I/2 - paralelná cesta k D2, ČR-BA-Maďarsko

V ľavom pruhu D2 od BA sú už dosť vyjazdené koľaje od kamiónov. Preto pri jazde do MA aj do Prahy používam skôr pravý pruh až k hraniciam (viem, že je to proti predpisom, ale za chvíľkový komfort jazdy mi to stojí).

Obslužné zariadenia vcelku O.K., chýba mi však ešte jedne benzínka (od Lamača je “prázdno” až k Sekuliam).
:wink:

Preklep update by B;

Cesta I/2 mala k 1.1.2006 podľa údajov SSC dĺžku takmer 99 km.

Asi sme sa nepochopili. Ja sa pytam na cetu, ktora ide paralelne pri slovenskej dialnici D2, ze v akom stave je tato cesta?

A k tej dialnici. Branco, jazdi sa predsa v prahom jazdnom pruhu a predbieha sa v lavom a proti predpisom moze byt to, ze ides non-stop po lavom, aj ked v pravom nic nejde, to je vsetko. :wink:

Paralelna cesta popri nasej D2 nie je zrovna v dobrom stave. Smerom od BA sa najprv zdrzis v Stupave, neskor po krizeni s dialnicou zacina nie prave prijemna betonka. :confused: Nasleduje pomaly prejazd cez Malacky a odtial je to az na niektore vynimky (Velke Levare, Kuty(macacie hlavy) v pohode cesta - rovny povrch a dobre smerove vedenie… a takisto aj pekna sceneria :slight_smile:

Tie mačacie hlavy v Kútoch boli postavené za Hitlera. Je zaujímavé aký dlhý čas slúžia svojmu účelu a ako kvalitne sa vtedy stavalo.

Vyjadrím sa k úseku po Malacky:

Lamač-Stupava je O.K., až na tú obmedzenú rýchlosť a spomaľovacie pruhy v Záhorskej Bystrici. Od Stupavy zreteľne klesá frekvencia áut, od Lozorna ešte viac. Pekne je vyriešená križovatka pri Zohore. Od križovatky D2 Lozorno je cesta až po MA širšia s dobrým povrchom i značením. Tesne pred MA je však prudká pravotočivá zákruta, takže ak idem 90-110, musím dobre zabrzdiť. Po prejazde MA cca. 2 km je mestská mimoúrovňová križovatka, odkiaľ je pokračovanie na Kúty.

Cesta je dobrá - povrch, značenie i krajnice, najlepšie sa mi jazdí v úseku Lozorno-Malacky. V budúcnosti od Lozorna by možno nebolo na škodu vybudovanie obchvatu - v Malackách ideš cca. 2-3 km cez mesto, kým sa dostaneš na hlavnú križovatku, ale tento problém už čiastočne rieši D2.

Prepáč, Adoas, už myslím na Anglicko :wink:

MH,

doplním ťa. Kvalitne sa stavalo to je pravda, ale tieto mačacie hlavy sú absolútne nevyhovujúce a nebezpečné, keď prší alebo je vlhko atď. a hrozia nehody hlavne v zákrutách aj keď sa ide pomaly. Mali by sa tieto úseky už všetky prebudovať. :sunglasses:

Adoas,

paralelná cesta k slovenskej D2 je na tom celkom dobre.

Brančo,

tak tie opravy sú samozrejme dobré, ale je ich katastrofálne málo, celá diaľnica D2 (na slovenskej strane, aj na českej) by potrebovala už razantné investície a nie len do povrchu. Zbytočne si prikrášľuješ reálny stav, aj keď viem, že si optimistom a rešpektujem to. :sunglasses:

Máš pravdu Caesar, že tieto dláždené vozovky absolútne nevyhovujú. Chcel som len poukázať na to, ako dlho tá pôvodná cesta vydržala bez nejakých väčších poškodení :smiley:

v tomto sa priklanam k MH, tie hlavy su tam vecnocnost :slight_smile: inak takychto skvostov stavebnych co vydrzali bez vacsej opravy je viacero => vacsinou betonove cesty :slight_smile: na I/61 pred bytcou su dokonca aj betonove zvodidla este od slovenskeho statu :slight_smile:

Ja normálne žasnem nad týmito úvahami. aquila, veď ja som nespochybnil fakt, že to dlho vydržalo.

