IDS BBSK - Integrovaný dopravný systém BB kraja

Župan Ján Lunter predstavuje desať programových priorít pre rozvoj Banskobystrického kraja:

„Našim cieľom je aj zlepšenie verejnej autobusovej dopravy v kraji. Myslíme si, že po zavedení integrovaného dopravného systému je reálne, aby aj do tej najmenšej obce chodili denne aspoň 4 autobusy. Predpokladáme tiež založenie koordinačného orgánu pod správou kraja, ktorý bude mať na starosti prípravu na prechod na systém integrovanej dopravy, kedy budú navzájom prepojené vlaky a autobusy, a v celom kraji bude možné cestovať na jeden lístok rôznymi spojmi,“ povedal Hollý.

bbsk.sk/Aktuality.aspx?even … &title=Tlačové%20správy&css=%20blue-box#dnn_ctr3229_ModuleContent

Po pätnástich rokoch obnovili osobnú železničnú dopravu na trati Zvolen - Šahy. V oboch smeroch tam bude od 2. januára premávať zatiaľ najmä v pracovných dňoch celkom 22 vlakov.

Údajne sú vlaky Zvolen - Banská Štiavnica nahradené na nejakú dobu NAD, lebo by nemali aké jednotky nasadiť na ZV-Šahy.

Poskytovanie služieb prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme pre Banskobystrický samosprávny kraj
Verejný obstarávateľ bude uzatvárať zmluvné vzťahy na obdobie 10 rokov, s predpokladaným začiatkom plnenia zmlúv od 01.01.2021.
PREDPOKLADANÝ DÁTUM ZVEREJNENIA OZNÁMENIA O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA 01.02.2020
uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak … ail/417491

Predsedovia Košického, Prešovského a Banskobystrického samosprávneho kraja sa v stredu, 30. januára stretli v Košiciach na zasadnutí SK3. Okrem iného diskutovali aj o podobe pripravovaného integrovaného dopravného systému (IDS), ktorý má umožniť obyvateľom troch krajov cestovať po regióne za jednotných tarifných podmienok.

OD NEDELE SA DEJÚ ZMENY V AUTOBUSOVEJ DOPRAVE. AUTOBUSY NEBUDÚ KONČIŤ NA HRANICI KRAJA A BUDÚ NA SEBA VIAC NADVÄZOVAŤ

Od nedele 28.4.2019 pre cestujúcich autobusmi v našom kraji nastanú pozitívne zmeny. Mierne zmeny nastanú na 56 autobusových linkách v kraji. Občania pocítia najmä to, že autobusy zmenia svoje doterajšie odchody o pár minút, aby následne na iných staniciach lepšie nadväzovali na prípojné autobusy alebo vlaky.
Všetky zmeny budú aktualizované tu portal.cp.sk/News.aspx?c=7&mi=1

Do zmien cestovných poriadkov sa pretavili požiadavky od občanov a starostov obcí a tiež aj plánovaná spolupráca so susednými krajmi.

V januári župani Banskobystrického, Košického a Prešovského kraja ohlásili spoluprácu pri integrácii dopravy, ktorá by mala začať prvým krokom a to predĺžením trás autobusov, ktorá doteraz končili na hranici kraja, hoci pre občanov by bolo užitočnejšie, aby tieto hranice prekračovali. kosice.korzar.sme.sk/…/dopravu-na-vychode-chcu-koor…

K zlepšeniu tak napríklad dochádza na trase medzi Banskobystrickým a Košickým krajom, a to konkrétne na trase Rimavská Sobota – Tornaľa – Rožňava. Boli upravené odchody autobusov tak, aby na seba nadväzovali autobusy vychádzajúce z Tornale .

Zlepšilo sa tiež dopravné spojenie z Revúcej a Telgártu v smere do Popradu, kde počas pracovných dní pribudne jeden priamy spoj a denne tak budú namiesto 3 chodiť 4 spoje. Pribudnú tiež ďalšie 2 spojenia s prestupom na zastávke Vernár,čakáreň“. Spolu tak dôjde k nárastu počtu spojov na tejto trase z 3 na 6.

Dochádza tiež k úprave spojov na linke Brezno – Telgárt tak, aby bolo možné s prestupom na zastávke Šumiac, Červená Skala, žel. st. cestovať do Popradu z Brezna a celého Horehornia.

Lepšie prepojenie bude tiež z Brezna do Liptovského Mikuláša, kde namiesto súčasného 1 autobusu v každom smere budú od pondelka do soboty chodiť autobusy dvakrát denne. Časovo boli odchody autobusov nastavené tak, aby bolo možné plynule prestupovať na vlaky v Liptovskom Mikuláši v smere na Žilinu a Košice a zároveň, aby boli možné prestupy v Brezne na ďalšie nadväzujúce autobusy.

