Bratislavské letisko prišlo o linku na sever. Známa aerolinka stihla iba 32 letov

  • Pravidelná bratislavská linka do Kodane nórskej spoločnosti bola, zdá sa, len sezónnou záležitosťou. Aspoň nateraz.
  • Slováci si však napriek tomu priamo z Bratislavy do jednej zo škandinávskych metropol budú môcť zaletieť už túto zimu.
  • Ako vidí budúcnosť priamych letov na sever Európy expert na letectvo?
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Čo sa stalo s pravidelnou bratislavskou linkou do Kodane? Ešte koncom minulého roka bratislavské letisko avizovalo, že sa po viac ako desaťročnej pauze na slovenské nebo vrátia stroje leteckého prepravcu Norwegian a spoja slovenskú metropolu s tou dánskou.


image
Bratislavské letisko sa spája so severom. V hre je lukratívna linka, stojí však na jednej podmienke

„Norwegian nám dal po dlhých rokovaniach, ktoré trvali dva roky, takú malú testovačku,“ uviedol vtedy pre HN generálny riaditeľ Letiska M. R. Štefánika Dušan Novota. Dodal, že od Norwegianu dostali dvojmesačný časový úsek a potom sa pozrú, či je linka do Kodane životaschopná.

Nórsky prepravca však spojenie po lete, aspoň nateraz, neobnovil.

Prevádzkové dôvody, reaguje letisko

Podľa hovorkyne bratislavského letiska Veroniky Demovičovej boli lety v ponuke len krátko z prevádzkových dôvodov prepravcu. S otázkou, o aké konkrétne dôvody išlo, sme oslovili priamo Norwegian. Ten však do uzávierky HN nereagoval.

Slováci z Bratislavy do Kodane tak lietali len v letnej sezóne v období od 28. júna do 19. augusta 2025, tak, ako bolo pôvodne plánované.

„Uskutočnilo sa spolu celkovo 32 letov – 16 odletov a 16 príletov,“ priblížila hovorkyňa bratislavského letiska Veronika Demovičová. Linka operovala dvakrát do týždňa v soboty a utorky.

„Ak vychádzame z histórie, tak predpokladám, že o linku nie je taký záujem, ako sa očakávalo,“ hodnotí situáciu expert na letectvo Daniel Ferjanček.

Stále sú v kontakte

Norwegian pritom nechcel ostať len pri jednej linke. Ešte pri spustení letov do Kodane sa hovorilo, že v prípade jej naplnenia by pribudla aj pravidelná priama linka do Osla.

„Od ľudí potrebujeme podporu, a ak je tu tá možnosť lietať, nech lietajú. Prepravca potom zistí, že to má význam a ak bude linka do Kodane plná, plán dva je, že nám pridajú Oslo. Pokiaľ tá linka nebude, budú čakať a povedia si, že tu ešte nie je taký silný trh, ktorý by uživil ďalšiu linku,“ avizoval ešte v lete Novota.


image
Norwegian, Pegasus, Ryanair: Ako šéf letiska vybavuje nové linky a ktoré destinácie sú na spadnutie (rozhovor)

Či sa Nóri zo Slovenska definitívne stiahli, nie je nateraz zrejmé. „S leteckým dopravcom Norwegian sme v pravidelnom kontakte,“ tvrdí Demovičová.

Isté však je, že si Slováci z Bratislavy na sever Európy predsa len zalietajú. A to už túto zimu. Do hry totiž vstúpil maďarský Wizz Air, ktorý plánuje od polovice decembra lietať práve do spomínaného Osla, a to až trikrát týždenne.

Do hlavného mesta Nórska sa poletí každý pondelok, stredu a piatok. Ferjanček však budúcnosť priamych letov do Škandinávie optimisticky nevidí. „Ak vychádzame z historického správania slovenských cestujúcich, tak si myslím, že takáto linka nebude udržateľná, ak bude vôbec otvorená,“ komentuje.

Maďarský prepravca rozširuje svoje pôsobenie

Wizz Air túto zimu plánuje spustiť aj ďalšiu linku, a to medzi Bratislavou a Košicami. Prvý let by sa mal uskutočniť už v novembri tohto roka. Lietať sa bude s lietadlami Airbus A321/A32O s kapacitou 230 sedadiel.

Maďarský prepravca avizoval, že túto zimu otvorí na Slovensku svoju základňu. Znamená to, že na bratislavskom letisku umiestni dve svoje lietadlá.

Ide o významný míľnik v histórii letiska. Vďaka tomuto kroku bude Wizz Air z Bratislavy operovať až 12 úplne nových leteckých liniek. Okrem spomínaného Osla sa bude lietať aj do Atén, Alicante, Barcelony, Malagy, Bazileja, Lamezia Terme, Neapola, Palerma, Nišu, Plovdiva a Varny.

Táto téma bola automaticky uzavretá po 2 minútach od poslednej odpovede. Nové odpovede už nie sú povolené.