D1 tunel Prešov

tunel Prešov, D1 Prešov západ - Prešov juh

S razením tunela Prešov začneme v júli (Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek spoločne s generálnym riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti Jánom Ďurišinom skontroloval posun vo výstavbe úseku D1 Prešov západ - Prešov juh.): ndsas.sk/press/spravy/s-razenim … eme-v-juli

••• Spustenie ražby* tunela *[správne razenie, razba; tu razenie a nie boh. ražba]
V polovici júla sa začne s razením tunela Prešov na východnom portáli a pripravuje sa aj spustenie razenia na západnom portáli. Na Stredisku správy a údržby diaľnic Petrovany boli ukončené demolácie, preložka plynu, ukončuje sa výstavba oporného múru a pripravuje sa zakladanie prevádzkovej budovy. •••

Presnejsie, razenie ma zacat 9. jula zo zapadneho portalu, a 15. jula z vychodneho portalu.
(tvkosice.sk/video/5b32478c4526ca0d35222152)

https://ndsas.sk/press/spravy/zacali-sme-s-razenim-tunela-presov
Začali sme s razením tunela Prešov
Práce na tuneli Prešov sa naplno rozbehli začiatkom augusta. Predpoklad prerazenia tunela je v lete 2019.

ndsas.sk/press/spravy/na-baniko … sv-barbora
Koncom septembra sa začne raziť už z každej čelby

Podľa najnovších info sa už z východného portálu razí z oboch dier

Z komunikácie na FB POz-j:
Osoba1: Blíži sa koniec októbra. Máme aktuálne čísla?
Osoba2: Nech sa paci :slight_smile: VP-STR cca 336 m, VP-JTR cca 224 m, ZP-JTR cca 291 m, ZP-STR cca 240 m.
Osoba3: Osoba4 Spolu to je uz 1091 m. Parada!
Pozn.: obe rúry majú cca 2,5km x2 = cca 4,5km
teda cca 1/4 je vyrazená /merané určite v kalote/
razí sa oficiálne len od 31.7.2018 topspeed.sk/tunel-presov-za … azit/14913 , začali na VP v STR

edit admin: zanonymizovane, nasledovna diskusia premazana

Aj ja sa pripajam, minimalne tie mena tam nemaju co hladat.
Ochrana osobnych udajov…

To je super, že razenie už začalo, tento tunel je veľmi potrebný v tomto regióne a riadne zrýchli aj dopravu. Škoda ale, že už nie je hotový aspoň 10 rokov.

Ak pojdes na historiadialnic.sk zistis ake nerovnomerne bolo budovanie dialnic este za sociku…
BA-TT bola v prevadzke 1977
BB-ZV uz 1975
ale usek PO-KE az 1988…

Co to ma akoze dokazovat? Porovnaj si intenzity na vsetkych usekoch a dojde ti to, ze preco sa to stavalo az neskor.

no ja sice nemam cisla, ale trufnem si povedat, ze intenzity na usekoch BB-ZV a KK-PO boli prinajmensom porovnatelne a skor sa priklanam k tomu ze na vychode boli vyssie. ale ak mas cisla, rad sa na ne pozriem.

BB-ZV bolo čisto politické rozbodnutie… chceli vytvoriť "veľko"mesto.

Intenzity? V 60. a 70. rokoch? :slight_smile: Aby sme si to uviedli na pravú mieru, tak treba povedať že súčasná R1 v celej svojej trase v 70. rokoch neexistovala v zmysle neexistencie určenia jej trasy. Výstavba diaľnic bola po roku 1948 úplne zastavená a ešte v 50. rokoch prevažoval názor, že diaľnice nie sú pre rozvoj štátu potrebné. V roku 1955 bol ale prijatý tzv. národný cestný plán ktorý pre roky 1956 až 1975 predpokladal, teraz len pre ilustráciu stavu cestnej siete, že do roku 1975 sa mal zvýšiť počet bezprašných vozoviek tak, aby ako bezprašné boli všetky cesty I. triedy, 90% ciest II. triedy a 50% ciest tretej triedy. Pre úsek BB-ZV je podstatná iná časť plánu, ktorá predpokladala prestavbu stávajúcich dvojpruhových ciest na štvorpruhové, tam kde príslušné stranícke orgány rozhodnú u potrebe takého riešenia. Technická norma ČSN 73 6101 pre projektovanie ciest platná od 17.8.1956 dokonca ani nepoznala kategóriu diaľnic alebo rýchostných ciest, iba cesty I., II. a III. triedy.

Pokiaľ ide o úsek PO-KE, tu je situácia odlišná. Na prelome 50. a 60. rokov došlo v KSČ k zmen filozofie pokiaľ ide o diaľnice, a vládnym uznesením 286/1963 došlo k vymedzeniu diaľničnej siete na území vtedajšieho Československa. Pokiaľ ide o územie dnešnej SR, predpokladali sa iba tri diaľnice a to súčasná D2, ďalej diaľnica v trase súčasnej D1 v úseku BA - TT - PN - TN, označená ako D61 a vtedajšia D1 v trase (Praha-Brno-Slavkov-Uherské Hradište) - Starý Hrozenkov - Chocholná(Trenčín - Juh) - ŽIlina - Poprad - Prešov - Košice - Hranice ZSSR. Teda úsek PO-KE bol postavený ako úsek diaľnice na základe novej koncepcie, úsek BB-ZV bol postavený ako štvorpruhová cesta I. triedy na základe staršej koncepcie.

To ma akoze dokazovat to co tam je napisane :slight_smile:
Ze PO KE bolo sprevadzkovane o 11-13 rokov NESKOR ako useky na zapade.

Comu si nepochopil?

A otazka: Stavalo sa podla Teba v minulosti podla intenzit? Ak nie tak co sa navážaš? Ak ano, boli intenzity KE-PO
nizsie ako BB-ZV? (Pre porovnanie pocet obyv r. 1980: KE-202.400, PO-68.500 …vs… BB-62.700, ZV-35.100)

Moj svokor chcel v tejto casti PO (za Kalvariou) postavit dom v tych casoch,nedovolili mu, staveba uzavera- kvoli dialnici. :laughing:
Tak preto som reagoval na vetu ze tunel mal stat pred 10 rokmi, on mal stat uz pred 30timi, a uplne inac by sa mesto rozvíjalo.
(udaje cerpem z obyvatelstvo.population.city/slovensko/

Mali sce zajsc za Biľakom, on by vam postavil toten tunel i pred 50 rokmi :bulb:

Stav k 4.12.: VP-STR 490m, VP-JTR 364m, ZP-STR 363m, ZP-JTR 419m. Spolu STR 853m, JTR 783m, cely tunel 1636m. Zdroj FB.

velmi slusne tempo, nech takato geologia aj vydrzi. doplnim ze za posledny mesiac je to v priemere z VP pod 5m na celbu a zo ZP pod 4m na celbu. V januari sa to dufam, prehupne cez vyrazenych 50%

Nepríjemná správa z tunela Na stavbe tunela v Prešove zomrel robotník .
Robili hneď po oslave Nového roku, aby pracovali v pohode, no skončilo to fatálne … Škoda mladého života.

Uprimnu sustrast, takychto sprav chceme co najmenej… Nech sa to poriadne vysetri, aby sa to v buducnosti neopakovalo