Ale doba sa mení a treba ísť s dobou, lebo to inak sa mohlo jazdiť v celej republike po “panelkách”. :sunglasses:

Paralelná cesta popri slovenskej D2 je v dobrom stave, je udržiavaná a problémy s dopravou cez MA atď. sú úplne nepodstatné, pretože práve na to je tu samotná diaľnica D2. To vie Adoas aj sám, to mu tu nemusí nikto “podsúvať”, pretože to nie je problémom. :laughing:

Mačacie hlavy v Kútoch zase až tak veľa nevydržali, boli vo svojej histórii viackrát opravované, len sa nahradzovali novými “kockami” a posledné roky sa úseky opravujú “látaním” za pomoci betónu a výnimočne aj asfaltu. To mám aj v praxi overené, ja cez Kúty často jazdím a dosť dlho. Okrem toho nespĺňajú bezpečnostné predpisy testami je dokázané, že sa nedá ubrzdiť, keď padá silný dážď alebo sneh ani pri 40 km/h tak ako na AB alebo CB kryte a auto má oveľa vyššiu šancu, že dostane šmyk. Takéto úseky sa mali už dávno riešiť, len Kúty spadajú pod cestu II. triedy pokiaľ viem, takže štát to nerieši a VÚC nemá dosť peňazí, lebo po stránke kvalitatívnej je cesta relatívne kvalitná. :laughing:

Takže tu by som opravil sám seba v jednej veci. Doprava v meste Malacky (MA) začína byť stále intenzívnejšia ako aj stúpa doprava na D2 v úseku BA-MA a mesto MA je križovatkou pre tých, ktorí prichádzajú do tohoto mesta od D2 ako aj od ďalších ciest z regióna, takže mesto Malacky už nie je bezproblémovým mestom, čo sa týka priamo prejazdu mesta. Zlepšujú sa cesty, križovatky, ale dôležitý bude cestný obchvat, pretože tu narastá aj počet nových investícií pre rôzne priemyselné parky v okolí.

Vzhľadom na potrebnosť obchvatov je na tom určite horšie blízke mesto Pezinok, ale na diaľnici D2 je len mesto Malacky, ktoré cestný obchvat potrebuje. Potom by to mohla byť obec Kúty. Hlavné mesto BA samozrejme nerátam.

Paralelná cesta k D2 je v dobrom stave, je udržiavaná a jej stav sa podľa mňa nezhoršuje ani v zime ani v lete. Samotná diaľnica D2 už má po životnosti, respektíve o 10 rokov bude potrebné vymeniť aj podložie. Povrch diaľnice sa postupne rekonštruuje, avšak len na krátkych, niekoľko kilometrových úsekoch, čo samozrejme nestačí.

Inak tu je úplne dobrá symbolika: Je to paralelná cesta I. triedy I/2 k diaľnici D2. :wink:

Takáto podobnosť už nikde v SR nie je. :laughing:

V ďalšom roku prebehne štúdia na posúdenie zaťaženosti cesty I/2 v okolí najväčších miest, mal by to byť podkladný materiál pre výstavbu cestného obchvatu Malaciek.

Štát do r. 2010 cestný obchvat Malaciek stavať neplánuje. Mesto Malacky však pripravuje zámer na výkup pozemkov pod budúci cestný obchvat a pripravuje tak aktívne všetky veci zo strany samosprávy, aby sa príp. hneď po r. 2010 mohlo začať stavať.

Štát má k dispozícii obmedzenú sumu financií a do r. 2010 sú naplánované potrebnejšie aktivity, než je mesto Malacky, kde dopravná situácia nie je ani zďaleka najhoršia.

I/2 Plavecký Štvrtok, most 2-19

Termín začatia stavby: 06/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby: 11/2007
Celkové náklady stavby: 7,582 mil. Sk
Preinvestované do 31.12.2006: 0,840 mil. Sk
Plán preinvestovania v roku 2007: 6,740 mil. Sk
Zhotoviteľ: VÚIS MOSTY s.r.o.
Účel stavby: Stavba rieši opravu jestvujúceho mosta, stavebný stav VI. Opravou budú odstránené poruchy mostného zvršku, nosnej konštrukcie a spodnej stavby.

Most v Plaveckom stvrtku - to je mysleny most cez zel. trat? Cize to tam konecne rozsiria? Dufam, ze nielen most ale aj nasypy na neho :slight_smile:

Áno, to by mal byť on, to som niekde čítal. :wink:

Na tom moste cez zel. trat na I/2 z Malaciek do Plav. Stvrtku sa zatial nic nerobi. :wink:

A na ktorom sa niečo robilo :question:

Prípravy na rekonštrukciu hlavnej cesty v Kútoch pokračujú :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=11581

*vozovka postavená v r. 1928 a odvtedy iba opravené výtlky
*náklady: takmer 2 mil. EUR
*dĺžka: 920m

Viac v odkaze. :bulb: