D1 Prešov, západ - Prešov, juh

dialnice.info/viewtopic.php?t=45

http://www.vyvlastnenie.sk/fotobanka/index.html

ohľadom obchvatu Prešova a sporu medzi obhájcami tunelového a povrchového variantu nájdete viac na stránke trochu staršieho data:

http://www.dialnica.host.sk/

MDPT odporučilo pre Prešov tunelový variant V3

http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=10.3.2003/8977P

Pri dostavbe Nábrežnej komunikácie musí investor začať od nuly

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=646

Ja osobne príliš nesledujem problémy v dopravnej infraštruktúre na východe SR (PO, KE a ďalej na východ), ale myslím si, že PO bude podobný problém ako PB, čo sa časového harmonogramu týka. Aj keď, nie je sa ani kam ponáhľať … PO-Svinia sa stále ani len nezačal stavať. :sunglasses:

bystrik,
ta Nabrezna bude len privadzac alebo je to uz trasa budcej D1? Dufam, ze len privadzac, sak ten 700 m usek stvorpruh pred zimnym stadionom ma smiesne parametre na dialnicu

hej nabrezna je len privadzac, viac-menej je to spojnica - pokracovanie ulice Obrancov mieru, okolo zimneho stadiona a mestskej haly, najprv po pravej a potom po lavej strane Torysy, teda poza Budovatelsku a rusnove depo a mala by sa napojit na existujuci privadzac na D1 na Kosice na krizovatke na sidl. Svaby.

Inak vystavba useku D1 Presov, zapad - Presov, juh bude tiez pekny oriesok. Bud to pojde asi kilometer na estakade alebo tunelom. Nepamatam sa presne, ktery variant vyhral, ale vidi sa mi ze estakada poza Kalvariu. Kvoli nevysporiadanym pozemkom a nespokojnosti mnohych Presovcanov to bude podobne ako v PB. Mame sa na co tesit. Podla mna to bude hotove najskor 2015.

Kým sa k PO D1 dostavia, tak už tam žiadne problémy ako v PB nebudú … :sunglasses:

Slovenská správa ciest (SSC) navrhla tieto tri varianty trasovania diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh:

V1 - povrchový modifikovaný variant v dĺžke 7 409 metrov vedie od ZVL, okolo Mestskej haly a po asi 220-metrovom tuneli Pod Kalváriou vyjde v časti za Kalváriou a bude pokračovať na Vydumanec. V časti pod Kamennou baňou by mala byť veľká križovatka, odkiaľ sa budú autá zbiehať na Nábrežnú komunikáciu a Škultétyho ulicu.

V2 - pôvodný tunelový variant s dĺžkou 7 103 metrov, predstavuje riešenie, kedy najväčšia časť trasy bude vedená v tuneli od obce Haniska až po koniec štvrte Za Kalváriou, odkiaľ bude po mostoch a násypoch pokračovať smerom na Vydumanec.

V3 - tunelový modifikovaný variant s dĺžkou 7 141 je ďalej od obce Haniska a odklonený od ulice Za Kalváriou.

Ministerstvo životného prostredia vydalo záverečné stanovisku k zámeru Diaľnica D1 Prešov západ - Prešov juh podľa zákona č. 127/1994 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Číslo stanoviska je 3305/02-4.3 zo dňa 28. 11. 2002.

Ministerstvo odporúča na realizáciu modifikovaný tunelový variant V3. Trasa tohto variantu je navrhovaná v kategórii D 26,5/80,120. Dĺžka trasy je 7141 m. Najväčšia časť trasy je vedená v razenom tuneli (2375 m, spolu 33 % dĺžky trasy), približne 20 % je vedených v zárezoch a 20 % v násypoch. Na mostoch je vedených 23,4 % trasy.

Objem rúbaniny z tunelov je 400 000 metrov kubických. Všetkých 5 mostov má dĺžku nad 100 metrov, spolu je to 1 659 metrov. Celková dĺžka protihlukových stien je 2000 metrov. V trase sú 3 mimoúrovňové križovatky. Je potrebná demolácia 11-tich rodinných domov, 10-tich záhradných chatiek a 5-tich hospodárskych objektov.

Podľa môjho názoru by mal byť v PO jednoznačne tunel, t.j. V2 alebo V3. :sunglasses:

Jednoznačne by mal mať PO tunelový variant a okrem toho by bolo určite lepšie, keby sa najprv dostavalo toto v PO ako by sa mala začínať stavba D1 PO-Svinia, pretože PO potrebuje riešiť dopravu viac. :laughing:

Ja som jednoznacne za tunelovy variant - jeden alebo druhy. Je to jednoznacne lepsi variant ako povrchovy ako aj pre mesto tak aj pre zivotne prostredie a nakoniec aj pre samotnu dialnicu. A este som aj za budovanie severneho obchvatu PO. Vychodny ma este dost casu :smiley:

Severný obchvat? Tak to bude zrejme len sen. :laughing:

Myslím že obidva úseky by sa mohli stavať súčastne

Aj tu sa ešte vyjadrím, zle som sa totiž vyjadril, myslel som to tak, že kým sa v PO dostavia časť úseku, tak PO-Svinia budú ešte len vo výstavbe. :laughing:

No vyzerá to tak že nie si ďaleko od reality :open_mouth: :smiley:

Inak toto je zaujímavé sledovať, ako sa to zámerne naťahuje a v PO sa to ešte extra posudzovalo. :laughing:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1111

V projekte sa počíta s výstavbou dvoch tunelov. Jeden má byť pod Bikošom a druhý pod Šidlovcom. Je tu však, tak ako býva zvykom, finančný problém. Štát má problémy investične pokryť náklady. Celá stavba už mohla byť v realizačnej fáze. Už v minulom roku bola plánovaná výstavba križovatky. Nastali však majetkovo - právne problémy s pozemkami v oblasti Malého Šariša. Peniaze určené na túto lokalitu boli použité mimo územia Prešova. Paradoxom je, že mesto má všetky stavebné podklady a povolenia pripravené. O ďalšom riešení dopravnej situácie rokovali zástupcovia Diaľničnej spoločnosti, Slovenskej správy ciest s predstaviteľmi mesta. Ďalšie stretnutie bude v septembri.

Branco,

problémom PO je práve to, že vhodným variantom je tunel a s tým nie sú na Slovensku dobré skúsenosti … veľa peňazí, malá kontrola, nepredvídateľné okolnosti, … aj keď by sa dalo 99% týchto problémov odstrániť, tak sa to nikomu nechce.

Takže východné Slovensko by malo byť spokojné, má Branisko. Západné má Sitinu (bude mať) a celonárodný význam má Horelica (D3) a potom na D1 - PPP.

V rámci riešenia regionálnej dopravy má v návrhu tunel len NR a PO, reálne, zatiaľ. S tým, že NR má “v zálohe” aj inú smerovú variantu", zatiaľ čo v PO tunel už odobrila aj SSC. :sunglasses: