Dopravnú situáciu v TT odbremení dobudovanie severného obchv

Dopravnú situáciu v Trnave odbremení dobudovanie severného obchvatu

Na začatie výstavby druhej polovice obchvatu vyčlenil štát v tomto roku 200 mil. Sk
[4.5.2005, TASR]

trend.sk/generate_page.php?page_id=48709

Kvôli výstavbe automobilového závodu PSA Peugeot Citroën pri Zavare má mesto Trnava nové priority - patrí medzi ne i vybudovanie severného cestného obchvatu. Na začatie jeho druhej polovice vyčlenil štát v tomto roku 200 miliónov Sk. Obchvat by mal slúžiť predovšetkým pre nákladnú a kamiónovú dopravu.

Tlačový tajomník Mestského úradu Trnava Pavol Tomašovič povedal, že situácia v doprave je už dosť kritická, čo sa prejavuje na pomalej premávke a poškodzovaní ciest. V rámci celoslovenských štúdii patrí komunikácia Rybníková medzi najkritickejšie, tak z hľadiska nehodovosti ako aj priepustnosti.

Prvú polovicu obchvatu dokončili už v roku 1985, avšak keďže nie je kompletne vybudovaný, nevyužíva sa dostatočne, a teda neodbremeňuje ostatné komunikácie Hlboká, Rybníková, Trstínska a Hospodárska.

V júli skompletizujú dokumentáciu pre stavebné povolenie pre Slovenskú správu ciest, ktorá vypíše tender na realizáciu prvej etapy od Piešťanskej po Špačinskú cestu s termínom dokončenia na budúci rok. Na ňu by sa napájali ďalšie dve etapy.

Celková dĺžka severného cestného obchvatu Trnavy je 4,9 kilometra a predpokladané náklady sú približne 2 miliardy Sk.