Co pomoze vychodu SR viac do r. 2010?

Chcel by som sa spytat Vas vsetkych na Vas nazor na moju otazku:

Co podla Vas pomoze vychodnemu Slovensku viac? Konkretne sa jedna len o mesta Kosice (KE) a Michalovce (MI). A moznosti su bud R4 KE-Milhost alebo D1 KE-MI. Obe moznosti naraz neexistuju. A casove obdobie je - ktory usek by mal byt skor hotovy do r. 2010?

Poznamky: Je len na Vas, ci sa budete riadit tym, ze vlada ma r. 2010 ako ten datum, ktory spoji mesta BA a KE s D1 alebo ten nazor, ze vlada v Madarsku hovory, ze Miskolc-SR bude najskor v r. 2015 alebo ten nazor, ze vlada na Ukrajine bude stavat urcite dialnicu Kyjev-SR do r. 2020. … toto nechavam na Vas. :wink:

A vopred dakujem za Vase nazory. :laughing:

Podla mna je pre vychod Slovenska (teda pre KE a rovnako tak aj pre MI) je teraz najdolezitejsie postavit R4 KE-Milhost a rovnako pritlacit aj na madarsku stranu, aby dostavala dialnicu z Miskolca.

Kedze sa pytas na horizont roku 2010 ani pri najvacsom optizme sa spojenie BA-KE po D1 nestihne a preto je dolezite napojit vychod Slovenska na europsku dialnicnu siet cez Madarsko. Keby sa do 2010 stihla D1 do KE, tak by potom bolo dolezitejsie postavit D1 KE-MI.

KE-MI nema az take velke intenzity, ze by potrebovala do 2010 dialnicu. Aj ked rastie hospodarska sila Ukrajiny, vela ukrajinskych kamionov dnes radsej voli trasu do zapadnej EU cez Polsko. A ked idu cez Slovensko tak vela z nich si vyberie z Presova skratku na Vranov a MI. PO-VV-MI je kratsia trasa ako PO-KE-MI.

Na KE-MI by stacilo urobit obchvaty niekolkych kritickych miest. Cesta je uz aj dnes na viacerych miestach trojprudova (kopec mezi Kosickymi Olsanami a Durdosikom, Dargovsky priesmyk 2+1 vzdy smerom do kopca). Velka potreba obchvatu je urcite v Secovciach, pretoze tam vedie E50 priamo cez mesto.

osobne si tiez myslim, ze priorita by mala byt R4 KE - HU. a ako napisal bystrik, zatial obchvaty ..

Bolo by dobre ak by niekto napisal ako to bude vyzerat na useku od hranic po Miskolc ked sa koncom roka dokonci rekonstrukcia. Osobne si myslim, ze take nieco by bolo adekvatne aj u nas. Ale ked sa postavi nova cesta, stale to bude 2pruhovka, teda cesta I. triedy s istymi paramentrami RC. Ide vsak len o 17 km, a to je nieco ine ako postavit to iste na 60 km na druhej strane, to si treba uvedomit. Zrejme to u nich nie je taky usek ktory by nejak “horel”. A priemyselny park v Kechneci svedci o tom ze pre investorov plne postacuje taketo riesenie. Hospodársky efekt novych ciest sa neprejavuje po 6 mesiacoch a ani po jednom roku po ich odovzdani.

Ja som sa stale nedozvedel odpoved.

Ak by stala otazka tak, ze co sa ma odporucit vlade SR cez institucie EU ako priorita na riesenie vychodu SR, oblasti KE-MI, z hladiska cestnej infrastruktury, tak by to bolo podla vas co ako priorita do 5 rokov? Moznosti na posudenie su 2: D1 KE-MI, alebo R4 KE-Milhost?

Iste, mozne je, ze niekto povazuje za riesenie obchvaty na oboch trasach, ale takato moznost nie je.

Ja sa nepytam na to, ci vasa vlada dokonci D1 v r. 2010 po KE alebo ze preco madarska vlada stavia len obchvaty na svojom useku Miskolc-hranice so SR, … to nie je moja otazka. Ja mam aj na toto jasny nazor - vlada SR ma ctiziadostivy plan a madarska vlada ma realisticky plan. SR nesplni svoj plan, madarska ano. Ale to neriesi nic v casovom obdobi 5 rokov, … pretoze v r. 2015 bude aj D1 v KE aj dialnica Miskolc-SR.

Tu ale ide o r. 2010.

A moja otazka znela inak, nez posudenie stavu v Madarsku a stavu na Slovensku. Ja sa pytam na jednu moznost z dvoch … vas sa to pytam, ja na Slovensku nezijem. Mam dovod sa pytat. Okrem toho, ja poznam situaciu v Madarsku velmi dobre. Nikto mi tu nemusi vysvetlovat vystavbu dialnic v Madarsku. Madarska vlada spolupracuje s nasou firmou priamo cez jedno ministerstvo. Ale nejde o to, ide tu o vychodne Slovensko - co je z pohladu nasho oblast KE-MI.

Okrem toho dostaneme aj stanovisko od vlady, od SSC, MDPT, NDS, do konca roka 2005. Toto forum beriem ako rovnocenneho partnera z hladiska verejnej mienky. Preco by toto forum nemohlo byt na vyssej urovni, preco by toto forum nemohlo pomoct pri rozhodovani, preco? Nakoniec mne odpovede na tomto forume daju len cast celeho vysledku.

Dakujem zatial za odpovede. :wink:

P.S: Rok 2010 a rok 2015 je rozdiel 5 rokov. Vychodne Slovensko patri k najchudobnejsim oblastiam v EU. A 5 rokov je dost dlha doba. Okrem toho, v absolutnom vyjadreni je to: o 5 rokov sa moze nieco zmenit. Ak sa vlada dohodne v spolupraci s EU (politika, peniaze, kontrola - inak sankcie), inak je potom odklad o 5 rokov.

Aby ste pochopili, vyznam:

  1. Dialnica D1 ma vo svete (vnimanie SR) velky - najvacsi vyznam. Ale len ako suvisla dialnica. Preto je tam risk verit vlade pri r. 2010. Riziko: D1 KE-MI bude hotova, ale KE nebudu napojene vobec na nic. A potom tam je cas 3-5 rokov na vysledny efekt a investicie KE-MI sa mohli dat radsej na opravy ciest, …

  2. Napojenie KE na Madarsko ma velmi velky vyznam, prave pre nedostatky na D1. Ina varianta napojenia vychodu SR na dialnicnu siet EU neexistuje ako realna varianta. Ale kazdy vnima realne stav, ze od Madarska nebude dialnicne napojenie v r. 2010. A tam je zase riziko 5 rokov. A v takom pripade by sa malo viac investovat len na D1 BA-KE. Ale to nie je ciel, len tam vsetky taketo uvahy koncia, presnejsie vasa vlada ich tam smeruje, aj pri jednani s EU aj pri inych jednaniach.

ja som sa uz vyjadril, jednoznacne R4 v plnom profile na celej trase…

R4 KE-Milhost, polovicny profil.

je to na dlhu debatu, ale volim iba strucnu odpoved :wink:

Bystrik odpovedal komplexne, ale nie presne. Nevadi, chapem.

aquila, tvoja odpoved - v poriadku - mas podobny nazor ako aj ja.

wazari, nie si presny - nic v zlom - 1/2 profil alebo plny profil?

Aky ma vyznam podla vas vystavba R4 KE-Milhost na plny profil?

doplnenie: do r. 2010, a je to dalsia otazka, kedze sa tymto smerom ubraju viaceri, je to len otazka bez ohladu na moj nazor.

Ja sem potom na koniec aj vlozim odpovede od vasich instituci ako aj od nas. Okrem toho, sa budu vsetky materialy posudzovat v EU (od nas) a nasledne sa da odporucenie pre SR.

Ak sa vam nepaci tato tema, tak sa ospravedlnujem, je tazke sem dat otazku a cakat jasne odpovede - ked ani vasi “vyssi ludia” to nevedia presne. :laughing:

Adoas,

to je ale veľmi ťažká otázka, ty ju spresňuješ na otázku s dvomi možnosťami a na tomto fóre ti nikto nedá presnú odpoveď.

Ja ti dám môj názor.

Pre teba je východ SR oblasť KE-MI. To je ťažisková oblasť, o tom niečo viem.

Moje presvedčenie je, že v r. 2010 D1 v KE nebude. A moje presvedčenie je, že v Maďarsku do r. 2010 bude cesta Miskolc-hranice so SR modernizovaná tak, že budú na nej obchvaty. Rýchlostná cesta (RC) tam do r. 2010 nebude, to je nereálne.

Moja odpoveď tebe:

Oblasti KE-MI pomôže, ak tam do r. 2010 bude postavená aspoň na 1/2 profil (zemné práce, inžinierske siete, pozemky ako na plný profil) RC R4 KE-Milhosť.

Dôvodom je, že bude chýbať len úsek od hraníc po Miskolc, ale samotný tento úsek bude na tom veľmi dobre. Potom podľa intenzít by som dostaval RC R4 na plný profil. Cena by bola na 1/2 profil max. 5 mld. SKK. Táto suma nijako výrazne neovplyvní výstavbu D1 BA-KE a určite sa za 5 mld. SKK nedá postaviť D1 KE-MI ani na 1/2 profil.

Okrem toho, stavať D1 KE-MI nepomôže tejto oblasti, pretože KE nebudú napojené na nič - ani na slušnú maďarskú cestu. V r. 2010.

Potom je tu riziko ako ty píšeš, že nebudú MI napojené. To je pravda, to nebudú. Ale KE budú a cesta na MI je na tom dobre, tak sa tam zvýši intenzita dopravy a bude dôvod stavať tam D1. Podobne rozvoj je dnes už v Martine, ale D1 nie je ani v Žiline, … KIA s tým súvisí - ale to je investícia a tá príde tam kde je infraštruktúra. Nakoniec na to sa aj pýtaš.

Adoas, viem, že sa snažíš ukázať tomuto fóru, že sa venujete ako firma aj takejto oblasti (aj keď teda to je len okraj vašej náplne, … to je jedno), … je dobre, že si sem túto tému dal, … ale skús pochopiť každý názor ako názor občana/laika, nečakaj odpoveď akú si ty predstavuješ. Ja som Ti odpovedal, stačí tak alebo nie? Odpoviem ešte podrobnejšie, ak chceš - to som zvedavý, čo vám NDS a spol. napíšu. :sunglasses:

Ked sa nad tym clovek tak zamysli, tak KE a MI pomoze najviac, ak bude dostavana D1 co najskor, napr. zacat okamzite stavat Svinia - Presov, zapad - Presov, juh.

Ked sa aj postavi R4 KE-Milhost s novym dialnicnym priechodom a Madari nepostavia svoj usek, tak to nebude mat zmysel…cesta do pola. Dnes je usek KE-Milhost postacujuci a ma este mensie intenzity nez usek KE-MI.

Ak teda nemam brat na vyber dve Adoasom ponuknute moznosti, navrhoval by som, aby EU pritlacila na SVK, aby stavalo D1 aj z vychodu na zapad, tak ako to presadzoval Dialniciar.

bystrik,

tak to s tým Diaľničiarom, to je silný argument.

Lenže vláde to moc nejde. Viď PO-Svinia, samotný Prešov, …

No, Adoas si môže vybrať.

Ale podľa mňa MI nebudú mať nič z toho, že bude D1 v KE. V takom prípade teda nech sa stavia aj D1 KE-MI - aspoň obchvaty alebo krátke úseky na 1/2 profil.

Ale je tam riziko, nebude to do r. 2010. Presne ako Adoas píše.

Výsledok: Firma vypracuje nejakú správu pre EU, … EU ju posúdi, spracuje a vydá odporučenie pre SR - ale SR sa bude riadiť aj tak ako bude chcieť. … :unamused:

:open_mouth:

Odkial mas info, ze Dialniciar presadzoval takuto moznost?

To az taketo veci su na tomto fore?

Ja som nasiel tuto mapu o dialniciach v Madarsku:

motorway.hu/text/images/imag … p_nagy.jpg

Neviem po madarsky, ale rychlocesta na KE je tam oznacena v rokoch 2003-2007 a ma ja nazov M30. Taku istu farbu oznacenia ma M2 na Sahy. A v zelenom zase niaka cesta na Sturovo, aj ked vobec neviem co tam pisu.:slight_smile:
Aj tak to vyzera ze madari sa snazia.

Otazka je vyhranena, skor si mohol dat hlasovanie, to by sa hodilo.

Pytas sa, coby pomohlo vych slovensku viac.
Odpoved mozes dostat asi iba ako pocit, na fundovanu odpoved potrebujes vela podkladov.
Kedze ale explicitne uvadzas mesta KE a MI im viac pomoze priame prepojenie medzi nimi.
Ja si myslim D1 KE-MI.

Ale v slovenskom kontexte je otazka mierne nezmyselna nema vela spolocne s realitou, lebo to nie je (zatial)realny problem.
Mozno sa nieco chysta o com sa nevie, ale potom vyvstava otazka fin, krytia tejto casti D1 na ukor coho sa to bude platit.

Ale no problem na hypoteticku otazku nie je problem dat jasnu hypoteticku odpoved.

Keby si polozil otazku bez ohranicenia na tie dva useky, co pomoze KE+MI najviac, to je uz nieco na premyslenie

B;

dobre rozmýšľaš.

