Nuž ak by ho to naozaj nútilo, tak by sa to tak robilo.
Táto stavba je krásna ukážka toho, ako Zhotoviteľ má na stavbe len určité kapacity, ktoré sa postupne posúvajú z jedného objektu na druhý, pričom na odovzdanie do konca roka 2024 to zjavne postačuje.
Je evidentné, že Zhotoviteľ tak ako to píšeš ty, neuvažuje.
A čo sa týka cien, treba si pozrieť niektoré dodatky. Tá stavba je takmer úplne iná a snáď všetko to čo sa nemenilo už dávno je spravené. A to sa menila značná časť projektu, lebo kde sa tam pozrieš je nejaký zosuv a zmena projektu… K tomu sa medzitým menia niektoré normy atď., NDS má ďalšie a ďalšie požiadavky, ktoré na začiatku realizácie projektu neboli uvažované…
Takúto stavbu celú neustrážiš. A keby sa aj následne identifikovala osoba, čo niečo ukradla/poškodila, tak by to bolo na dlho, ak vôbec. Iba ďalšie náklady na stráženie celej stavby…

Teraz tam je celkom ľudí, sledujem aj fotky na FB, makajú aj na mostoch, aj v Ivachnovej, teraz je to celkom OK.
Vieš, len sú to už roky, to je celé
A dennodenné kolóny už nie sú iba z Ivachnovej do RK, ale najnovšie tento rok aj z RK po Černovú smerom na ZA (robia tam tie zvodidlá). Beda sa roznehnúť von z RK smerom na ZA.
Ja tomu rozumiem.
Takto to dopadne, keď je projekt akože pripravený…
Následne sa to naťahuje, hľadajú sa riešenia, Stavebník musí rozhodnúť aké riešenia akceptuje a čo je ochotný preplatiť, následne sa musí stavba preprojektovať, následne prebiehajú papierovačky v závislosti aká zmena projektu nastala, musia sa uzatvárať dodatky ktoré z logických dôvodov obmedzuje legislatíva, nikto nevie kedy to bude hotové a koľko to bude naozaj stáť.
A zrazu je z toho úplne iný projekt, než sa obstarával, čo je v rozpore so zákonom o VO.
To je celý dôvod tohto nekonečného príbehu.
Niektorí jedinci by to zjavne chceli aj pri projekte Sorošky (aj keď ten bol na tom ešte o dosť horšie, lebo Hubová - Ivachnová aspoň nebol problém s povoleniami…). Argumentom je, že keď sa to urobilo tu, tak to musí ísť aj inde. Postavené na hlavu.
V tomto prípade to NDS môže aspoň hrať na nepredvídateľné okolnosti, ktoré sa ani pri náležitej príprave projektu nepodarilo identifikovať.
Ale čo môže uhrať pri projekte, kde počas VO dostala vyjadrenie, z ktorého vyplývalo, že stavebné povolenie nedostane a ešte hrozilo riziko pretrasovania tunela… Ako grátis o riziku takého vyjadrenia vedeli už pred vyhlásením VO. To sa na nepredvídateľnú okolnosť uhrať nedá.