Dialnice a RK v EU vseobecne - zakladne clenenie sekcie EU

Na moj navrh, ktory som predlozil adminovi fora, bola zalozena nova sekcia: “Dialnice a RK v EU”, ktora sa bude venovat vsetkym statom EU (s vynimkou SR a CR) a to predovsetkym dialniciam, cestam a ostatnej doprave/infrastrukture v krajinach EU.

Usporiadanie statov v tejto sekcii:

Velka Britania
Irsko
Benelux - Holandsko, Belgicko, Luxembursko
Francuzsko
Nemecko
Taliansko
Skandinavske staty - Svedsko, Finsko
Dansko
Rakusko
Grecko
Portugalsko
Spanielsko
Pobaltske staty - Estonsko, Lotyssko, Litva
Polsko
Madarsko
Slovinsko
Malta
Cyprus

Podla moznosti je priamo v sekci kazdy stat samostatne aj s prekladom do anglickeho jazyka - dovodom je navstevnost aj zahranicnych uzivatelov, ktori sem mozu potom pridat aj nejaku dalsiu linku. Aj ked je to skor lepsi image.

Su tu vsak 3 skupiny statov, ktore zdruzuju spolu 8 statov. Je to Pobaltie, Skandinavske krajiny EU a Benelux.

V tejto sekcii sa nachadzaju “len” staty EU - Svajciarsko, Chorvatsko atd. tu nenajdete. :wink:

Je vysoko pozitívne, že tu existujú už linky a odkazy na diaľnice a cesty vo všetkých štátoch EÚ s výnimkou jedného, Cypru ale inak je to veľmi dobré, lebo ešte pred mesiacom ich tu veľmi veľa nebolo. :sunglasses:

S Cyprusom mam male problemy a neviem zarucit kedy sem prinesiem lepsie info k tomuto statu. Mozno niekto iny, lebo ja az dalsi rok budem pridavat nove staty. :wink:

pridal som do galerie hustotu dialnicnej siete ( vratane rychlostnych komunikacii) v jednotlivych statoch EU

dialnice.info/album_page.php?pic_id=480

najlepsie je na tom belgicko a holandsko s 57 resp 56 km na 1000 km2 plochy..

slovensko so 6km dialnic na 1000 km2 je na tom velmi zle … CR mali vtedy 7km dialnic na 1000 km2. avsak to boli udaje z roku 2001, takze teraz sa to kusok pomenilo, u nas velim vlazne, v CR rapidne :slight_smile:

inak adoas, ma prekvapilo ze grecko bolo na tom v roku 2001 o kusok horsie ako slovensko => len 5km dialnic na 1000 km2 …

aquila,

grecke dialnice: Nie su takych parametrov ako vase dialnice. A nie je ich vzhladom na rozlohu Grecka ani nejako vela. Ale uz sa to vyrazne zlepsuje aj v tejto oblasti.

Dopravu treba posudzovat globalne: pristavy, lodna doprava a siet letisk zabezpecuju spojenie v celej krajine. :wink:

kvalitu greckych dialnic bohuzial neviem posudit, ale na druhej strane zase objektivne povedane, ze grecko dlhu dobu nepotrebovalo dialnice na medzinarodnu dopravu => jednak obklopena komunistickymi krajinami + turecko. plus gro dopravy je v grecku aj uz zopar tisic rokov rieseny cez pristavy a lodnu dopravu :wink:

aquila,

a ako je vidiet tak rozvoj ide dopredu, Grecko-Turecko je spojene dialnicou. :wink:

Grécka diaľnica A2 Egnatia odos vedie síce na turecké hranice pri meste Kipi, ale na tureckom území zatiaľ diaľnica nie je. Od hraníc pokračuje len cesta pre motorové vozidlá D-110 po Tekirdağ. Možno Turci uvažujú na tomto mieste aj s diaľnicou v úseku İpsala (GR) - Keşan - Tekirdağ - Kinali (O-3), ale nemám vedomosť, že by sa na tomto úseku stavala diaľnica. Viem len, že z diaľnice O-3 vedie privádzač do mesta Kinali. Deje sa niečo nové na tomto úseku?

Aquila pozor,
bola byvala Juhoslavia ktora bola velmi dolezita tranzitna krajna. Vela turistov chodievalo cez nu do Grecka, lebo aj ked bola oficialne koministicka, tak bola otvorena turistom. Preto Juhoslavia zacala budovat dialnicu tak aby vylepsila tranzit sever+zapad na juh+vychod

MH - nebudem dalej rozoberat Grecko a Turecko. Nakoniec nie je to podstatne, ci to je dialnica alebo viacprudova cesta. Grecko tiez nechcelo stavat dialnicu az k tureckym hraniciam, ale nakoniec sa tak stalo.

eucitizen,

ty velmi rad davas byvalu Juhoslaviu do top statov. Mas pravdu, ale tvoj pojem byvala Juhoslavia tiez nie je presny vzhladom na to, ze to bol stav pred dnesnym nazvom Srbsko a Cierna Hora.

Ta “velka” Juhoslavia, ktoru v minulosti tvorili dnes uz samostatne staty Slovinsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Macedonsko a dnesne uzemie Srbska a Ciernej Hory uz neexistuje. To bol len sen Slobodana Milosevica a predtym dalsich vodcov, ktori si mysleli ze sa to da udrzat, ale neda a nedalo sa to ani vojensky - ine nabozenstva, iny hospodarsky rozvoj, ina historia.