Nebudem klamať - chystá sa niečo. A nevidím v tom problém, pretože EU zaujíma región východné Slovensko a SR - vládu zase zaujíma, čo s týmto regiónom.

Beriem tvoju odpoveď, že z môjho výberu si si vybral D1 KE-MI. V poriadku. Chcem sa len uistiť, či tým myslíš rok 2010? A či 1/2 profil?

Čo sa podkladov týka, tie nie sú podstatné - je to len fórum, nič viac.

Hlasovaciu otázku pridám ešte dnes, len si musím premyslieť text otázky a možné odpovede.

A čo sa týka toho, že keby som nedal možnosti:

V poriadku - devil tak odpovedal, zameral sa na Maďarsko aj bystrik tak odpovedal, zhrnul komplexne celý problém.

Tak skús odpovedať aj ty tak, že nemáš možnosti, len otázku:

Čo pomôže východnému Slovensku (oblasť KE-MI) najviac do r. 2010? Teda, čo sa má podľa teba z hľadiska cestnej infraštruktúry vybudovať v tejto oblasti? Inú dopravnú infraštruktúru netreba pridávať, nie je to hlavný problém - letisko, železnica, vodný kanál, telekomunikácie, internet. Ide len o cestu a diaľnicu. :laughing:

Pokial viem, niektore EU fondy su v madarsku pouzite len na projekty ako rekonstrukcia ciest na 11,5 t/os, proste tak ako na Miskolc-hranica. Ma to logiku tam kde pre dialnice nie je premavka ale cesta nie je dost kvalitna. Bud toto iste prevziat (co sa u nas nepresadzuje), alebo 1/2 profil, napokon pre nas vychod to ma vacsi vyznam, Miskolc to k stastiu az tak nepotrebuje (aj ked je tu vraj zaujem o sluzby letiska KE).

Moje info - momentalne sa pripravuje pouzivanie penazi z EU na opravy ciest aj na Slovensku vo vacsom rozsahu a co sa Madarska tyka, tak je to minimum penazi, ktore sa pouzivaju na tieto ucely.

Madarska republika bude musiet zvazit vystavbu dialnice v smere na slovenske hranice od Miskolca uz co nevidiet. Madarsko to vsak predpokladalo a tak intenzivne investuje uz na sucasnom cestnom tahu.

Napojenie KE na dialnicnu siet v Madarsku vsak znamena napojenie sa na dialnicu, nie na lepsiu cestu. Existuju len 2 varianty. Bud cez R4 a cakanie na Madarsko do r. 2015 (podla planov H) alebo investovat len do D1 BA-KE a KE-MI, cim sa dosiahne efekt zlepsenia situacie aj dalej za KE v smere na UA.

Je jasne, ze KE v r. 2010 napojene na dialnicnu siet nebudu. To je takmer nerealne splnit. Ani D1 ani R4 to riesit nebudu. V r. 2015 by vsak mali existovat obe varianty, je tam vsak riziko, ze nebude existovat spojenie KE-MI. A o to v sucasnosti ide EU, SR a nam. Strucne vysvetlene. :laughing:

Možno by bolo zajímavé porozmýšľať nad možnosťou: R4 od hranice s Maďarskom až po Budimír (vlastne od určitého miesta to už bude D1).

Vylúčila by sa tak kamiónová (aj osobná) tranzitujúca doprava z KE. Neviem či to nejak výnimočne pomôže východu, alebo len KE.

Pridal som moznost hlasovania do tejto temy.

V pripade, ze niekto nesuhlasi s prvymi dvomi moznostami, moze sa sem kludne vyjadrit.

Samozrejme, moze sa sem vyjadrit ktokolvek aj ked chce nieco doplnit k prvym dvom moznostiam.

cavo - to riesi dopravu KE, nie rozvoj vychodneho Slovenska. A KE maju riesenu dopravu na dost dobrej urovni. :laughing:

Adoas

Ak stavba R4 od hraníc po Budimír rieši len KE (Myslím, že to vyrieši primárne KE, ale i prepojenie na Maďarsko), tak potom je jednoznačným riešením Budimír - Biďovce, ak sú len tie dve možnosti. I keď, i ten úsek rieši hlavne maličký kúsok juho-východného Slovenska.

Skôr si myslím, že ak sa niečo chce riešiť, tak by to mali byť obchvaty miest a úzke hrdlá na jednotlivých úsekoch. Tak by to bolo riešené komplexnejšie. Jeden úsek (či už varianta 1 alebo 2) to nevytrhne.