iného diskutovali aj o podobe pripravovaného integrovaného dopravného systému (IDS), ktorý má umožniť obyvateľom troch krajov cestovať po regióne za jednotných tarifných podmienok.
Košická a Prešovská župa založili firmu na organizáciu dopravného systému
Aktuálne sú spracovávané plány udržateľnej mobility Prešovského a Košického kraja.
Odhad fungovania celého systému je o 10 až 15 rokov.
Jednou z prvých podstatných úloh bude plán dopravnej obslužnosti, kde budú zadefinované princípy dopravnej integrácie.
„Je to niečo ako stavebný projekt. V tomto dokumente budú dopodrobna zadefinované linky, poriadky, vrátane nákladov. Na tomto sa začne robiť a odhadujeme, že dokončiť by sa mohlo približne o rok a pol,“ povedal Škorupa.
V 2020 by sa mali začať prvé úpravy na cestovných linkách a do konca budúceho roka by sa mohlo začať aj s tarifnou integráciou medzi Prešovom a Košicami.
Klub komunálnej politiky Košice Streda 11.09.2019, Téma: Zavádzanie integrovaného dopravného systému. Hostia: P.Pčolka a R. Berežný z Odb. dopravy PSK, Z. Horčíková - gen.riad. Bratislavskej integrovanej dopravy, M. Modranský, Inštitút verejnej dopravy rtvs.sk/radio/archiv/11452/ … FFGWTEot0Y
Spoločnosť IDS Východ má vzniknúť v októbri 2019, základné dokumenty do konca roka 2019, pracovisko na dopravné modelovanie rok 2020
-pilotné územie bude okolie mesta PO a KE, integrácia MHD v PO a KE
Do konca roka 2019 bude mať Prešovský samosprávny kraj sfinalizovaný hlavný strategický dokument pre oblasť dopravy – Plán udržateľnej mobility Prešovského samosprávneho kraja. (Zdroj: PSK)
Prešovský kraj zavádza taktovú dopravu na dvoch pilotných linkách:
Prešovský samosprávny kraj (PSK) sa opäť posúva bližšie k zavedeniu integrovanému dopravnému systému (IDS). Od 1. januára 2020 prichádza s novinkou – s taktovým cestovným poriadkom. Týkať sa bude dvoch pilotných liniek: Stará Ľubovňa – Jakubany a Humenné – Snina.
Plán udržateľnej mobility
ČASŤ 1: Plán udržateľnej mobility Trenčianskeho samosprávneho kraja
ČASŤ 2: Plán udržateľnej mobility Trnavského samosprávneho kraja
ČASŤ 3: Plán udržateľnej mobility Košického samosprávneho kraja
ČASŤ 4: Plán udržateľnej mobility pre mesto Nitra ČASŤ 5: Plán udržateľnej mobility Prešovského samosprávneho kraja
Časť 3:
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena nie je jediným kritériom výberu a všetky kritériá sú uvedené len v súťažných podkladoch