D3 Poľana

Tento tunel sa bude nachadzat na useku D1 Svrčinovec - Skalité. Jeho dlzka je 975 m.

Viac info najdete tu: ndsas.sk/index/index.php?ids … 08&lang=sk

Doprastav vyhral verejnú súťaž na vyrazenie priekumnej štôlne: :arrow_right:

http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=105&tabulka=vysl06&retazec=dia�ni�n�&aalebo=a

Podla fotiek na

highways.sk/tunnels/Polana.html

to vyzera tak, ze prieskumna stolna sa uz zacala stavat, teda zatial aspon portaly :slight_smile: . Zeby naozaj zacali tento usek brat vaznejsie?

podla mna na tych fotka je vidiet iba to ze su zacementovane a la spevnene steny zarezu/priekopy v ktorom sa bude tunel razit .. no ale zaujimalo by ma ci bude dvojrurovy (podla sirky celnej steny je tam miesta na dve rury habadej …)

Citát zo stránok NDS (bohvie z akého dátumu :stuck_out_tongue: ):

Takže najskôr pravá, potom ľavá rúra…

U tohoto tunelu, myslím, nehrozí, že by se kapacita jednoho tubusu v dohledné době vyčerpala. Dostavba druhého tubusu se však podle mého stane brzy aktuální u tunelu Horelica.

D3 Polana nie je dovod stava na 2 rury, ked sa D3 ma stavat na 1/2 profil. :bulb:

Svahy byly zakotveny a zaarmovány karisítěmi a stříkaným betonem SB30.

Už začali raziť prieskumnú štôlňu. :arrow_right: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5446 Podľa článku sa má raziť pravá tunelová rúra (ide o to, z ktorého pohľadu :laughing: , čiže aj tak neviem, o ktorú ide, každopádne má tunel byť dlhý čas len jednorúrový). Úsek od terajšieho obchvatu Čadce po Skalité, št.hr. by chceli stihnúť do r. 2010

Pravá po smere jazdy od ZA, takže južná :wink:

Hlavným objektom stavby ďialničného úseku D-3 Svrčinovec -Skalité, nultá etapa je prieskumná štôlňa budúceho ďialničného tunela Poľana o dlžke 890 m. Štôlňa sa bude raziť iba z jednej strany,aby sa zabezpečila ochrana vodných zdrojov. Z tohto dôvodu sa neprerazí ,ale ukončí vetracím komínom a nie druhým otvorom. Zaujímavé. :astonished:

Od kterého portálu se razí průzkumná štola? Je to dovrchně nebo úpadně?

Razí sa od západného portálu,čiže dovrchu.

Kvůli odtoku podzemní vody.

V súčastnosti je pomocou NRTM vyrazených 90,8 metra tunelu. Od začiatku ražby sú problémy s inou blokovitosťou horniny, ako predpokladal geologický prieskum. Toto spomaľuje postup ražby. Robí sa už siedmy mikropilotový dážnik.

Rozhodlo sa, ze Polana sa nebude skumat prieskumnou stolnou ale vrtnym prieskumom, co povazujem za jedno z najhorsich ostatnych rozhodnuti NDS. Dopadne to asi tak, ako pri Horelici, kde sa stolna tiez z najakeho “financneho” dovodu stopla par metrou pred indikovanou vyraznou poruchovou zonou, do ktorej ked prisiel velky tunel, vznikol zaval ako svina a jeho zmahanie stalo viac (obrazne) ako dokoncenie prieskumnej stolne…Vdaka tzv. odbornikom si koleduje dalsia stavba o zdrzanie a problemy pri realizacii.

Reakcia na dialnice.info/viewtopic.php?t=7406
B;

Prace na stolni sa zastavili, lebo dosli peniaze. Doprastav isiel do sutaze s podhodnotenou cenou, za ktoru sa mu stolnu nepodarilo zrealizovat, “nastastie” sa podarilo dohodnut skratenie dlzky.

podotknem ze prieskumna stola nemusi byt po celej dlzke tunela ale to si niekto koleduje o pruser ked 5-6m za opustenou celbou prieskumnej stole sa objavy nejaky problem … no ale to nieje moja vec …

Ak dodavatel cenu podhodnotil, je povinny stavbu dokoncit tak ci tak, je uz jeho chyba, ze bude stratovy :wink: . Preco sa to teda zastavilo?

tak doprastav sa vedel “dohodnut” a “zdovodnit” .. ze dalej netreba robit prieskumnu stolnu .. toto moj tip …