Dopravoprojekt, a.s. je súkromná akciová spoločnosť, ktorá poskytuje multidisciplinárne inžiniersko-konzultačné služby a projektové práce, so zameraním najmä na dopravu a dopravnú infraštruktúru, pozemné, ekologické a vodohospodárske stavby.
Ako napisal Alexander, tak prave kupa tejto firmy financnou skupinou stazilo postavenie tejto firmy vo svete, pretoze v pozadi stoja ine skupiny.
Na slovenskom trhu je to vsak hlavna projektantnska spolocnost v oblasti takmer vsetkych stavieb pri dialnicnej vystavbe a ma aj prepojenia na stavebne spolocnosti, politikov, …
Dopravoprojekt bude vypracovavat technicku studiu pre stavbu I/74 Snina - Kolonica. Tento cestny tah je dnes cestou I. triedy alebo je to cesta II. triedy
Inak hodnota je 750.000 SKK. Najmensia ponuka bola cca. 603.000 SKK a najvacsia cca. 1.000.000 SKK.
Ak má dobré a hlboko zapustené korene,tak malý vetríik s ním len tak nezamáva, ak už niečo, to musí byť len riadna víchrica, najlepšie valiaca sa od severo-západu.
Treba, aby štát začal viac dohliadať na to, čo sa vlastne projektuje.
Čím viac mostov, estakád a tunelov, tým drahší projekt, tým väčší zisk a tým viac práce. Ale aj tým drahšie samotné diaľnice. Prakticky na každom 10 km úseku D1 alebo 14 km úseku R1 je tu navýšenie pri výstavbe o 1 mld. SKK voči stavu, že by sa stavali dlhšie násypy a napr. prídavný tretí jazdný pruh do stúpania tam, kde by to bolo potrebné.
Štát by si mal na to dohliadnuť, len by to chcelo upustiť trochu od parametrov pri výstavbe, lebo tie má SR (normy) jedny z najprísnejších v krajinách EÚ.
radsej nech sa postavia dialnice vo velkorysych parametroch, ako keby sa mali za 20 rokov prestavovat. ja si neviem predstavit, ze by napr. v Brennerskom priesmyku setrili a estakadu stavali alebo rozsirovali dodatocne.