D1 Trenčín - Ladce

na tomto useku su dva mostne uzavery poskodene a riesi sa to takym typickym slovenskym pristupom .. na stranke NDS nie je o tom ziadna info a na dialnici je znizenie na 40kmh …

som zvedavy ako dlho bude tento stav “aktualny” …

je to v smere od ZA do BA

Aquila, na ktorych mostoch to je? Zeby dalsi nekvalitne spraveny most, ako to bolo pri Beckove?

bohuzial su to dokonca dva mosty a nie ani moc daleko od seba ..

jeden bol pred ladcami a jeden pri nemsovej .. presne km si nepamatam, lebo som bol dost unaveny..

btw. zopar ludi nechapalo ze co sa deje a robilo to problemy ..

skor je smutne, ze na stranke nie je o tom ani slova ..

Je to tam uz od decembra (mozno novembra). Je to v useku, kde D1 ide mostom ponad staru cestu z NM do TN.

Asi myslis toto:

radioviva.sk/dopravny_servis … e_kostolna

len tie mosty su dva a na stranke NDS neni o tom ani vidu ani slychu .. ale aspon takto ..

znacenie si viem predstavit aj lepsie. isiel som tade v noci a v snezeni a takmer som tie znacky prehliadol (hlavne na tom prvom moste, isiel som od severu). naviac je tam dost nepochopitelne aj zakaz predbiehania, co skor clovek ocakava nejake zuzenie.
ale hrby su to naozaj statocne, tak dufam, ze ich opravia hned, ako sa bude dat.

Pridal som fotografie do fotogalérie tohto úseku, nech je aj tento úsek, na tomto skvelom (the best) webe o diaľniciach v SR, zadokumentovaný nejakými zábermi. Ospravedlňujem sa za kvalitu niektorých fotiek, je to fotené len mobilom.

Ten most v Ladcoch je stale neopraveny, je tam 60tka v smere do BA. uz je to tam asi 9 mesiacov a nic sa nedeje.

nasiel som stare foto s vystavby popridavam do galerie

Uzávierka - Plánovaná (D1)

Trenčín-Zamarovce

Z dôvodu opravy mostného zvršku bude zriadená čiastočná uzávierka v 131 km v smere Trenčín-Žilina.
Doprava je presmerovaná z ľavého jazdného pruhu do pomalého pravého jazdného pruhu a následne z pravého jazdného pruhu do ľavého jazdného pruhu. Čiastočná uzávierka bude vyznačená prenosným dopravným značením.

Termín: 07.06.2010 08:00 - 29.06.2010 18:00

Budem sa zameriavať postupne na rôzne miesta v SR, kde sa čo nachádza. Štát odovzdal možno 75% kompetencií do rúk samospráv. Niečo si nechal, niečo reguluje a zákonmi upravuje, takže zasahuje do súkromného majetku aj verejného, do samosprávy nižšieho aj vyššieho stupňa. A pokúsim sa povenovať tomu, čo sa kde nachádza, ale turistické lokality to nebudú. Ubezpečujem vás, že väčšina stojí od období pred vznikom samostatnej SR, ale od vzniku sa veľké peniaze vložili do rekonštrukcie a udržiavania. Vojenské zariadenia prešli 3 etapami preskupovania, aj v zmysle vstupu do NATO aj v zmysle vylepšenej cestnej siete a iných dopravných sietí, na čo je dobré reflektovať. V TN sú kasárne, majú aj svoje špecializácie. Ale nie je to len TN, kde sa niečo nachádza. A nie je to len Dubnica/a tá nad Váhom, kde sú zvláštne objekty súvisiace s niekdajším zbr. priem. D1 tu plánovali komunisti a predurčili “veľa”. Nebudem zotrvávať len na D1, ale začínam ňou a práve tu, lebo vytvorím takú mozaiku funkčnosti OSSR/MO. Cez tepny, ktoré ich spájajú. :slight_smile: Pokúsim sa vás zorientovať aj v zmenách názvov a činnosti zamerania aj cez nejaké aktuálne investície. Napokon, obrana má vysoký investičný rozpočet a základná infraštruktúra a súhrn technického rozvoja sa špecifikovať dá. Začnem od logistiky :slight_smile:

Na úseku diaľnice D1 Trenčín - Ladce sa nachádza Nemšová. Je to zaujímavá diaľnica lebo tu prechádza medzi Váhom a kanálom a aj ich prechádza mostami. V Nemšovej sa nachádza aj železnica a je to aj ťah na ČR. Okrem toho všetkého je tu aj významná vojenská základňa, resp. vojenský útvar (od r. 1938), dnes prispôsobená názvom 41. zásobovacia základňa, na mape je pomenovaná aj ako multifunkčná. Priestor bol zmodernizovaný, MO tam zabezpečilo momentálne aj multimil. eurovú investíciu do rekonštrukcie vodovodu, kanalizácie. Skladujú sa tam dielce do bojovej, pásovej techniky a vojenský proviant, špeciálny konštrukčný a všeobecný materiál. Tak ako som uviedol už v inej téme, tak každá významná základňa má aspoň 2 dobré napojenia. V tomto prípade diaľničné aj železničné. Vlečka je dovedená do areálu.
Tá diaľnica tu nie je odjakživa, je to asi 20 rokov. Predtým, respektíve ešte asi 10 rokov dozadu tu nebol taký štatút tejto základne. Bola tu realizovaná iná činnosť na poli polygrafie. (vtedy tu pracovalo asi 60 vojakov) Táto činnosť bola zrušená, prečlenená pod MO priamejším spôsobom a z tohto areálu sa stal hlavný sklad ako som uviedol pre západné Slovensko. Ten koncept bol umožnený až s dokončením ďalších úsekov tak, aby to malo širší zmysel. Základňa sa teda nezrušila, našla iné uplatnenie. Pred revolúciou tu bola ťažká technika so skladmi nafty.
Areál kasární je známy z minulosti aj evidovaným environmentálnym znečistením. To je zase dané érou Sovietskeho zväzu, kedy tu tieto vojská nedbali na väčšie predpisy k narábaniu PHM, čím sa dostávali do pôdy. Vrty uskutočnené po získaná samostatnosti preukázali znečistenie a vypracoval sa plán na odstránení záťaže. Dnes tu pôvodná pričína vzniku znečistenia síce stojí, ale sa už nevyužíva.

Pojem Multifunkčná vojenská základňa, dnes stále uvádzaný v mapách google zanikol v roku 2016.
Až do konca decembra 2021 to bola Zásobovacia základňa I. (západ). Takto ju eviduje ešte stále aj hromada štátnych úradov.

Čo sa týka hierarchie, tak Nemšová spadá pod Brigádu spoločnej podpory (vznik 1.9.2022, predtým od 2013 to bola Brigáda bojového zabezpečenia). Táto brigáda spadá priamo pod GŠ.
Pod túto brigádu, ktorá sídli v TN spadá aj 4. pluk logistiky, ktorý sa nachádza v TN.

Inak tu na fóre som to nezachytil, ale výjazd z diaľnice od SSÚD Trenčín je povolený pre vozidlá do 3,5t, od polky novembra až do odvolania, kvôli odľahčeniu nového mostu.
https://trencin.sk/aktuality/docasne-povoleny-zjazd-z-dialnice/

uprimne povedane, ja povazujem doslova za hriech tento exit nevyuzivany ako MUK ..celkovo je tento hlupy system, ze SSUD ma vlasnte drahe MUK za sialeny luxus .. bud to napojit aspon na kasarensku trvalo

alebo mali SSUD postavit pri privadzaci. v podstate toto bol neviem koho napad , ked temer vsetky ostatne su OK

presne tak, rovnako ako neviem komu vadí prechádzanie medzi pumpami na Zelenči pri Trnave, volakedy sme tade v pohode chodili, veľa ludí napr. z Trnavy/Nitry tam necháva autá a idú zvozom do BA a potom keď idú domov tak sa musia otáčať cez Voderady

dialnica pri trencine bola otvarana v roku 1998, projektovana v 90tych rokoch. vtedy sme boli radi ze sme radi a nie ze niekto uvazoval nad rozumnym stavanim dialnic :smiley:

Na podjazde medzi pumpami pri Zelenči sú aj kamery. Ale pokuta mi nedošla. :slight_smile:

Na doručenie pokuty majú 2 roky, tak zatiaľ to ešte nemusí znamenať žiadnu definitívu.