V nedeľu si teda nezabudnite pred cestou autobusom skontrolovať spoj, ktorým chcete cestovať.

facebook.com/banskobystrick … 55?xts[0]=68.ARBI1v52-stkLQmWkeE1oq1EESObzeA4SryPTIp8oqisjWgf-gh9bt4rQKDmeruv6M-o-5DWY0AS6tYsbgBKIl9gaOCeBmLupvz5vyPXekX6dFlshcykbT8qZPdeuJyzWOTK4qiQQLj5g8KiUhuZ-4m8aWURZ4-FHKrU4NzJ5966ALb2np8_s3AecyvRgUipWi1mi56bfidrYzIe3vA8eB7_pikWzcdUWr15PSZk8rEYtYxdVEYmBGo3fjxst8hX2_dSqYAk0hgKYbTOpMjk3zIMt-UezsavnnM2LzthvHMfQwYDkzSbUg_xRibZnFr1KigAaLY58tnxkzHDz4Vv8wt8NQ&tn=-R

Rámcový návrh Cestovného poriadku ŽSR (GVD) pre obdobie 2019/2020 - pripomienkovanie
Pripomienky dotýkajúce sa prevádzky na tratiach v rozsahu dopravných služieb týkajúcich sa územia BBSK je možné zasielať do 14. júna 2019 na adresu: miroslav.vyka@bbsk.sk.
vucbb.sk/Aktuality.aspx?eve … uleContent

Trať 153 do Šiah:
Vlak 17:07 zo ZV stále chýba, vlak o 19:15 zo ZV ide stále iba v nedeľu a sviatky a pritom mohol byť dobrým prípojom od rýchlikov (19:07 v takte napr., ale hlavne aby išiel nielen v nedeľu).
Vlak prichádzajúci do ZV v takte 18:31 stále chýba (prípoj v Šahách od vlaku z Čaty).

(Už sa mi nedal upraviť starý príspevok)

Podľa Bílka je strategickým cieľom ČHŽ využitie regionálnej železničnej dopravy na ekologizáciu regionálnej dopravy v regióne Horehronie a v spolupráci s BBSK jej začlenenie do integrovaného dopravného systému železníc a autobusov s celoročnou pravidelnou osobnou dopravou na trase Chvatimech - Hronec - Čierny Balog - Dobroč. Túto trať by okrem návštevníkov Čierneho Balogu a Vydrovskej doliny mohli využívať aj zamestnanci dvoch veľkých zamestnávateľov - Železiarní Podbrezová a zlievarní v Hronci ZLH Plus, kam denne z Čiernohronskej doliny cestuje okolo 500 zamestnancov.

NA JEDNU KARTU PO CELOM KRAJI. ĽUDIA, KTORÍ V PRÍMESTSKÝCH LINKÁCH PRESTUPUJÚ, TO BUDÚ MAŤ OD DNES JEDNODUCHŠIE. KRAJSKÍ DOPRAVCOVIA SI ZJEDNOTILI DOPRAVNÉ KARTY
Banskobystrický samosprávny kraj a dopravcovia sa dohodli na vzájomnom uznávaní dopravných kariet na všetkých prímestských autobusových linkách, čo by malo uľahčiť cestovanie ľuďom, ktorí na svojej ceste prestupujú medzi spojmi dvoch dopravcov.
V kraji dnes pri kupovaní lístkov v autobusoch dopravné karty využíva približne 300 tisíc cestujúcich. Máme vyše 50 miest a obcí, kam jazdia linky oboch dopravcov, teda aj dopravcu SAD Zvolen aj dopravcu SAD Lučenec.
Po spustení uznávania kariet od septembra budú aj naďalej fungovať všetky dopravné karty oboch dopravcov, cestujúcemu pribudne táto výhoda automaticky a svoje existujúce dopravné karty si nemusia vymieňať.
Na tlačovej konferencii Banskobystrický samosprávny kraj spolu s dopravcami predstavil logo IDS BBSK, ktoré bude od dnes umiestňované na všetky novo vydané dopravné karty.

Zdroj: FB BBSK

Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre Banskobystrický samosprávny kraj od 15. decembra 2019
zssk.sk/aktuality/banskobys … ny-kraj-2/

Plán udržateľnej mobility Banskobystrického samosprávneho kraja
VO: uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak … ail/423745
Plánované otváranie ponúk 12.12.2019 10:00:00
Predpokladaná hodnota 250 000,00 EUR
Obdobie: v mesiacoch (od zadania zákazky) 12
Oproti iným krajom, ktoré už majú PUM v roku 2019 hotové, má BBSK meškanie.

