Dopravnú situáciu v Trnave odbremení dobudovanie severného obchvatu
Na začatie výstavby druhej polovice obchvatu vyčlenil štát v tomto roku 200 mil. Sk
[4.5.2005, TASR]
trend.sk/generate_page.php?page_id=48709
Kvôli výstavbe automobilového závodu PSA Peugeot Citroën pri Zavare má mesto Trnava nové priority - patrí medzi ne i vybudovanie severného cestného obchvatu. Na začatie jeho druhej polovice vyčlenil štát v tomto roku 200 miliónov Sk. Obchvat by mal slúžiť predovšetkým pre nákladnú a kamiónovú dopravu.
Tlačový tajomník Mestského úradu Trnava Pavol Tomašovič povedal, že situácia v doprave je už dosť kritická, čo sa prejavuje na pomalej premávke a poškodzovaní ciest. V rámci celoslovenských štúdii patrí komunikácia Rybníková medzi najkritickejšie, tak z hľadiska nehodovosti ako aj priepustnosti.
Prvú polovicu obchvatu dokončili už v roku 1985, avšak keďže nie je kompletne vybudovaný, nevyužíva sa dostatočne, a teda neodbremeňuje ostatné komunikácie Hlboká, Rybníková, Trstínska a Hospodárska.
V júli skompletizujú dokumentáciu pre stavebné povolenie pre Slovenskú správu ciest, ktorá vypíše tender na realizáciu prvej etapy od Piešťanskej po Špačinskú cestu s termínom dokončenia na budúci rok. Na ňu by sa napájali ďalšie dve etapy.
Celková dĺžka severného cestného obchvatu Trnavy je 4,9 kilometra a predpokladané náklady sú približne 2 miliardy Sk.