Cestu vyťaženú kamiónmi opravili raz, potom znova. Opäť je ako ementál

Čo má v pláne Slovenská správa ciest.

Michal Frank
redaktor

  • CHMEĽOV. Dokončili ju pred desiatimi rokmi. Pred piatimi už bola v zlom stave, preto ju reklamovali a opravili. Momentálne sa situácia opakuje. Úsek cesty I/21 medzi obcami Chmeľov a Nemcovce v Prešovskom okrese stále trápi vodičov.

K ničeniu cesty prispieva terén aj vysoká frekvencia medzinárodnej kamiónovej dopravy.

Poškodený pravý pruh

Problémom je opäť najmä pravý jazdný pruh na Chmeľovskom kopci v smere na Prešov, ktorý je v zlom technickom stave, plný výtlkov, nerovností a poškodeného asfaltu.

„Z tohto dôvodu sú vodiči osobných áut často nútení jazdiť v ľavom pruhu, ktorý je inak určený na predbiehanie alebo jazdu v stúpaní. Takéto správanie nie je v súlade s predpismi, no vzhľadom na stav vozovky je často nevyhnutné, aby nedošlo k poškodeniu vozidla alebo k nehode,“ povedal nám Jozef z Prešova, jeden z vodičov, ktorý po tomto úseku jazdí pravidelne.

Správcom tejto komunikácie je Slovenská správa ciest (SSC).

„Slovenská správa ciest eviduje podnety vodičov a intenzívne pracuje na riešení. Obmedzujúcim faktorom sú disponibilné finančné prostriedky, ktoré boli organizácii na tento rok postúpené ministerstvom dopravy, aj vzhľadom na zložitosť komplexného technického riešenia rekonštrukcie cesty,“ reagovala hovorkyňa SSC Jana Lukáčová.

Sľubujú lokálne opravy

Pýtali sme na technický stav pravého jazdného pruhu na tejto ceste prvej triedy i na to, či SSC plánuje opravu tohto úseku.

„Slovenská správa ciest aktuálne pripravuje lokálne opravy,“ povedala Lukáčová s tým, že k nim dôjde v najbližšom čase.

Po vyše desiatich rokoch sa chystá aj komplexná rekonštrukcia, zatiaľ je však len v štádiu príprav.

„SSC súbežne pripravuje komplexnú opravu tejto cesty s ohľadom na fakt, že stav cesty ovplyvňujú komplikované geologické podmienky na niektorých úsekoch. Príprava komplexnej opravy vyžaduje geologický prieskum, ktorý bude podkladom k projektovej dokumentácii.“

Cestu už reklamovali

O problémoch tejto cesty medzinárodného významu Korzár písal v roku 2020.

„V rámci predmetnej stavebnej akcie bol rekonštruovaný úsek cesty I/21 v celkovej dĺžke takmer 10 kilometrov. Z celkovej rekonštruovanej dĺžky je prevažná časť cesty po 5 rokoch užívania, napriek enormnej záťaži od kamiónovej dopravy, v dobrom technickom stave. Výnimkou sú lokálne poruchy vozovky, ktoré sú monitorované a v rámci záručnej doby zhotoviteľom stavby odstraňované,“ uviedla Slovenská správa ciest vtedy.

Potvrdila, že najproblematickejším miestom je Chmeľovský kopec, kde sa po rekonštrukcii cesty objavili poruchy a deformácie vozovky. Vyplynúť podľa SSC mohli z podložia.

Správca komunikácie sa zároveň vyjadril, že v rámci blížiaceho sa termínu ukončenia záručnej doby bude opäť reklamovaná a nedostatky odstránené.

Ako to dopadlo?

Prvá reklamácia stavebných prác bola ešte v roku 2018. Zhotoviteľ, ktorým bola akciová spoločnosť Doprastav, reklamáciu uznal a cestu opravil.

Podľa hovorkyne SSC Lukáčovej tak spravil aj druhý raz. Nedostatky zistené na obhliadke pred ukončením záručnej lehoty odstránil zhotoviteľ v roku 2021.

Kedy bude znovu komplexne rekonštruovaná táto frekventovanú komunikácia nie je jasné, problémom sú peniaze.

„Ďalší postup a lehoty budú určené na základe pridelených finančných prostriedkov určených na tento účel,“ uzavrela Lukáčová.

Zdroj: Chmeľovský kopec je znovu ako ementál. Cestu komplexne opravili len pred niekoľkými rokmi - Korzár SME

1 lajk

Táto téma bola automaticky uzavretá po 2 minútach od poslednej odpovede. Nové odpovede už nie sú povolené.