EIA: Regionálny plán udržateľnej mobility Banskobystrického samosprávneho kraja
enviroportal.sk/sk_SK/eia/d … pravneho-k

“Spor BBSK s dopravcom SAD Zvolen vrcholí – prímestské autobusy prestanú jazdiť!
Od soboty 25. januára nebudú premávať autobusy prímestských spojov, ktoré prevádzkuje SAD Zvolen, a.s. v Banskobystrickom kraji!”

  1. ZASADNUTIE ZASTUPITEĽSTVA BBSK
    23.9.2021
    Schválené bolo založenie spoločnosti Organizátor Integrovaného dopravného systému Banskobystrického samosprávneho kraja - s obchodným menom „Organizátor IDS BBSK, a.s.“

Schválená bola Kostrová sieť cyklistických komunikácií Banskobystrického samosprávneho kraja

Odprezentovaná bola informatívna správa o aktuálnej situácii v prímestskej doprave v Banskobystrickom kraji.

Záznam zo zasadnutia nájdete tu:
tveso.sk/zastupitelstvo-bbsk-23-9-2021/

bbsk.sk/Aktuality.aspx?even … uleContent

“Reformný GVD” spracovaný až po predložení “Konečného” návrhu Cestovného poriadku ŽSR (GVD) pre obdobie 2021/2022, a to na základe požiadaviek Ministerstva financií SR po dohode s objednávateľom Ministerstvom dopravy a výstavby SR o postupnej reforme verejnej železničnej dopravy a z prebiehajúcej implementácie zámerov Plánu dopravnej obslužnosti SR, pričom predložený “Reformný GVD” neprešiel štandardným konaním s vyjadrovaním BBSK v zmysle § 38 písm. b) zákona č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach a § 105 ods. 3 zákona č. 513/2009 Z. z. o dráhach a o zmene a doplnení niektorých zákonov a na BBSK bola v rozpore s § 82 vyhlášky MDPaT SR č. 351/2010 Z. z. o dopravnom poriadku dráh až dňa 05./08.11.2021 doručená len konečná verzia znenia cestovného poriadku.

Samostatný súbor je Prehľad zmien oproti súčasnému GVD.

Župa vyhodnotila veľký tender na dopravcov, najnižšiu cenu ponúkli SAD Zvolen a SAD Lučenec

Najnižšiu cenu ponúkli dopravcovia SAD Zvolen a SAD Lučenec, pričom zvolenský dopravca prejavil záujem obsluhovať deväť oblastí, s výnimkou oblasti Revúca, Lučenec a Rimavská Sobota, kde sa presadila lučenecká spoločnosť. Obslužnosť jednotlivých území dopravcami tak zostane rovnaká ako v súčasnosti. V porovnaní so starými zmluvami, ktoré boli roky len dodatkované, posilnia nové zmluvy postavenie kraja a verejný záujem. Nová zmluva je postavená tak, že víťazní dopravcovia majú povinnosť akceptovať prechod do integrovaného dopravného systému v tarifnej, prepravnej i technologickej oblasti, poskytovať kraju presné a overiteľné údaje o počte prepravených cestujúcich i najazdených kilometrov a za prípadné neplnenie zmluvných podmienok v nej budú stanovené sankcie.

MD zverejnilo Plán dopravnej obslužnosti pre železničnú osobnú dopravu ako podklad pre Plán obnovy.
Analýza potvrdila perspektívnosť liniek železničnej osobnej regionálnej dopravy v režime Os alebo REX (v štandarde prímestskej dopravy) vedených po nasledovných tratiach, s ohľadom na mohutnosť prepravného prúdu a schopnosť železnice obslúžiť územie vo svojej línii:

o Zvolen – Krupina;
o Zvolen – Lučenec - Fiľakovo;
o Lučenec – Poltár;
o Banská Bystrica – Zvolen;
o Banská Bystrica – Brezno;
o Nálepkovo – Margecany;
o Jesenské – Rimavská Sobota – Tisovec;

● odporúča akceptovať pokračovanie železničnej regionálnej osobnej dopravy na nasledovných úsekoch tratí s ohľadom na okolnosti hodné osobitného zreteľa v prípadoch identifikovaného súhrnného prúdu pod 500 jednosmerných cestujúcich počas pracovného dňa:
o Fiľakovo – Jesenské (v nadväznosti na dobudovanie 2h taktu vlakov R na linke Zvolen – Košice)

