Myslím, že prvá cena možno nebola udelená tomu najlepšiemu návrhu, i keď môže to byť subjektívny dojem a závisí to od materiálu, ktorý za jedntlivých architektov zverejńuje archinet.sk. Prvý návrh je trochu konzervatívny, najviac sa mi pozdáva návrh od Marcela Dzurillu A1T4RO.
Ale nie je nakoniec isté, či košický Aupark bude stavaný podľa návrhu y atrchitektonickej súťaže. investori HB Reavis a Rodamco sú vrokovaní s anglickou firmou Bentley a je vážny predpoklad, že projektantom bude práve táto pomerne známa architektonická firma.
V KE nie je problem s pozemkami, tie uz mesto predalo celkom lacno investorovi. V KE je problem s dopravnym riesenim, kde mesto pozaduje mimourovnove riesenie Juznej triedy a Sturovej a investor je ochotny postavit len urovnove riesenie ako vyvolanu investiciu a to v max. hodnote 150 mil. Sk
Myslím že nie, developer povie že na riešenie dopravy dá 150 mil a tým to je vybavené - ak mesto prispeje tak sa spraví mimoúrovňové riešenie keď nie tak úrovňové. Investor nemôže plne nahrádzať investičnú politiku mesta - čo môže a čo robí je že spolufinancuje. Tak ako je to normálne v západnej časti EU.
Podla mna postavit v centre mesta mimoúrovňové riešenie nie je rozumné. Bolo by potrebne z Košíc vylúčiť prejazd vozidiel cez Centrum (Štúrova ul. a nám. Osloboditeľov,kde ma stáť aj Aupark) a poslať ich po terajšom obchvate mesta. Bezne vidím ako si to nekošičania skracujú cez centrum, lebo je to kratšie (ked vyjde zelena vlna-tak aj časovo). hlavne smery Rožňava - Prešov, Rožňava-Michalovce a naopak.