Táto téma je momentálne pre vás pripravovaná. Jej obsahom bude výstavba a popis jednotlivých diaľničných úsekov na dnešnej diaľnici D2 od dĺžky úsekov, ich cenu, koľko ľudí priemerne úsek stavalo, na čo všetko sa prihliadalo, kde boli najväčšie problémy, doplnené budú aj fotky od stavebných strojov v akcii až po otvorené diaľničné úseky, fotky budú čierno-biele a farebné.
Tým, že téma je rozpracovaná, tak je zatiaľ zamknutá. Odomknutá bude aj s doplneným obsahom niekedy cez leto.
Odstúpil som od moderovania tejto sekcie z dôvodov, že som vyťažený už v sekciách Cestná sieť a Stavebné firmy + Stavebné a údržbové stroje a ešte chcem realizovať zmeny v sekcii Glosár, t.j. doplniť tam hlavne odborné príspevky, ktoré ešte spracúvam. Sekciu Cestná sieť som prakticky upravil tak ako som chcel, avšak dopĺňať tu chcem ešte veľmi veľa informácií. Sekcia Stavebné firmy je takisto upravená a budem tu priebežne informovať o nových zámeroch stavebných firiem pôsobiacich na slovenskom stavebnom trhu.
V rámci tejto témy sem pridám neskôr buď samostatné krátke príspevky alebo neskôr komplexné dlhšie príspevky, avšak už len ako radový člen fóra. Týmto prenechávam zatiaľ rozvoj sekcie História iným užívateľom, ktorí majú viac času.
Stavebnictco za sociku bola loteria - raz chybalo to, raz ono, terminy dostavby sa predlzovali … to ze D2/D1 isla tak rychlo (tusim prvy usek zacali 1971) mozme pripisat tomu, ze sudruhovia asi casto potrebovali jazdit Praha - Bratislava a tak si na to dohliadli.
Na SK sa D61 horko-tazko dotiahla po Hornu Stredu, nieco sa spravilo okolo Liptovskej Mary a PO-KE …
D2/D1 Praha-BA sa postavila ako vykladna skrina vychodneho bloku, preto sa stavala tak rychlo. Prvy usek zacali uz v r. 1967 od Prahy a 1969 od BA.
Inac väcsina usekov na rovine sa stavala okolo 4-6 rokov a v 80. rokoch to islo este pomalsie.