V tych casoch Juhoslavia bola na “vrchole”, ale treba povedat, ze vela Juhoslovancov cestovalo do byvaleho Ceskoslovenska aj vychodneho Nemecka pracovat.

Ale co bolo - dnes je dnes. Vznik Macedonska nebol jednoduchy, lebo tu bola jasna obava Grecka pre uzemne naroky zo strany Macedonska.

Da sa to roznym sposobom spochybnovat co som napisal - ale moze to spravit len ten, kto nezije v tejto oblasti.

Dnes je nenavist medzi Chorvatmi a Srbmi. Nenavist medzi Bosnou a Chorvatmi a aj nezhody medzi Chorvatskom a Slovinskom. Macedonsko ma problemy kvoli Albansku a Kosovu. Dnesne Srbsko a Cierna Hora tiez uz stoji pred moznym rozdelenim - ale zatial to nie je realne a v tejto zone sa nachadza Grecko. Clen EU, clen NATO, OECD. Toto nesplna ziadny stat ktore som vymenoval. A najlepsie je na tom Slovinsko. Samotna Juhoslavia na tom ale nikdy nebola dobre a len fakt, ze bola centrom znamenal, ze sa tam stavala dialnica. Dnes nie je dost penazi ani na jej udrzbu a opravy a uz vobec nie su peniaze na novu vystavbu.

A preto ja tvrdim, ze do Grecka sa cestovalo a aj cestuje hlavne lodami a lietadlami (pripadne tato kombinacia) a len castou su autobusy a auta. Aj tato forma vsak casto ide cez trajekty. :wink:

Adoas,
Jasne mas pravdu, tvoja verzia dejin o YU je kompletna a dostacujuca

Tym som chcel povedat, ze YU mala sice dialnicu, ale ekonomicky na nu nikdy nemala. A cestovalo sa cez YU, ale je tiez pravda nieco ine:

Cestovalo sa z Ceskoslovenska a spol. k moru, ale do dnesneho Chorvatska, Srbska a Ciernej Hory, do Rumunska a Bulharska a len velmi malo ludi az do Grecka.

Dnes to nie je problem aj cez Bulharsko a Macedonsko, lebo su dialnice a dobre cesty. :wink:

Ja som nikdy netvrdil ze YU mala na to financie, ja som len povedal ze pre YU bolo vtedy prioritou postavic dialnicu z Rakuskej hranice az k Greckej, lebo to povazovala za najdolezitejsi tranzit. Aj ked uznavam ze strasne vela turkov to hlavne vyuzivalo, ale v tomto pripade isli cez Bulharsko.

Adoas, nemohol by si sem dat udaje o parametrou D a RC v jednotlivich krajin Europy? Bolo by to zaujmave:)

Ja si ani nemyslim, ze prechod hranice medzi Greckom a Tureckom je taky jednoduchy pre Turkov v smere do Grecka a naopak, hlavne v niektorych pripadoch. Ani v minulosti, ani teraz. :wink:

Pozor ja som napisal ze Turci isli, a zase zacinaju chodit, cez YU a potom cez Bulharsko.Logicky je to aj kratsia trasa.

OK a ja som ta len doplnil ako to vyzera na turecko-greckej hranici, nic viac. :wink:

Aj ked pre Turkov sa oplati ist cez GR lebo potom ma len jednu colnicu v EU, nez ist cez Bulharsko a SCG, aspon co sa tyka nakladnej doprave

Vidis ja by som bol najradsej keby Turci necestovali Greckom.

A inak dost vela tranzitu sa Grecku aj vyhyba. :wink:

Uz bol zaradeny aj posledny chybajuci stat v EU - Cyprus do tejto sekcie.

Vseobecna info k dialniciam v EU :arrow_right:

  1. Su staty kde sa dialnice takmer vobec alebo vobec nestavaju :arrow_right:

Holandsko, Belgicko, Luxembursko, Malta, Cyprus

V prvych 3 sa investuje do lepsich technologickych zariadeni. Ale uz sa neplanuje stavat vela km dialnic.

  1. Niekde v strede su staty ktore rozisruju svoju dialnicnu siet velmi vyrazne vzhladom na aktualny stav ale nemaju vazne problemy pri vystavbe :arrow_right:

Irsko, Svedsko, Rakusko, Grecko, Portugalsko, Spanielsko, Madarsko, Cesko

  1. Na konci su staty ktore maju s vystavbou dialnicnej siete velke problemy (financie, postupy, pripravne prace) a zaroven maju dialnicnu siet slabo rozvinutu :arrow_right:

Polsko, Slovensko

Samozrejme ze su staty ako Velka Britania, Nemecko, Taliansko, Francuzsko ktore stavaju vela novych km dialnicnej siete ale uz len ako doplnok na napojenie novych clenov v EU alebo spojenie a prepojenie prilis silnych ale aj extremne zaostalych regionov, ale vzhladom na aktualnu dialnicnu siet uz to nie je vyrazne, je tu vela skusenosti a teda aj problemy sa riesia ovela lepsie. V tychto statoch sa realizuju rozne megaprojekty.

Doplnenie - Dansko, Finsko a Slovinsko su medzi bodom 1. a 2. Pobaltske staty su niekde medzi bodom 2. a 3.