Plánované trasovanie a čísľovanie diaľničnej siete v SR podané cestnou fedéraciou v roku 1994, návrh č. 1 pre určenie základnej mapy diaľničnej siete novovzniknutého štátu, SR, upravený a doplnený z predchádzajúcich návrhov, vychádzajúci z podkladov určených pre cestnú federáciu od r. 1993 do r. 1994, respektíve od r. 1989 do r. 1993.
Diaľnica D1:
hranice s Rakúskom-Bratislava-Trnava-Nitra-Banská Bystrica-Ružomberok-Poprad-Prešov-Košice-Michalovce-hranice s Ukrajinou
Diaľnica D2:
hranice s Českou republikou-Malacky-Bratislava-hranice s Maďarskom
Diaľnica D3:
Trnava-Trenčín-Žilina-Čadca-hranice s Poľskom (navrhnutý aj “variant 2 vetvy”, jedna pre hranice s Českou republikou a druhá pre hranice s Poľskom)
Diaľnica D4:
Veľký obchvat Bratislavy. Dnešná trasa D4 navrhnutá do 2 variant ukončenia (dnes sú 3 varianty), ďalej pokračovanie 10-12 km tunelom cez pohorie Malé Karpaty, ďalej smer hranice s Rakúskom. V prípade tunela bola navrhnutá možnosť pre parameter rýchlostnej komunikácie, čím by sa ušetrilo 0,5-1,8 mld. SKK.
Rýchlostná komunikácia R1:
hranice s Českou republikou-Drietoma (Trenčín)-Prievidza-Žiar nad Hronom
Rýchlostná komunikácia R2:
Zvolen-Detva-Lučenec-Rimavská Sobota-Rožňava-Košice-hranice s Maďarskom
Rýchlostná komunikácia R3:
Žilina-Martin-Ružomberok-Dolný Kubín-hranice s Poľskom
Rýchlostná komunikácia R4:
Zvolen-Krupina-hranice s Maďarskom
Rýchlostná komunikácia R5:
Prešov-Svidník-hranice s Poľskom
Variantné doplnenia (VD):
VD 1: Rýchlostná komunikácia (RK) cez Turiec (plánovaný rozvoj priemyslu)
VD 2: RK cez Nitru-Nové Zámky-Komárno (plán dobudovania diaľnice aj v Maďarsku k hraniciam so SR)
VD 3: RK od Prešova v smere na Ukrajinu
VD 4: RK Poprad-Kežmarok (posilnenie rozvoja oblasti)
VD 5: RK Bratislava-Dunajská Streda (dovod je väčšia intenzita dopravy)
VD 6: Kúty-Senica-Nové Mesto nad Váhom
VD 7: Sereď-Galanta-Dunajská Streda
VD 8: dnešná trasa R6
Doplnenia k VD:
- VD 2 bolo doplnené vo verzii II, od Nitry až po Prievidzu
- VD 6-8 neboli RK, ale cesty I. triedy vedené jednosmerne na 2+1 alebo 1+2 pruhy, respektíve na 2+2 pruhy pri max. povolenej rýchlosti 100 km/h.
Tento návrh bol zamietnutý.