MH - nebudem dalej rozoberat Grecko a Turecko. Nakoniec nie je to podstatne, ci to je dialnica alebo viacprudova cesta. Grecko tiez nechcelo stavat dialnicu az k tureckym hraniciam, ale nakoniec sa tak stalo.
…
eucitizen,
ty velmi rad davas byvalu Juhoslaviu do top statov. Mas pravdu, ale tvoj pojem byvala Juhoslavia tiez nie je presny vzhladom na to, ze to bol stav pred dnesnym nazvom Srbsko a Cierna Hora.
Ta “velka” Juhoslavia, ktoru v minulosti tvorili dnes uz samostatne staty Slovinsko, Chorvatsko, Bosna a Hercegovina, Macedonsko a dnesne uzemie Srbska a Ciernej Hory uz neexistuje. To bol len sen Slobodana Milosevica a predtym dalsich vodcov, ktori si mysleli ze sa to da udrzat, ale neda a nedalo sa to ani vojensky - ine nabozenstva, iny hospodarsky rozvoj, ina historia.
V tych casoch Juhoslavia bola na “vrchole”, ale treba povedat, ze vela Juhoslovancov cestovalo do byvaleho Ceskoslovenska aj vychodneho Nemecka pracovat.
Ale co bolo - dnes je dnes. Vznik Macedonska nebol jednoduchy, lebo tu bola jasna obava Grecka pre uzemne naroky zo strany Macedonska.
Da sa to roznym sposobom spochybnovat co som napisal - ale moze to spravit len ten, kto nezije v tejto oblasti.
Dnes je nenavist medzi Chorvatmi a Srbmi. Nenavist medzi Bosnou a Chorvatmi a aj nezhody medzi Chorvatskom a Slovinskom. Macedonsko ma problemy kvoli Albansku a Kosovu. Dnesne Srbsko a Cierna Hora tiez uz stoji pred moznym rozdelenim - ale zatial to nie je realne a v tejto zone sa nachadza Grecko. Clen EU, clen NATO, OECD. Toto nesplna ziadny stat ktore som vymenoval. A najlepsie je na tom Slovinsko. Samotna Juhoslavia na tom ale nikdy nebola dobre a len fakt, ze bola centrom znamenal, ze sa tam stavala dialnica. Dnes nie je dost penazi ani na jej udrzbu a opravy a uz vobec nie su peniaze na novu vystavbu.
A preto ja tvrdim, ze do Grecka sa cestovalo a aj cestuje hlavne lodami a lietadlami (pripadne tato kombinacia) a len castou su autobusy a auta. Aj tato forma vsak casto ide cez trajekty. 