ecce
Február 19, 2015, 4:19pm
814
spravy.pravda.sk/ekonomika/clano … -staci-r7/
Hnutie OĽaNO navrhuje rozdeliť výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) na dve časti.
Ako na brífingu vo štvrtok povedal líder hnutia Igor Matovič, najprv by mala byť postavená R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu, lebo podľa štúdie uskutočniteľnosti prináša väčšinu sociálno-ekonomických výhod. Obchvat Bratislavy na D4, nielen jeho časť, by sa mal podľa neho stavať až vtedy, keď bude známy te…
Ako na brífingu vo štvrtok povedal líder hnutia Igor Matovič, najprv by mala byť postavená R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu, lebo podľa štúdie uskutočniteľnosti prináša väčšinu sociálno-ekonomických výhod. Obchvat Bratislavy na D4, nielen jeho časť, by sa mal podľa neho stavať až vtedy, keď bude známy termín výstavby tunela popod Malé Karpaty.
„Dovtedy to nemá žiadny zmysel, žiadny prínos, ožobráči to ľudí o peniaze a doprave to reálne nepomôže,“ uviedol Matovič. Keby sa postavila južná časť obchvatu hlavného mesta bez tunela pod Karpatmi, ako to plánuje ministerstvo dopravy v rámci PPP, podľa odborníkov sa presunie asi 10 % tranzitnej dopravy. „Kvôli 10 % dopravy ideme spáchať PPP, čiže pekelne predražený projekt za 4,5 mld. eur,“ vyhlásil Matovič.
Mam pochopenie pre rozdelenie obchvatu na dve casti a vystavbou R7 pred D4.
Ale aky ma tunel Karpaty suvis s juznou castou D4, tak to fakt netusim. Ked nieco, tak po otvoreni tunela Karpaty sa doprava na juznej D4 znizi, nie zvysi, cize ekonomicky prinos juznej D4 bude mensi.