Brezno a doprava v tejto oblasti

Tento región patril v minulosti pod BB a bol to tak najväčší okres na Slovensku. Dnes je to síce stredne veľký okres, ale inak je mesto Brezno v podstate jediné významné mesto v tomto okrese a inak je celá oblasť výrazne zaostalá, čo je spôsobené nielen chýbajúcou infraštruktúrou, ale hlavne aj chýbajúcimi plánmi v oblasti plánovania výstavby diaľničnej siete atď., keď tento región nebude nijako napojený na diaľničnú sieť SR, podobne chýba aj železničné napojenie atď.

Cestná sieť. :arrow_right:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

  1. Brusno-Podbrezová-Brezno
  2. Brezno-Polomka-Heľpa-Červená Skala
  3. Mýto po Ďumbierom-Vyšná Boca- smer horský priechod Čertovica
  4. Brezno-Michalová
  5. Brezno-Čierny Balog-Drábsko
  6. Červená Skala-Muránska Huta
  7. Valaská-Osrblie
  8. Valaská-Krám

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období. Je to skutočne nevyhnutné udržiavať tieto cesty na vysokom stupni štandardu práve preto, že tu tak skoro nebude ani 1 km diaľničnej siete a región po hospodárskej stránke výrazne stagnuje s výnimkou takých firiem akými sú Železiarne Podbrezová alebo Petrochema Dubová (tá však tiež už stagnuje), to je však na celý región veľmi málo a poľnohospodárstvo tu nemá ideálne podmienky na kvalitný rozvoj a turistický ruch tu tiež nie je výrazne rozvinutý.

Z hľadiska možného napojenia tohto regiónu na diaľničnú sieť by bolo najlepšie, keby sa postavila RC BB-BR s možným budúcim pokračovaním cez Čertovicu, ale toto už je tiež “hudba ďalekej budúcnosti”.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

  1. Podbrezová
  2. Brezno
  3. Polomka, Heľpa
  4. Čierny Balog

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow_right:

Železničné trate:

  1. BB-BR-Heľpa-Červená Skala
  2. Pobrezová-Čierny Balog
  3. Brezno-Tisovec

Treba zabezpečiť prevádzku “Pohronskej železnice”, udržiavať kvalitné tie trate, ktoré som spomenul a pravidelne do ich investovať, na niektorých úsekoch by bolo vhodné ich aj rozšíriť, ale určite to nie je priorita ani z hľadiska železníc.

Železničné stanice:

Vo všeobecnosti by bolo vhodné, aby sa tu modernizovali všetky železničné stanice, keď už sa bude investovať do železničných tratí a tento región by tak získal s pomocou kvalitnej cestnej siete (I.-III. trieda) viac investícií do rozvoja cestovného ruchu ako aj možné ďalšie investície do priemyslu.

Letecká doprava. :arrow_right:

V tejto oblasti sa nenachádza žiadne významné letisko a región je skôr podporovaný z letiska Sliač.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow_right:

Vodovodná a kanalizačná sieť by mala byť modernizovaná a rozširovaná hlavne v spolupráci s EU.

Dy, nechystá sa niekedy v blízkej budúcnosti rozšírenie cesty Podbrezová - Mýto pod Ďumbierom? Kedysi to tušim bola cesta II. triedy (vtedy išla hlavná cesta smerom od BB na Čertovicu cez BR) a bez zlepšenia parametrov ju potom označili ako cestu I. triedy :confused:
Mimochodom, keby bola v SR každá cesta I. triedy taká ako cesta BB-BR, bolo by to super :stuck_out_tongue: Na tej ceste sa dá ísť stále bez zastavenia okolo 90 :slight_smile:

Andrej,

To je práve ten smer na Čertovicu. Ja neviem, to je celý úsek taký, že je to proste horský priechod a treba sa tomu prispôsobiť. Premenovanie na cestu I. triedy malo svoj význam kvôli výdavkom na údržbu.

