MD zverejnilo Plán dopravnej obslužnosti pre železničnú osobnú dopravu ako podklad pre Plán obnovy.
Analýza potvrdila perspektívnosť liniek železničnej osobnej regionálnej dopravy v režime Os alebo REX (v štandarde prímestskej dopravy) vedených po nasledovných tratiach, s ohľadom na mohutnosť prepravného prúdu a schopnosť železnice obslúžiť územie vo svojej línii:
o Zvolen – Krupina;
o Zvolen – Lučenec - Fiľakovo;
o Lučenec – Poltár;
o Banská Bystrica – Zvolen;
o Banská Bystrica – Brezno;
o Nálepkovo – Margecany;
o Jesenské – Rimavská Sobota – Tisovec;
● odporúča akceptovať pokračovanie železničnej regionálnej osobnej dopravy na nasledovných úsekoch tratí s ohľadom na okolnosti hodné osobitného zreteľa v prípadoch identifikovaného súhrnného prúdu pod 500 jednosmerných cestujúcich počas pracovného dňa:
o Fiľakovo – Jesenské (v nadväznosti na dobudovanie 2h taktu vlakov R na linke Zvolen – Košice)
● odporúča preveriť efektívnosť obnovenia regionálnej dopravy na nasledovných železničných tratiach:
o Plešivec - Rožňava – Dobšiná
● vyjadruje pochybnosť o perspektívnosti nasledovných úsekov železničných tratí na ich využitie pre regionálnu železničnú osobnú dopravu
o Poltár – Kokava nad Rimavicou
● identifikuje odôvodnené podozrenie z neperspektívnosti nasledovných tratí pre využitie v segmente vlakov regionálnej osobnej dopravy (detailné odôvodnenie každého prípadu obsahuje text v stĺpci „Odporúčanie a ďalšie komentáre“ prílohy č. 2) :
o Levice – Zvolen (navrhuje sa kompenzovať posilnením diaľkovej dopravy)
o Krupina – Šahy – Čata
o Zvolen – Banská Štiavnica (odporúča sa zavedenie pravidelnej celoročnej víkendovej dopravy)
o Kokava nad Rimavicou – Utekáč
o Hronská Dúbrava – Horná Štubňa (odporúča sa zavedenie turistickej dopravy)
o Brezno – Červená Skala (navrhuje sa kompenzovať posilnením diaľkovej dopravy)
o Dobšinská Ľadová Jaskyňa – Nálepkovo (navrhuje sa kompenzovať posilnením diaľkovej dopravy)
o Tisovec – Brezno (odporúča sa zavedenie turistickej dopravy)
Trate, ktoré sú identifikované ako turisticky perspektívne:
• Plešivec – Muráň
• Plešivec – Slavošovce
• Fiľakovo zast. – Fiľakovo št.hr. – Salgótarján
• Rožňava – Dobšiná
• Zvolen - Horná Štubňa
• Brezno – Nálepkovo
• Brezno – Tisovec
• Zvolen – Banská Štiavnica
Charakteristické linky vedené v udržiavacom režime v intervale 120 minút alebo viac:
• Levice – Zvolen
• Čata – Šahy
• Krupina – Šahy
• Jesenské – Fiľakovo
• Poltár – Utekáč
• Zvolen – Horná Štubňa
Banská Bystrica – Brezno Nemožný pravidelný interval Os a R 60 min, resp. Os 30 min - Zriadenie výhybne / dvojkoľajnej vložky Brusno – Nemecká, modernizácia zabezpečovacích zariadení a zvýšenie rýchlosti (dispečerizácia trate)
Rim. Sobota – Tisovec Nemožný pravidelný interval Os 60 min - Zrýchlenie v úseku Rimavská Sobota – Hnúšťa o 3 min
e. na trati Zvolen – Košice vybudovanie nových zastávok v blízkosti obce Lieskovec (cca 3,6 km od tarifného bodu Zvolen nákl. st. v smere na Lučenec), ako aj pri priecestí cesty do osady Slatinka (cca 5,9 km od tarifného bodu Zvolen nákl. st. v smere na Lučenec) a obnovenie zastávky Zvolen Bučina;
Podľa analýzy potenciálu jednotlivých železničných tratí vo verejnej osobnej doprave (príloha č. 2) nemožno vylúčiť, že tridsaťminútový špičkový takt bude výhľadovo potrebné v predmetnom regióne zaviesť aj na ďalších jednokoľajných tratiach (Zvolen – Krupina, Zvolen - Kriváň).