● odporúča preveriť efektívnosť obnovenia regionálnej dopravy na nasledovných železničných tratiach:
o Plešivec - Rožňava – Dobšiná

● vyjadruje pochybnosť o perspektívnosti nasledovných úsekov železničných tratí na ich využitie pre regionálnu železničnú osobnú dopravu
o Poltár – Kokava nad Rimavicou

● identifikuje odôvodnené podozrenie z neperspektívnosti nasledovných tratí pre využitie v segmente vlakov regionálnej osobnej dopravy (detailné odôvodnenie každého prípadu obsahuje text v stĺpci „Odporúčanie a ďalšie komentáre“ prílohy č. 2) :
o Levice – Zvolen (navrhuje sa kompenzovať posilnením diaľkovej dopravy)
o Krupina – Šahy – Čata
o Zvolen – Banská Štiavnica (odporúča sa zavedenie pravidelnej celoročnej víkendovej dopravy)
o Kokava nad Rimavicou – Utekáč
o Hronská Dúbrava – Horná Štubňa (odporúča sa zavedenie turistickej dopravy)
o Brezno – Červená Skala (navrhuje sa kompenzovať posilnením diaľkovej dopravy)
o Dobšinská Ľadová Jaskyňa – Nálepkovo (navrhuje sa kompenzovať posilnením diaľkovej dopravy)
o Tisovec – Brezno (odporúča sa zavedenie turistickej dopravy)

Trate, ktoré sú identifikované ako turisticky perspektívne:
• Plešivec – Muráň
• Plešivec – Slavošovce
• Fiľakovo zast. – Fiľakovo št.hr. – Salgótarján
• Rožňava – Dobšiná
• Zvolen - Horná Štubňa
• Brezno – Nálepkovo
• Brezno – Tisovec
• Zvolen – Banská Štiavnica

Charakteristické linky vedené v udržiavacom režime v intervale 120 minút alebo viac:
• Levice – Zvolen
• Čata – Šahy
• Krupina – Šahy
• Jesenské – Fiľakovo
• Poltár – Utekáč
• Zvolen – Horná Štubňa

Banská Bystrica – Brezno Nemožný pravidelný interval Os a R 60 min, resp. Os 30 min - Zriadenie výhybne / dvojkoľajnej vložky Brusno – Nemecká, modernizácia zabezpečovacích zariadení a zvýšenie rýchlosti (dispečerizácia trate)
Rim. Sobota – Tisovec Nemožný pravidelný interval Os 60 min - Zrýchlenie v úseku Rimavská Sobota – Hnúšťa o 3 min

e. na trati Zvolen – Košice vybudovanie nových zastávok v blízkosti obce Lieskovec (cca 3,6 km od tarifného bodu Zvolen nákl. st. v smere na Lučenec), ako aj pri priecestí cesty do osady Slatinka (cca 5,9 km od tarifného bodu Zvolen nákl. st. v smere na Lučenec) a obnovenie zastávky Zvolen Bučina;

Podľa analýzy potenciálu jednotlivých železničných tratí vo verejnej osobnej doprave (príloha č. 2) nemožno vylúčiť, že tridsaťminútový špičkový takt bude výhľadovo potrebné v predmetnom regióne zaviesť aj na ďalších jednokoľajných tratiach (Zvolen – Krupina, Zvolen - Kriváň).

Rámcový návrh Cestovného poriadku ŽSR (GVD) pre obdobie 2022/2023 - pripomienkovanie
bbsk.sk/Aktuality.aspx?even … uleContent
pripomienky dotýkajúce sa prevádzky na tratiach v rozsahu dopravných služieb týkajúcich sa územia BBSK je možné zasielať priamo na Ministerstvo dopravy a výstavby SR na adresu: mindop.@mindop.sk, oravec.juraj@zssk.sk.

Sezónne víkendové vlaky ZSSK 11.06. - 11.09.2022
bbsk.sk/Aktuality.aspx?even … uleContent

IDS BBSK má web:
idsbbsk.sk/

ja fakt nechápem, že každí kraj si hrabe na svojom piesočku. dopravné karty sú už dávno prežitok. Taký 12mil londýn, má jednu dopravnú kartu oyster, a zároven, možte cestovať s bežnou kreditnou, alebo debetnou kartou, hoci aj vydanú na slovensku. A na 5 mil. slovensku sa každí hrabe na svojom piesočku a tvári sa aký je úžasný.

V IDŽK autobusoch vieš platiť kreditnou/debetnou kartou, poprípade Apple/Google Pay. Jedine vlaky nemajú domyslené a asi ani dlho nebudú mať, keďže ich objednáva štát a nie kraj.