Tak v tomto máš pravdu, tá cesta je skutočne dobrá. Ale len po Brezno, potom v smere na Čertovicu “žiadna sláva”. :laughing:

Lenže samotná cesta Mýto pod Ďumbierom - Čertovica je oveľa lepšia, čo sa týka parametrov (až na hrozný stav vozovky :angry: ), ako cesta Podbrezová-Mýto p.Ď. Hlavne v Bystrej, kde nie sú ani chodníky. Podľa mňa práve tento krátky úsek by mal byť najväčšou prioritou v tomto regióne :stuck_out_tongue:

A čo sa týka cesty BB-BR → jej kvalitné parametre končia vlastne už v Podbrezovej-Lopeji v smere od BB. Ďalej smerom na BR a ďalej na východ je to už nič-moc :frowning:

Tak to si ty, co tam chodi 90 :laughing: :laughing:

Moja prakticka skusenost ( samozrejme pozorovanie okolia) hovori, ze bezne tam chodia auta 130,140 az 160.

Je to siroka cesta a vzhladom na hustotu premavky (nizka) je doprava plynula. RC by bola skor psychologickou pomocou pre region - atraktivita pre investora, ktory iba cita mapu.

Perlicka ( dufam, ze je este stale tak)
Po trase chodi jeden (1) rychlik denne doobeda (BA)-BB-BR-(KE) a poobede naspat.

Zeleziarne Podbrezova - to je silna firma v tomto regione, zamestnava cca. 4 000 ludi, slusne (nad slovensky priemer) plati ludom a vela investuje do rozvoja regionu - a samozrejme, je to aj silny vplyv pre rozne ine vybavenie, ako aj ta cesta.

Ked sa nemylim tak predseda Klubu 500 (vsetky slovenske firmy nad 500 zamestnancov) by mal byt GR pan Sotak - ale nie som si isty.

Schvalne som napisal okolo 90 :laughing: tym rozumej tak ±15 km/h :stuck_out_tongue:
Ta cesta inak podla mna nema daleko od parametrov 1/2 RC :sunglasses: Hlavne ked si ju porovnas napr. s R1 Sasovske Podhradie-ZV :unamused:

Je to uz teraz taka adaptovana “horehronska dialnica”, sem tam sa aj pouziva ako 4 pruhova :wink:

Jasne, rucicka na tachometri prefrci okolo 90 a je to! :smiley:

je to tak, nemylis sa

Ono, niečo na tom bude, že tá cesta je dobrá len po Podbrezovú a ďalej na Brezno už nič moc. :laughing:

A prejazd cez Podbrezovu je ozaj katastrofa, tusim skoro cely usek 40 km/h.
To by sa zislo vyriesit, moznoze cez inde spominany projekt PPP?

Aj keby si napísal, že tam je 80 km/h, tak to neviem. Ja nemôžem poznať takto dokonale celé Slovensko. :laughing:

Rettenmeier preinvestuje v Polomke 500 mil. Sk. :arrow_right:

dialnice.info/viewtopic.php?t=2791

Investor nemusi mat vzdy dialnicu. :wink:

Dokonca Dy ma tuto cestu ako c. 2 z hladiska dolezitosti. :wink:

Adoas,

ale to je firma, ktorá tu postaví pílu a bude tu ťažiť drevo a to nie je najlepšia investícia.

Cesta patrí medzi hlavné cestné ťahy v SR, aj keď to nie je cesta I. triedy. :laughing:

Dy, obchvaty Podbrezovej a Brezna by podľa mňa mali mať v tejto oblasti prioritu. Nie som si istý ohľadom obchvatu Čierneho Balogu, tam by snáď stačil lepší prístup k lyžiarskym strediskám, čiernohorskej železničke a skanzenu.

Ako by asi mal vyzerat obchvat Brezna?
Mysli sa iba v zmysle trasy I/66 (Podbrezova -Brezno-Cervena Skala)?
Lebo z Brezna sa da pokracovat na 3 smery

  1. Cervena skala (I/66)
  2. Tisovec (530)
  3. Cierny balog -Hrinova - Detva(529)

B;: prioritou je jasne smer Podbrezová-Červená Skala /I/66/, tam je obchvat najpotrebnejší. Hoci keby sa obchvat staval južne, mohlo by sa postaviť mimoúrovňové križovanie na Tisovec /530/ a Čierny Balog /529/.

Skúšal som vyhľadať informácie a podľa: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=984&highlight=brezno sú štyri varianty obchvatu mesta, z toho jeden je už schválený BB VÚC. Ten schválený BB VÚC je práve južný variant, ktorý by napomohol aj doprave na Tisovec a Čierny Balog.

Preto je Č. Balog až na 4. mieste. :laughing: